تاریخ انتشار
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۴۷۵۰۲۸
یادداشت؛

اسارت شهید گمنام در حوزه علمیه شهر دهدشت / این ضعف را باید به‌پای چه مدیری بنویسیم؟

۲۴
۲
اسارت شهید گمنام در حوزه علمیه شهر دهدشت / این ضعف را باید به‌پای چه مدیری بنویسیم؟
کبنا ؛سید علی‌عباس محدث - جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس، با تمام تعابیر و تفاسیرش همچنان برای مردم ایران پیامدهای تلخ‌وشیرین بسیاری دارد. گاهی خانواده‌هایی که سال‌هاست از عزیزان خود بی‌خبر هستند و حتی از نیمۀ پلاکشان محروم مانده‌اند، به حضور معطر و غرورانگیز شهدای گمنام، دل‌خوش می‌کنند. گاهی یاران روزهای جنگ با حضور شهدای گمنام، تجدید خاطره می‌کنند و خود را از گمنامی، صاحب‌نام می‌بینند و گاهی باید عُرضه و لیاقت مسئولانی و مدیران، برای مردمی که هنوز با همین روحیۀ پایمردی و مردانگی بر صِراط دین مانده و یاد شهدا را در تمام وجودشان حفظ کرده‌اند، محک بخورد.
سخن از شهید گمنامی است که دی‌ماه سال 1401 با حضور غیرتمندانه مردم کهگیلویه و در شهر دهدشت با شکوهی کم نظیر تشییع شد. پس از مراسم، در محل حوزۀ علمیه خواهران حضرت زینب (س) دفن و قرار بود که ملجاء آرامش و زیارت مردم باشد. به همان نشان که همسرِ گرانقدر شهید مفقودالاثر، سردار سیدمسعود نیک‌محمد وارد قبر این شهید شدند و همسر مفقود خود را فریاد زدند و به عنوان تنها کسی که می توانست حضور این شهید را با صداقت و عمق وجودشان درک کند، مورد توجه مخاطبین جهانی رسانه‌ها قرار گرفت.
مردمی که پس از سال‌ها خاطره سازی در دفاع مقدس، محزون اما سربلند، شهید عزیزشان را به دوش کشیدند و فضای عمومی دهدشت را از نسیمِ صفا و صداقتشان، جلوه بخشیدند، نمی‌خواستند که دهدشت، شهر سرداران و نام‌آوران دفاع مقدس، محلی برای مفقودالاثر شدن شهیدی گمنام باشد. اگر می‌دانستید که حوزۀ علمیه خواهران بر اساس رسالتی که بر عهده دارد و شیوه‌نامه مدیریتی‌اش نمی‌تواند همچون سایر ادارات دولتی، محل تردد عامه مردم و حتی خواهرانی که در این مکانِ تحصیلی عضویت ندارند، باشد، چرا اجازه دادید علی‌رغم درخواست‌های متعددی که برای میزبانی وجود داشت، این شهید عزیز محبوس بشود؟ چرا برای حضور و دلدادگی مردم با این شهید سعید، حداقل زمان ملاقاتی را مشخص نمی‌کردید؟ حال که عزیز دلمان را این‌گونه حبس کرده‌اید، چرا هنوز سنگ قبری بر مزارش نگذاشته‌اید؟ اگر قرار بود این‌گونه اسیرش کنید، مگر در همان منطقه عملیاتی گمنام و مفقود و اسیر نبود؟



این ضعف را باید به‌پای چه مدیری بنویسیم؟ آیا فرمانداران و مسئولان بنیاد شهید از دی‌ماه 1401 تا حال و همچنین مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند برای مردمی که سراسر وجودشان با این شهدا خاطره دارند و زندگی می‌کنند، پاسخی در شأن داشته باشند؟
امیدوارم که همه مردم و کسانی که هنوز دل در گرو شهدا دارند، تلاش کنند تا این شهید عزیز از اسارت رها، تکریم و به آغوش ملت بازگردد. 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام بر محدث خوب پشت تریبون قار وقیر ایکنی موحد را ببر تا درستش کنه
ققنوس
Iran, Islamic Republic of


یادمه همون موقع تشییع بین بچه مذهبی ها بحث بود که نباید شهید و اینجا دفن کنن، اما چیزی دستشون نبود ،چون تصمیم گیر کسای دیگه ای بودن
پاتاوه ..دنا
Iran, Islamic Republic of
سلام وعرض ادب
این اولین بی تدبیری در درست دفن کردن شهدای عزیزی نیست
دوتا ۲ ازاین شهدای گرانقدر چند سال پیش آوردن پاتاوه با بی مسئولیتی تمام به جای اینکه در قسمت پایین پارک پاتاوه کنار پل تاریخی و مکانی گردشگری که اکثر بازدید کنندگان وکسانی که برای اوقات فراغت ویا حتی دانش آموزان ودانشجویان بعضا برای درس خواندن به آن مکان چون آرامش بهتری دارد می‌روند آوردند گذاشتند وسط لاین بازی کودکان و هرساله بهارو تابستان دورتادور این وسایل ودستگاه های بازی میگزارند و موزیک هایی که در خور شان هرمجلسی نیست میگزارند وخودم بارها با چشم دیدم که زیر سایه بان این دو شهید میشه برای تجمع وسایل و اسپیکرهای صاحبان وسایل بازی
وبه نظر بنده وحتی خیلی از بزرگان وصاحب نظران اشتباه ترین کار وتصمیم بخش پاتاوه وحتی شهرستان دنا است .
تقی
Iran, Islamic Republic of
این هم از بهانه های یوم بنی اسراییل است . شهید گمنام است و معلوم نیست پدر و مادرش کیست و دهها شهید گمنام در گوشه و کنار شهر و در مکانهای مختلف زیارتگاه مردم هستند این یکی در کنار طلاب زن برای زیارت و درد دل و آرامش روحی آنها و .... توفیق حضور یافت . حالا اینهمه سهید در گوشه و کنار فقط ماندید بر این یکی فاتحه بخوانید .
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
جناب محدث،متولی شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار هست ،اگر بنیاد شهید بود بلافاصله انجام میداد
شلمچه
Iran, Islamic Republic of
جناب محدث ، امثال شما با حمایت از کاندیدای خاص که یک عمر مردم شهرستان آنها را به نابودی کشاند شهدا را پایمال کردید عمل به راه و آرمان شهدا را فراموش کردید و به ظواهر سنگ و ... چسبیدید.
United States
برادر عزیز به والله به خون شهیدان/فقط چون میدانند مردم اعتقاد قلبی به شهدا دارند به ظاهر فقط برای فیلم و عکس بر سر این قبرها حاضر می شوند هزاران بار دیدم که مسئولین آمدند حتی فاتحه هم نخواندند این شهیدان خدایی دارند اینها همه جهت سوءاستفاده هست
Iran, Islamic Republic of
//مگه رسالتی غیراز قبولی موحد داشته ودارد اینم دولت انقلابی
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
قبل از ورود به حوزه و خوابگاه تو حیاط هست حضور طلاب خواهر مانعی برای زیارت قبر مطهر شهید ایجاد نمی کند همچنانکه مناسبت ها عمومی در این مکان برگزار می شود ضمن اینکه قطعا روح پاک این سرباز گمنام امام زمان میهمان نفس گرم ادعیه های نورانی و آیات روح بخش قرآن کریم سربازان امام زمان خواهد بود
س.س
Iran, Islamic Republic of
سلام برای یک کانال خبری اصلا درست نیست اینطور خبر زدن شما نباید اول تحقیق کنید که کار سختی هم نیست واقعا این شهید بزرگوار اصلا اسیر نیست چون قبر ایشان اصلا بیرون از شبستان حوزه است و مشکلی برای رفت و آمد عموم هم نداره و هرکس بخواد می‌ره دلیل سنگ قبر نداشتن هم اینکه ظاهراً بنیاد شهید خودش برنامه داره و به حوزه اجازه نداده براشون سنگ قبر تهیه کنن و گرنه حتی اگه مشکل هزینه هم بود تنها مشارکت طلاب کافی بود که هزینه جمع آوری بشه
باز هم متاسفم برای این نوع خبر زدن لطفا اصلاح کنید تا اعتماد مردم به خبرهاتون از بین نرفته
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت شما بزرگوار. از دغدغه مندی نسبت به مزارشهدا وخون شهدا متشکریم
ولی به نظرم کمی دربیان مغالطه شد.قبرشهیددر حیاط حوزه خواهران هست وزیارت برای عموم آزاد وهیچ مانعی برای زیارت نیست
نباید می نوشتید اسارت شهید
من خودم بارهای بار کنارقبراین شهیدرفتم ودیدم که عموم مردم کنار قبرشهیددرحال مناجات ودعا ونماز هستند
وچه انس قلبی که طلبه وغیرطلبه با این شهیددارند.قضاوتتان خوب نبود.
ولی درموردسنگ قبرش می دانم که پیگیری‌های شدوبایدبنیادشهیدپاسخگوباشد.البته اگراشتباا نکنم
،،
Iran, Islamic Republic of
سلام.چقدر بعضی بی وجدان شدند که یکطرفه ب قاضی میرن،،ما که هر وقت رفتیم درب حوزه باز بود،اگر دیر وقت میرفتیم هم اجازه ورود و زیارت میدادن.
امیدوارم غرض نویسنده از روی بغض،کوچک کردن و بد جلوه دادن چهره حوزه علمیه نباشه
Iran, Islamic Republic of
واقعا اینطور نیست ملکه هروقت رفتیم درب حوزه باز بود برازیارت
Iran, Islamic Republic of
والا ما همیشه میریم سر مزار شهید هیچ وقت نبوده ک نذارن در حیاط همیشه بازه برا یادمان هم پرسیدیم ک چرا هنوز مزارش سنگ و مقبره نداره گفتن باید بنیاد شهید مجوز بده .طبق روال قانونیش دارن جلو میرن
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
اصلاً هم اینطور نیست
دروغه
من خودم تو حوزه دهدشت بودم تا چن وقت پیش
اتفاقاً عموم مردم میتونن تو هر ساعتی به زیارت قبر شهید برن
علاوه بر این
برنامه های متعدد عمومی هم اونجا برگزار میشه
قبر شهید هم بیرون از محوطه کلاسا و خوابگاه اونجاست
برا سنگ قبر هم
بنیاد شهید گفت برنامه دارم که هنوز کاری انجام نداده
Iran, Islamic Republic of
فاطمه خانم چرا اشتباهی ساز می زنی. ایشان که ننوشتند باید داخل کلاس و خوابگاهها بود. من خودم چند بار رفتم ولی نگذاشتند. همیشه درب حوزه بسته است. چرا داری ماست مالی می کنی؟
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت با این قلم شیوا و زیبا و تند
دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
ای خاک عالم بر سر مسئولان ما.
رهایی از اسارت
Iran, Islamic Republic of
ای وای ای وای ای وای از این همه نامهربانی با شهدا
سادات امامزاده علی
Iran, Islamic Republic of
افتخار استان جناب دکتر محدث
ماشاءالله
دیشموک آنلاین
Iran, Islamic Republic of
بر دستی که این متن را نوشته بوسه میزنم. عاقبت بخیر باشید
یه شهروند دردمند
Iran, Islamic Republic of
قصد و غرض نویسنده را نمی دانم اما به عنوان یک شهروند عادی هر ساعتی از روزهای هفته که دلمان خواست به زیارت این شهید عزیز رفتیم و مشکلی نداشتیم. طلبه هم نیستم.
دروووووووغ به خورد ملت نده جناب،اگر رسالت داری از مسائل مهم شهر دهدشت که در سایه غفلت مسئولین و کم کاریشان،شهر را تبدیل به ارواح خانه و بی روح کرده بنویس.
Iran, Islamic Republic of
.به جای اشک خون بایدگریه کرد.یادتمامی غیورمردان جبهه وجنگ گرامی باد
دوست
Iran, Islamic Republic of
برادر محدث به زبان خود بگویم چه خشه شیون کنی دلت نسوزه .برادر خوب میگی ولی عمل کو خودت هم اگر موقعیت بیفته دستت غوغا می کنی به نماینده 70سالت بگو
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1