تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب : ۴۹۰۲۸۹
بازدید معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار بویراحمد از روستای سیوکی:

احداث سد سیوکی در بن‌بست/ برداشت بی‌رویه آب در بالادست / کشاورزی و اشتغال اختلافات مردم را کم می کند / فرماندار: پیشرفت 70 درصدی تعریض جاده سپیدار / مکان سد سیوکی باید تغییر کند

۱
کبنا ؛
فرماندار شهرستان بویراحمد و معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان شهرستانی از روستای سیوکی جلیل سپیدار و فعالیت گروه جهادی شهید اورنگ در این روستا بازدید کردند.
به گزارش کبنا نیوز، یکی از اهالی روستای سیوکی گفت: در این روستا مردم بی آبی می کشند و بخاطر همین هم امکان کشاورزی وجود ندارد، وعده امروز و فردا می دهند ولی این وعده ها عملی نمی شوند.
گفت: کمبود آب کشاورزی، خشک شدن باغات، بیکاری و اختلافات ناشی از آن از مشکلات این روستا است.
    
کشاورزی و اشتغال اختلافات مردم را کم می کند
دهیار روستای سیوکی نیز بیان کرد: از مسئولان درخواست داریم که احداث سد سیوکی در دستور کار قرار بگیرد، و مشکل بیکاری در این روستا حل شود.
وی گفت: اگر مردم بیکار نباشند، اختلاف و دعوا هم بین آنها ایجاد نمی شود، کشاورزی موجب می شود که مردم دیگر دچار اختلاف نشوند.
وی افزود: روستاهای بالادست و روستای سپیدار مجوز برداشت بی رویه آب را دارند و موجب شده که آب به منطقه پایین دست نرسد.
  
سد سیوکی دو اشکال دارد / باید مکان سد تغییر کند
فرماندار بویراحمد در جمع مردم گفت: روستای سیوکی مغفول واقع شده و مهمترین آن درخصوص آب کشاورزی است، و در بالادست برداشت غیرمتعارف آب صورت می گیرد.
مهدوی مطلق اظهار کرد: سد مخزنی سیوکی پیشنهاد جهاد کشاورزی بوده که از سال 88 تا 91 مطالعات آن دستور کار بوده، از سال 91 تا 1401 از دستور کار خارج بوده است، نیمه اول سال 1401 دوباره سد سیوکی، سد سرگچینه، سد زی زی، سد پراشکفت در فاز مطالعاتی قرار گرفتند.
  
فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: مطالعات سد پراشکفت انجام شده و در حال تجهیز کارگاه است، سد سیوکی دو اشکال دارد، ایراد ژئوفیزیکی وجود داشت که به گفته کارشناسان باید مکان سد تغییر کند و دومین بحث معارضات بوده است.
شهرام مهدوی مطلق با اشاره به سابقه خود در گروه‌های جهادی و بسیج دانشجویی گفت: گروه‌های جهادی دانشجویی و طلاب پرشورترین اردو‌ها و دورهمی‌های جوانان هست، حضور در این اردو‌ها یک توفیق و برای حقیر تجدید خاطرات بسیار خوب هست. مسئولین عزیزی که در این اردو هستند و من می‌شناسم خود محصول همین گرو‌های جهادی هستند.
وی گفت: اگر چه قبلاً از این روستا سرکشی داشتیم ولی از اینکه بواسطه حضور بچه‌های جهادی توانستیم در این روستا حضور پیدا کنیم و در معیت معاون محترم سیاسی استاندار و جمعی از مدیران کل و مدیران دستگا‌های خدمات‌رسان بتوانیم بخشی از مشکلات روستای سیوکی جلیل را حل نماییم، جای تشکر دارد، هم از حضور معاون محترم سیاسی استاندار و هم مدیران کل صمیمانه تشکر می‌کنم.
مهدوی مطلق بیان کرد: خدمت‌رسانی وظیفه همه ما هست، اما از اینکه در پرتو بچه‌های جهادی و متبرک به مطالبه‌گری دانشجویان و طلاب بسیجی باشد، یک ارزش افزوده معنوی دارد.
پیشرفت ۷۰ درصدی تعریض جاده سپیدار
وی گفت: در اولین سفر به این بخش به همراه استاندار محترم استان، مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسأله مردم بخش، تعریض جاده سپیدار از دوراهی تا منطقه سادات بود که الحمد الله هم اکنون با پیشرفت ۷۰درصدی در حال انجام هست و‌امیداست در پایان سال به اتمام برسد.
فرماندار بویراحمد از اجرای ۶۵هزار متر مربع آسفالت در این بخش و اجرای زیرسازی و آسفالت راه روستایی پشتکوه جلیل، دری ماری بابکان، تنگ آبشور، نرگسی تنگ تامرادی، جاده دسترسی بردپهن جلیل و همچنین گاز‌رسانی به تنگ‌تامرادی بعد از ۴۵سال، بالغ بر ۴۰۰۰متر جدول‌گذاری معابر و تعمیر کانال‌های کشاورزی و امثالهم در این چند سال خبر داد و گفت یکی از درخواست‌های همیشگی منطقه جلیل، موضوع سد خاکی است که مطالعات آن از سال ۸۹تا سال ۴۰۱ متوقف بود، ولی از سال ۴۰۱ در دستور کار آب منطقه‌ای است و در فاز اول مطالعات مشکلات فنی بود که در مرحله دوم باید برطرف شود و هنوز تکمیل نشده است و امروز از آب منطقه‌ای پیگیری کردیم که گفتند نامه‌نگاری‌های آن برای جذب اعتبارات لازم انجام شده است.
به می‌منت این حضور، این روستا امسال در جدول بودجه شهرستان جهت اجرای طرح هادی، آسفالت معابر قرار خواهد گرفت.
  
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: گروه‌های جهادی در بحث مرمت و زیباسازی مدارس ورود کرده‌اند، گروه جهادی شهید اورنگ نیز به منظور حل مشکلات روستا‌ها ورود کرده و به همین دلیل امروز در خدمت این گروه جهادی هستیم.
هاشمی مهر اظهار کرد: خدمت‌رسانی و حضور در بین‌مردم تحت هیچ شرایطی متوقف نخواهد شد و امروز به همراه دستگاه‌های خدمات‌رسان استان و شهرستان بویراحمد به دعوت گروه جهادی شهید اورنگ و برای بررسی وضعیت روستای سیوکی جلیل وارد این روستا شدیم تا مشکلات مردم را بررسی نمایند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار به خدمات نظام به بخش‌ها و روستا‌ها اشاره کرد و گفت الحمدالله هم در طی ۴دهه انقلاب و هم در این سه سال اخیر خدمات قابل توجهی به روستا‌ها انجام شده ولی با توجه به گستردگی مناطق و کمبود اعتبارات هنوز محرومیت‌هایی وجود دارد که یکی پس از دیگری برطرف خواهد شد ولی برطرف کردن مشکلات به صورت یکجا ممکن نیست.
هاشمی مهر از دستگاه‌های اجرایی حاضر خواست که مناسب با اهم مشکلاتی که مردم روستا دارند و توسط بچه‌های جهادی احصاء شده است، برنامه‌ریزی نمایند و بعد از تصویب حتماً و به جد پیگیر اجرای مصوبات باشند و عزیزان جهادی و بسبج هم پیگیر باشند.
وی افزود: برخی از مشکلات نیاز به کار کارشناسی و برآورد مالی و برنامه‌ریزی دارد و برخی از مشکلات هم با استفاده از ظرفیت همین گروه‌های جهادی قابل برطرف شدن هستند.
در این بازدید مدیران کل شرکت برق، آب‌وفاضلاب، بهزیستی، کمیته امداد و تعداد دیگری از مسئولان استانی و شهرستانی جهت برسی و حل مشکلات روستای سیوکی حضور داشتند.
  
در این اردو، مدیران‌ آبفا، شرکت برق، دامپزشکی، راهداری کمیته امداد، بهزیستی و معاونین دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن حضور داشتند.
در این سرکشی مقرر شد، طرح هادی روستای سیوکی در برنامه‌ریزی شهرستان قرار گیرد و همچنین تعمیرات برق شهرستان حداکثر تا پایان مهرماه انجام شود.
  
مقرر شد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل استان، یک دستگاه بیل زنجیری جهت جاده دسترسی به مخزن آب شرب روستا فراهم نماید و سپاه فتح هم جهت لودر و.. همکاری نماید و به محض گشایش جاده دسترسی، شرکت آب و شرکت برق متعهد شدند طرف دو هفته نسبت به تعمیر پمپ و پایه‌های برق مخزن آب روستا اقدام کنند.
علاوه براین از خانواده‌های معلول و تحت نهاد‌های حمایتی سرکشی و مشکلات آنان بررسی شد و مقرر شد دیوار حائل و کانال هدایت روستا توسط بنیاد مسکن شهرستان بررسی، برآورد و تدابیر لازم جهت ساخت آن معمول گردد.
در این حضور، سرهنگ برومند‌زاده معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح و سرگرد صالحی مسئول بسیج دانشجویی استان نیز حضور داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
معاون سیاسی به جای این کارهای تظاهری یک انتخابات سالم‌ب برگزار می کرد
Iran, Islamic Republic of
آقای معاون سیاسی و آقای مهدوی
کاری کردید که مردم دیگر نسبت به صندوقهای رای بدبین شده اند
سیوکی پیشکش
باشت
Iran, Islamic Republic of
مگر آقای هاشمی هنوز نرفته
جمع کن بساطت را
سپیدار
Iran, Islamic Republic of
صندوق ما ۵۶۰ رای داشت و کل افراد روستای ما با مرده هامون ۳۴۰نفر است.
چرا دستگاههای نظارتی به تخلفات در جهت دهی انتخابات ورود نمی کنند.
چرا دستگاههای نظارتی/ محاکمه نمی کنند
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1