تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۴۷۴۳۷۵
کبنا گزارش می دهد؛

چرا 900 هزار خودروی غیربومی از کهگیلویه و بویراحمد عبور می کنند؟ + نمودار / وظیفه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چیست؟ / لزوم بازنگری در پرداخت تسهیلات گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

۱۰
۰
چرا 900 هزار خودروی غیربومی از کهگیلویه و بویراحمد عبور می کنند؟ + نمودار / وظیفه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چیست؟ / لزوم بازنگری در پرداخت تسهیلات گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
گردشگری دومین پتانسیل اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و یکی از اولویت‌های این استان است، اما تاکنون این ظرفیت تبدیل به صنعت نشده و استان نتوانسته است از این ظرفیت‌ها به کسب درآمد برسد.
به گزارش کبنا نیوز، خیلی از استان‌های کشور با سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های گردشگری استان خود توانسته‌اند به رشد اقتصادی و درآمد برسند، هر استانی ظرفیت خود را رشد داده، استان‌هایی مثل فارس و اصفهان دارای مکان‌های تاریخی هستند و گردشگران زیادی را هر ساله جذب می‌کنند، استانی مثل خوزستان ظرفیت‌های طبیعی دارد، سد‌های خوزستان نیز هر ساله مقصد گردشگران است، بوشهر دارای زیرساخت‌های گردشگری زیادی است، استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی هستند که از طریق صنایع دستی توانسته‌اند گردشگری خود را رونق دهند.
مقصد گردشگری کهگیلویه و بویراحمدی‌ها کجا بود؟
در ایام عید نوروز ۱۴۰۳، یک میلیون و ۶۴۰ هزار و ۲۵۷ خودرو با پلاک استان کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های دیگر کشور سفر کرده‌اند، که سهم استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر بیشتر از سایر استان‌ها بوده است.
چه تعداد خودرو غیربومی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد تردد داشته‌اند؟
همینطور ۲ میلیون خودرو در جاده‌های برون شهری استان کهگیلویه و بویراحمد تردد داشته‌اند، که ۴۶ درصد این پلاک‌ها مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است، ۱۵ درصد مربوط به استان فارس، ۱۰ درصد مربوط به استان خوزستان و ۶ درصد مربوط به بوشهر است. بر همین اساس بیشتر از ۹۰۰ هزار پلاک خودرو غیربومی در سطح جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد تردد داشته‌اند. این در حالی است که سالانه تسهیلات زیادی در حوزه گردشگری به متقاضیان اجرای طرح‌های گردشگری پرداخته می‌شود. تاکنون ارزیابی دقیقی صورت نگرفته که این میزان تسهیلات در حوزه گردشگری تا چه اندازه توانسته در رونق صنعت گردشگری و به‌طبع آن رونق اقتصادی داشته است. به نظر می‌رسد که بخشی از تسهیلات گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد انحراف  پیدا کرده‌اند. افرادی بودند که بهانه اجرای طرح گردشگری تسهیلات زیادی و قابل توجهی دریافت کرده‌اند و به جای اشتغالزایی و رونق گردشگری برای خود خودروهای شاسی بلند تهیه کرده‌اند. طرح‌های گردشگری باید جذابیت داشته باشند که مسافران و گردشگران بعد از بازدید بار اول برای بارهای بعدی ترغیب شوند؛ اما طرح‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اینگونه نیست.
شاید یکی از دلایل عدم توجه مسافران و گردشگران به جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ماه مبارک رمضان و هشدارهای قرمز سازمان هواشناسی بوده؛ اما در هر صورت استقبال کمتری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان شده که بخشی از این ضعف به اداره‌کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بر می‌گردد. اداره‌کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها پارک آبی یاسوج را برای چندمین بار افتتاح کرد؛ اما این مکان تفریحی و گردشگری اثرچندانی بر رونق گردشگری و رونق اقتصادی استان نداشته است.



چه تعداد خودرو در کهگیلویه و بویراحمد ماندگار شده؟
بر اساس گزارش وضعیت تردد وسایل نقلیه، از حدود ۹۰۰ هزار پلاک غیربومی که در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد تردد داشته‌اند، ۷۸ درصد خودرو‌ها کمتر از یک روز را در استان سپری کرده‌اند، که به معنای این است که مقصدشان استان کهگیلویه و بویراحمد نبوده است. ۱۱ درصد خورد‌ها بین ۱ تا ۳ روز، ۷ درصد بین ۳ تا ۷ روز و ۴ درصد بین ۱ تا دو هفته در کهگیلویه و بویراحمد حضور داشته‌اند.
استان کهگیلویه و بویراحمد کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق است و خودرو‌ها دائماً از جاده‌های استان تردد می‌کنند، اما تاکنون هیچ استفاده‌ای از این فرصت نشده است و غالب مسافران مقصد سفرشان جای دیگری غیر از کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
جذب گردشگر در حد صفر
اداره‌‌کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد چه وظیفه‌ای دارد؟ سالانه اعتباراتی برای احداث و بهبود زیرساخت‌های گردشگری وارد استان می‌شود، اما نتیجه ملموس آن را مردم نمی‌بینند، طرح و برنامه‌ای برای جذب گردشگر وجود ندارد. حمایت از صنایع دستی نتیجه‌ای نداده است. یک بار هم اتاق بازرگانی یاسوج هدف خود را تمرکز بر حوزه گردشگری عنوان کرد، اما عملاً بعد از برگزاری یک یا دو جلسه کار خاصی دیده نشد.
چرا ظرفیت گردشگری به عنوان پیشران اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد مطرح می‌شود؛ اما امسال هیچ کدام از طرح‌های گردشگری تکانی نخوردند، و صنایع دستی در سادات محمودی شهرستان دنا نیز هیچ حمایتی نشد.




اسکان کل استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۵ هزار نفر! ؟
در حالی که ۹۰۰ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تردد داشته‌اند، اما فقط ۱۰۵ هزار نفر در استان اسکان گزیدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از اسکان ۶۴ هزار و ۷۳۱ نفر در استان خبر داد. سعید طالبی پور در گفت وگو با مهر، افزود: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۳، اسکان رسمی ۶۴ هزار و ۷۳۱ نفر در استان انجام شد.
وی ابراز داشت: اسکان کل استان کهگیویه و بویراحمد ۱۰۵ هزار و ۷۷۶ نفر از تاریخ ۲۴ اسفند تا ۱٠ فروردین است.
طالبی پور گفت: ۳۱۲ هزار و ۴۸۷ نفر نیز آمار کل بازدید‌کنندگان از مناطق و جاذبه‌های گردشگری است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان آمار اسکان رسمی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ را ۶ هزار و ۷۵۸ نفر و اسکان کل را ۹ هزار و ۸۵۸ نفر در این روز دانست و عنوان داشت: آمار بازدید‌کننده این روز ۴۱ هزار و ۶۷۹ نفر است.
در ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، میزان اسکان رسمی (اسکان در هتل‌ها و مراکزی که زیر نظر اداره‌کل گردشگری هستند) ۷ هزار و ۸۲۴ نفر، اسکان کل ۱۱ هزار و ۶۳۱ نفر، آمار بازدید‌ کنندگان از مکان‌های گردشگری و تفریحی استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۴ هزار و ۵۷۲ نفر بوده است.
از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ میزان اسکان رسمی ۷۳ هزار و ۳۷۵ نفر بوده است، اسکان کل ۱۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر بوده است. تعداد بازدید‌کنندگان از مکان‌های گردشگری و تفریحی ۳۹۶ هزار و ۲۰۴ نفر بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ارمغان پور
Iran, Islamic Republic of
الکی آمار شخمی نده کمایی
بیخودی هم نمودار ترسیم نکن از این نمودارهای بی پایه و اساس بارها و بارها هم احمدی نژاد به مردم نشون داد هم روحانی هم رئیسی اما هیچ کدوم نه واقعیت داشت نه ملموس بود.. واسه خودت میبری و میدوزی با امارهای خود ساخته و خود خواسته
محبی
مدیر کل میراث باید یک فرد بزرگ و بزرگ زاده باشد
مدیر ضعیف معاون ضعیف انتخاب میکند
همه چون کوچک بوده اند ظرفیت این مدیریت را ندارن
مدیران قبلی میراث یک سر و گردن بالاتر از مدیر فعلی بودن
Iran, Islamic Republic of
عزل طالب پور یکی از راهکارهای توسعه گردشگری استان است.
دید بسته و عدم باور ایشان به تجارب سایرین و علی الخصوص تجارب کشوری و جهانی در زمینه گردشگری عاملی در سکون و رکود گردشگری استان است.
Iran, Islamic Republic of
دید و دیدگاه سالانه اداره کل گردشگری فقط به التزام ۲ میلیارد تومان درآمدزایی برای خزانه کشور است و لاغیر! حالا با زور و التماس و هر اهرمی!
ضمنا در دید و دیدگاه مذکور ، توسعه گردشگری و بهره مندی شهروندان استان از پتانسیل خدادادی و ظرفیت های و عواید اقتصادی از قبل گردشگری در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت جایگاهی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
در اظهارات قبلی آقای طالب پور مدیر کل گردشگری سایرین و ماقبلی ها را متهم به انحراف تسهیلات گردشگری نمودند که این در صورتی است که خود ایشان در سالیان اخیر مسئولیت حراست این اداره کل را عهده دار بودند و باید اولین پاسخگوی انحرافات عنوانی باشند.
Iran, Islamic Republic of
استان یک استان گردشکرپذیر و سرشار از طبیعت خدادادی است.
اداره کل گردشگری کجاست؟
آقای طالب پور دقیقا کجایید؟
شما حتی در ساخت چند کلیپ آموزشی وامانده اید!
شما چه اقدامی در سوق و آموزش آحاد جامعه استان جهت بهره وری از این مواهب گردشگری داشته اید؟
بروید و ببینید و یاد بگیرید که سایر استانها چه می کنند! اصفهان و یزد و گیلان و مازندران و ... را بنگرید!
جلوس شما بر این صندلی مدیریت را جفا در حق خود می بینیم، لطفا و محترمانه بروید.
Iran, Islamic Republic of
به هیچ عنوان برخی آماردهی اداره کل گردشگری را قبول نداریم، حداقل آن دوبله نمودن آمارهاست.
به چشم خود و به عینه دیده ام.
Iran, Islamic Republic of
گردشگری
دومین
صنعت
درآمدی
استان

تعطیل
Iran, Islamic Republic of
ابتذثدا باید عدم تجربه و دیدگاه بسته آقای طالب پور را مداوا کنیم.
Iran, Islamic Republic of
دلمون خوسه که این تعداد خودرو بومی و غیر بومی در استان ورود و خروج داشتند.
درصد ماندگاری شان چقدر بوده است؟
افتضاح!
چون زمینه و زیرساختی در ماندگاری ندیده اند که بمانند و این است شاهکار آقای طالب پور و مجموعه گردشگری!
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1