تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۴۹۰۳۰۸

کشف ۱۰ کیلوگرم گوشت خرس و یک قبضه اسلحه در دنا

۱
۰
کشف ۱۰ کیلوگرم گوشت خرس و یک قبضه اسلحه در دنا
کبنا ؛
محیط بانان موفق به کشف ۱۰ کیلوگرم گوشت خرس و یک قبضه اسلحه در یکی از روستاهای دنا شدند. این کشف پس از گزارش مردمی مبنی بر نگهداری گوشت خرس در منزل یکی از اهالی صورت گرفت و با دستور قضایی انجام شد. آزمایش‌های انجام شده بر روی گوشت کشف شده نیز صحت این خبر را تایید کرد.
به گزارش کبنا نیوز، کوهستان دنا، همیشه نمادی از آرامش و سکونت بوده است. اما امروزه، این آرامش توسط صدای شلیک گلوله و بوی خون شکسته شده است.
در طول تاریخ، دنا نشینان همواره با طبیعت در تعامل بوده اند. اما در عصر حاضر، این تعامل اغلب به زیان طبیعت تمام می‌شود. کشف گوشت خرس و اسلحه در دنا، نمونه‌ای بارز از این تعامل مخرب است.
کشف گوشت خرس و یک قبضه اسلحه در یکی از روستاهای دنا، نشان از آن دارد که دست‌های سودجو به قلب تپنده این زیستگاه ارزشمند نفوذ کرده است.
رئیس پارک ملی دنا در این زمینه گفت: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر نگهداری گوشت خرس در منزل یکی از اهالی روستاهای دنا بلافاصله این مهم در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.
صادق برازش افزود: با هماهنگی دادستان شهرستان دنا و همکاری نیروهای انتظامی از منزل متهم ۱۰ کیلوگرم گوشت و یک قبضه اسلحه با تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه گوشت کشف شده به آزمایشگاه ارسال شد ادامه داد: پس از انجام آزمایش معلوم شد گوشت کشف شده متعلق به خرس است.
این رویداد تلخ، نشانه‌ای از ادامه دار بودن تهدید شکار بی‌رویه حیات وحش در کشور است. علی‌رغم افزایش جریمه‌های شکار و تلاش‌های محیط بانان، همچنان شاهد چنین تخلفاتی هستیم. این امر نشان می‌دهد که قوانین موجود به تنهایی برای مقابله با این معضل کافی نیست و باید رویکردهای دیگری نیز در پیش گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همین شنبه که ادارات بازبشه هالو وخورزو وتاته آزادش میکنن البته اگه هنوز آزادش نکرده باشن
1