تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۴۷۳۹۹۱
گزارش مردمی؛

تبعیض در اختصاص اعتبار به پروژه‌های محور بابامیدان - یاسوج- سمیرم با رنگ و بوی مشکوک!!

۸
۳
تبعیض در اختصاص اعتبار به پروژه‌های محور بابامیدان - یاسوج- سمیرم با رنگ و بوی مشکوک!!
کبنا ؛مسیر‌های ارتباطی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود شبکه ریلی و پرواز‌های منظم، با آنکه می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه باشند، اما به دلیل توپوگرافی خاص جغرافیایی و کوهستانی بودن گذر اکثر راه‌های ارتباطی گاه به تعبیر نقاط حادثه‌خیز در تعریف این مسیر‌ها مواجه می‌شویم.
طولانی شدن ساخت مسیر ارتباطی پاتاوه به دهدشت که قریب سی سال به طول انجامید در ذهن مردم منطقه از پروژه‌های راهسازی، حرکت لاک‌پشت مریضی را تداعی کرده که در هر کیلومتر آن باید میلیارد‌ها تومان و سال‌ها زمان هزینه شود.
عدم اختصاص اعتبارات پولی لازم به پروژه‌ها در زمان مناسب یکی از عمده دلایل طولانی شدن در استان کهگیلویه و بویراحمد است که به این موضوع باید معرضات محلی و دولتی را نیز اضافه نمود.
شاید جالب باشد که بدانیم یکی دیگر از دلایل مؤثر در طولانی شدن برخی از پروژه‌ها نگاه‌های سیاسی است، در برخی از پروژه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد مدیران بیش از آنکه در‌اندیشه اتمام کار و رساندن خدمات به مردم باشند در‌اندیشه تسویه‌حساب سیاسی و گاه شخصی با مناطق مورد اجرای پروژه و یا مجری (پیمانکار) پروژه است.
در ایام گذشته اختصاص برخی مبالغ اعتباری به یک پروژه و پیمانکار خاص در محور «بابامیدان - یاسوج- سمیرم» به بهانه حادثه‌خیز بودن باعث ایجاد برخی شبه و شائبه‌هایی شده‌است.
طبق شنیده‌ها پروژه کمربندی یاسوج حدفاصل زندان مرکزی یاسوج تا پلیس راه یاسوج - شیراز به طول ۱۵ کیلومتر انگار به سوگلی پروژه‌ها تبدیل شده و علاوه بر اختصاص اعتبار، با تأکید و هیاهوی خاصی برای اتمام مواجه است.
در حالی پروژه کمربندی یاسوج در کانون توجه رسانه‌ها و مدیران استانی قرار گرفته است که در محور بابامیدان -یاسوج-سمیرم حدفاصل دشتروم تا ورودی شهر پاتاوه چندین پروژه توسط چند پیمانکار در حال اجرا است.
از جمله پروژه‌های عمرانی در حوزه زیرساخت‌های ارتباط جاده‌ای در محور «بابامیدان-یاسوج-سمیرم» می‌توان به پروژه تنگاری تا دوراهی سپیدار، با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان، پروژه سمرون- پاتاوه ۱۰۰ میلیارد تومان، پل بزرگ سریز با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان، پروژه پل بزرگ بنسجان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است‌.
مبلغ اعتبار پروژه کمربندی یاسوج بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است، جای سؤال است که چگونه برای این پروژه در سفر ریاست جمهوری ۴۷۵ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده‌است؟
آیا دلیل تزریق اعتبار به این پروژه و توجه خاص به آن حجم تصادفات است یا توجه خاص به پیمانکار و منطقه مورد نظر؟
در دو طرف پروژه کمربندی یاسوج دو پاسگاه پلیس راه یاسوج_اصفهان و قرارگاه پلیس راه استان و پاسگاه پلیس راه یاسوج-شیراز واقع شده‌است و کنترل و کاهش حجم تصادفات با توجه به حجم کم پیچ‌های خطرناک با حضور نیرو‌های پلیس راه به مراتب آسانتر از مناطق محل اجرای سایر پروژه‌ها است.
اگر از مسیر حد فاصل پلیس راه یاسوج-اصفهان و یاسوج-شیراز گذر کرده باشید متوجه می‌شویم همواره سه تیم از پلیس راه حضور دارند، یعنی در حد فاصل هر پنج کیلومتر یک تیم مستقر است و این در حالی است که از حدفاصل پلیس راه یاسوج - اصفهان تا ورودی شهر پاتاوه محل اجرای دیگر پروژه‌ها به طول ۴۵ کیلومتر اغلب مواقع یک تیم پلیس راه در نزدیکی دوراهی روستای «کره» مستقر است.
تمام تفاسیر و تحلیل‌ها را که کنار هم بگذاریم متوجه می‌شویم که نوع نگاه به پروژه‌ها با نگاهی خاص همراه است و جا دارد از مسئولان استانی از جمله استاندار، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمع طلاب که به ظاهر در نامه‌ای سرگشاده به وزیر راه و شهرسازی خواستار توجه به پروژه کمربندی یاسوج شده بودند سؤال کنیم که دلیل این همه تبعیض چه چیزی می‌تواند باشد؟
آیا خون مردم منطقه‌ای از منطقه دیگری رنگین‌تر است؟
خطر در حدفاصل سرتنگ توتنده تا ورودی شهر پاتاوه بیشتر است یا در مسیر کمربندی یاسوج که پروژه‌ای نزدیک به اتمام است؟
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند
Iran, Islamic Republic of
./ امسال بیش از 50 میلیارد کسری حقوق بدلیل اشتباه محاسباتی از منابع طبیعی بگیر تا ههه دستگاهها به خون شهدا ..
Iran, Islamic Republic of
کمربندی یاسوج در این سالها بشدت حادثه خیز بوده و این قبیل نگاههای تنگ نظرانه نه تنها به توسعه و پیشرفت در استان کمکی نکرده بلکه همواره موحب زیان و خسران شده است متاسفانه
یاسیچ
Iran, Islamic Republic of
فعلا همه دارن برای پیمانکار کمربندی کار می‌کنند تا هرچه پوله گیرش بیاد و بره جای دیگه سرمایه گذاری کند ،پروژه هم همچنان تعطیل
میلاد
Iran, Islamic Republic of
پروژه کمربندی فرسایشی شده و به همین قبل نیز پروژه های دیگر رو تحت الشعاع عدم پیگیری قرار میده لطفا تعیین تکلیف بشه پروژه کمربندی و جان مردم رو در حوزه پاتاوه به خطر نندازید مدیران انقلابی
Iran, Islamic Republic of
علتش اصلیش این دیدگاه چون بیت المال هست مهم هم نیست مردم چه بر سرشون میاد.....از اصلیتی ین دلایل طولانی شدن پروژه هایت و لاغیر...
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
بدتر از اینهایی فرمودید مسیرهای اصلی منتهی به کهگیلویه را وروستاهای اطراف متروکه شده اند::: نماینده ومدیران استانی همه را دیده اند ولی چرا تلاش نکرده اند؟؟؟ فقط بگوییم زورشان در تهران صفره
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بودحه و اعتبار به جاده ها به خوبی و به درستی توزیع نمی شود.عدالت و وجدان و انصاف کمرنگ شده است
منصف
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما که درد دل مردم را منعکس کرده اید.
مدیر کل راه و ریاست سازمان برنامه و بودجه باید جواب دهند معیار و ملاک ایشان جهت اختصاص اعتبار چه بوده است ؟ آقای استاندار بفرمایید برای همین پنج کیلومتر جاده ی کم عرض و پر تردد سرتنگ توت نده تا پاتاوه که جان بسیاری از جوانان و مردم در آن پرپر میشود چه کاری انجام داده اید؟
اون هم یک محور مهم و شریانی و پر تردد
همه ی مسولین مرتبط باید فردای قیامت جوابگوی رفتار و عملکرد خود باشند. ضمن اینکه خواهان ورود نهادهای محترم نظارتی به این موضوع می باشیم
آقای استاندار برای رضای خدا که شده ده دقیقه در همین مسیر ذکر شده بمان تا جولان شوتی ها و آمار حوادث را ببینید .
به چه قیمتی جان مردم فدای کم کاری مسولین بشود.
بترسید از آه مردم
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1