تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۴۷۵۳۵۱
در شورای اداری شهرستان بویراحمد مطرح شد

فرماندار بویراحمد: انتخابات تمام شده و رفتار ما قبل و بعد از انتخابات هیچ فرقی ندارد و هیچ تأثیری در کارکرد مدیران ندارد / توزیع نقدینگی اعتبارات در شهرستان بویراحمد مبنای منطقی ندارد / مدیران شجاعت و جسارت در دفاع از اعتبارات شهرستان را داشته باشند / مدیرانی که از حق شهرستان بویراحمد دفاع نمی‌کنند را به کمیته برنامه‌ریزی دعوت نمی‌کنیم

۳
۱
فرماندار بویراحمد: انتخابات تمام شده و رفتار ما قبل و بعد از انتخابات هیچ فرقی ندارد و هیچ تأثیری در کارکرد مدیران ندارد / توزیع نقدینگی اعتبارات در شهرستان بویراحمد مبنای منطقی ندارد / مدیران شجاعت و جسارت در دفاع از اعتبارات شهرستان را داشته باشند / مدیرانی که از حق شهرستان بویراحمد دفاع نمی‌کنند را به کمیته برنامه‌ریزی دعوت نمی‌کنیم
کبنا ؛فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: توزیع نقدینگی اعتبارات در شهرستان بویراحمد مبنای منطقی ندارد. از شما مدیران شهرستانی می‌خواهیم که شجاعت و جسارت در دفاع از اعتبارات شهرستان در مقابل مدیرکل مربوطه خود را داشته باشید.
به گزارش کبنا، صبح امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه 1403) شورای اداری شهرستان بویراحمد به ریاست شهرام مهدوی مطلق فرماندار این شهرستان و با حضور مدیران شهرستان بویراحمد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
شهرام مهدوی مطلق با بیان اینکه شورای اداری جزء شاخص‌های ارزیابی مدیران است، اظهار کرد: نشستن مدیران کنار هم یک هم‌افزایی را به وجود می‌آورد. مثلاً شهرستان بویراحمد با تنش آبی مواجه است که هر کدام از مدیران می‌توانند، سفیر جلوگیری از استفاده بی‌رویه آب باشند.
وی افزود: در ابتدای جلسه از عدم حضور شهردار یاسوج در جلسه شورای اداری از شهرداری یاسوج گلایه داشتیم. گلایه ما از شهرداری یاسوج بوده و هست و امیدواریم این ترمیم شود و شهردار باید در جلسات حضور پیدا کند.
برخی از مشکلاتی که مردم نسبت به آن از شهرداری گلایه‌مند هستند، شاید ربطی به شهرداری نداشته باشد که شهردار با حضورش می‌تواند، پاسخگو باشد.
وی تأکید کرد: عدم مشارکت در جلسه به منزله تخلف است. هر کسی که در یک جایگاه مدیریتی یا اداری قرار می‌گیرد، اول خودش باید حرمت نگه دارد؛ به‌قول‌معروف حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد. اگر مدیری نامنظم باشد، هر چه خدمات ارائه دهد، دیدگاه مردم نسبت به او ترمیم نمی‌شود.
فرماندار بویراحمد از مدیران بی‌نظم خواست که اگر مدیری در جلسه حضور پیدا نمی‌کند، کسی را هم نفرستد. من آدم اخلاقی هستم؛ اما اگر لازم شد، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
مهدوی با اشاره به‌روز معلم و کارگر، گفت: این روزهای را به همه معلمان و کارگران تبریک عرض می‌کنیم. دو قشری که پیشران پیشرفت و توسعه جامعه هستند. تکریم کارگر و معلم تکریم خوبی‌ها است. بسامد فرمایشات امامین انقلاب، سخنان معصومین علیهم‌السلام، آیات و روایات تکریم پاسداشت این دو قشر اثرگذار جامعه هستند. در کنار عزت حرفه‌ای که باید برای این دو قشر در نظر گرفته شود، پرداختن به مسائل معیشتی و رفاهی آنها می‌تواند تضمین‌کننده فلش جامعه به سمت چشم‌انداز روشن باشد.
وی افزود: تکریم معلم، تکریم دانایی است. تکریم کارگر، تکریم توانایی است معلمان اندیشیدن را به ماها می‌آموزند.  شهید مطهری (ره) یک الگو برای تمام دوره‌هاست. به فرموده بنیان‌گذار جمهوری اسلامی آثار شهید مطهری برای تمام نسل‌ها مقید است همچنین برای نسل جوان ما نیاز است. جامعه ما نیازمند تبیین اندیشه شهید مطهری است. اومانیسم و لیبرالیسم‌ها تاب اندیشه شهید مطهری را نیاوردند و لذا ناجوانمردانه مغزش را مورد هدف تیر مستقیم اسلحه قرار دادند و او را به شهادت رساندند.
فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به شعار سال «تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: بسامد فرمایشات حضرت آقا به بحث تولید گره‌خورده است و امسال مشارکت مردم را هم مهم دانسته‌اند، لذا این رسالت تکریم مردم را بر دوش ما سنگین‌تر کرده است.
مهدوی مطلق تصریح کرد: باید مردم را بیش از گذشته در بحث تولید مشارکت داد و باید به‌گونه‌ای عمل شود که مردم خود در بحث تولید پیش‌قدم باشند. 
وی در ادامه با اشاره به کنگره ملی 2 هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اجلاسیه‌های دومین کنگره ملی شهدا در سطح استان در حال برگزاری است. شهرستان بویراحمد یک تابستان شهدایی را شاهد خواهد بود. لازم است که همه ادارات تمام توجه و تمرکز خود را باید روی برگزاری هر چه‌بهتر این اجلاسیه‌ها بگذارند.
فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه به فصل بودجه‌ریزی نزدیک می‌شویم، گفت: ادارات گزارش‌های در خصوص بودجه‌هایی که نقد دریافت کرده‌اند، ارائه دهند. 
وی با بیان اینکه سازمان برنامه‌وبودجه شاخص‌ها را ارتقا داده، بیان کرد: حجم مهاجرت از سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد به مرکز استان تقریباً یک جمعیت نیم برابری را اضافه کرده است. ازاین‌جهت که اعتبارات تا بخواهد سیکل خود را بگذراند؛ یعنی اعتبارات وقتی که به اداره کل می‌آید، مبنا رعایت نمی‌شود. گاهی هم اعتبارات بر اساس همان مبنای سازمان برنامه‌وبودجه توزیع نمی‌شود و هر چقدر ما هم جلسه برگزار کنیم و ساعت‌ها وقت بگذاریم که اعتبارات را باهم تنظیم کنیم که بخواهیم یک توازن را در توزیع اعتبارات برقرار کنیم و توسعه شهرستان را داشته باشیم؛ اما می‌بینیم که وقتی در سازمان برنامه‌وبودجه بخواهند نقدینگی را به ادارات شهرستان بدهند، مبنای درستی ندارد.  نقدینگی بر اساس شاخص‌ها توزیع نمی‌شود و مصادیق هم وجود دارد.
   
مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد خطاب به مدیران گفت: از شما مدیران شهرستان بویراحمد می‌خواهیم که شجاعت و جسارت در دفاع از اعتبارات شهرستان در مقابل مدیرکل مربوطه خود را داشته باشید. هیچ‌کس حق برخورد غیرقانونی در دفاع از حق را با مدیر ندارد. حق شهرستان در جداول بودجه مشخص است. وقتی قرار است که نقدینگی توزیع شود، اداره‌های کل حق ندارند که خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند. فرمانداری اولویت‌ها را تشخیص می‌دهد. مثلاً ما می‌گوییم، راه روستایی «الف» به «ب» مهم است، اداره کل تشخیص می‌دهد راه «ب» به «ج» مهم است. پس توزیع نقدینگی‌ها مبنای منطقی ندارد.
وی بیان کرد: اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری را درخواست و مطالبه کنید. سهم شهرستان بویراحمد در جداول بودجه نمی‌آید. اعتبارات محرومیت‌زدایی عدد قابل‌توجهی به شهرستان تعلق نگرفته است؛ بنابراین بخش زیادی از شهرستان در تنش شدید آبی است به جهت اینکه اعتبارات خوبی از محل محرومیت‌زدایی به ما نرسیده است. 
مهدوی مطلق گفت: برای شهرستان اعتبارات سفر و محرومیت‌زدایی شفاف نیست و این وظیفه شما مدیران است که سهم شهرستان را مطالبه و شفاف کنید. ما گلایه داریم، بعضی از مدیران ملاحظاتی دارند که نباید این‌گونه باشد، این اعتبارات حق مردم است و باید به جد دنبال آن باشید.
   
وی افزود: هر نوع کاستی، قطعاً به سایر بخش‌ها سرایت می‌کند. در حوزه آسیب‌های اجتماعی، شهرستان بویراحمد در بعضی شاخص‌ها آمار بالایی دارد یکی از دلایل شاید این باشد که نگاه کارشناسی وجود ندارد. مدیرانی که از حق شهرستان دفاع نمی‌کنند، دیگر آنها را در کمیته برنامه‌ریزی دعوت نمی‌کنیم.
فرماندار بویراحمد بر هماهنگی مدیران شهرستانی با فرمانداری تأکید کرد و گفت: بعضی از مدیران شهرستانی با مدیران استانی هماهنگی دارند و اصلاً با فرمانداری هماهنگی ندارد که طبق قانون مدیران شهرستانی باید با مجموعه فرمانداری هماهنگی داشته باشند و این خلاف ضوابط اداری است.
وی با بیان اینکه نماینده عالی دولت در شهرستان اولویت‌ها را تشخیص می‌دهد، افزود: باید انسجام بین ادارات و فرمانداری باشد. هیچ کوتاهی دراین‌خصوص را نمی‌پذیریم. تمام امکانات ادارات باید برای مأموریت‌هایی که دولت به فرمانداری محول می‌کند، در اختیار فرمانداری قرار بگیرد.
مهدوی مطلق گفت: مدیران باید استقلال اداری‌شان را حفظ کنند. سعی می‌کنیم که ادارات را در سطح شهرستان مستقل کنیم. دنبال این هستیم که اداره راه و شهرسازی در شهرستان مستقل شود.
فرماندار شهرستان بویراحمد با قدردانی از مدیران و بخشداران در بارش‌های سیل‌آسا، گفت: همکاری ادارات را هنگام بارندگی‌ها دیدیم. شهرداری‌ها پای‌کار بودند، راهداری وسط کار بود. این همکاری‌ها جواب می‌دهد. کانال‌های کشاورزی آسیب‌دیده‌اند که باید برای ترمیم آنها اقدام شود تا به فصل کشاورزی برسد.
وی با اشاره به انتخابات اخیر مجلس، گفت: انتخابات تمام شده و تشکر می‌کنیم از همه مدیران که زحمت کشیدند از حضور مردم هم قدردانی می‌کنیم. رفتار ما قبل و بعد از انتخابات هیچ فرقی ندارد و هیچ تأثیری در کارکرد ما ندارد. پیروز انتخابات مردم است. رکورد زده شد و جای سربلندی است.
وی افزود: الان انتظار می‌رود که با یک نفس‌گیری و انرژی تازه‌کار را شروع کنید. الان فصل تنظیم بودجه است، اولویت‌ها را احصا کنید و پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت قرار دهید و پروژه جدید کمتر تعریف شود.
مهدوی‌ مطلق در پایان از مدیران خواست که در جلسات با راهکار و برنامه حضور داشته باشند تا بتوانیم هر چه بهتر گره‌های جلوی پای مردم را باز کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهم
Iran, Islamic Republic of
آقای مهدوی مطلق شما هنر توییت زدن هست به جای اینکه بشینید در نشست شورای اداری مدیران رو نصیحت و درس اخلاق بدین از پشت صندلی ریاست یه ساعتی بلند شو برو پیگیر مشکلات بویراحمد بشین . مردم معلم اخلاقنمی خواهند. اون از انتخاباتت اینم از اخلاق مداریت
تایید نمی کنم
Iran, Islamic Republic of
چرا خیلی هم فرق کرده است

قبل از انتخابات طور دیگری فکر می کردید
کاندید شما کس دیگری بود
خیلی هم تلاش کردید دکتر بهرامی قبول نشود
اما نتوانستید اراده مردم را شکست دهید
Iran, Islamic Republic of
فقط خدا را هزاران بار شاکریم که روشنفکر به مجلس راه نیافت.خدایی شهر روی آرامش گرفت
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1