تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۴۷۳۳۵۹
این خبر به روز می‌شود

آخرین اخبار انتخابات ۱۴۰۲؛ نتایج، میزان مشارکت و جزئیات آرا

۱
۱
آخرین اخبار انتخابات ۱۴۰۲؛ نتایج، میزان مشارکت و جزئیات آرا
کبنا ؛  واجدان شرایط شرکت در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و دوره ششم خبرگان رهبری، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن مجموع واجدین شرایط را تشکیل می‌دهند.
مسوولان وزارت کشور هنوز آماری از مشارکت کلی در سطح کشور ارایه نکرده‌اند. بنا به اعلام مسوولان انتخابات شمارش آرا بلافاصله پس از اتمام رای‌گیری در حوزه‌های انتخابیه و در ساعات پایانی شب گذشته آغاز شد. نتایج آرا به مرور توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد.

میزان مشارکت در سیستان
میزان مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات ۴۳ درصد اعلام شد
نمایندگان خاش و سبزوار
علی کرد از خاش راهی بهارستان شد.
محبی و محسنی‌ثانی از سبزوار نمایندگان منتخب برای مجلس دوازدهم شدند.
آملی لاریجانی رأی نیاورد
آخرین اخبار انتخابات ۱۴۰۲؛ نتایج، میزان مشارکت و جزئیات آرا
آیت‌الله صادق لاریجانی آملی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از حضور مجدد در مجلس خبرگان باز ماند.
حسن نوروزی رای نیاورد، قشقاوی به مجلس رفت
حسن قشقاوی در حوزه رباط‎‌کریم و بهارستان راهی بهارستان شد.
عثمان سالاری منتخب حوزه انتخابیه تایباد و تربت جام
عثمان سالاری با ۷۶ هزار و ۱۰۲ رأی حائز اکثریت آرا در حوزه انتخابیه تایباد، تربت‌جام، باخرز و صالح‌آباد شد.
نمایندگان منتخب سیستان و بلوچستان در مجلس مشخص شدند
 بر اساس منابع غیررسمی در حوزه زاهدان حسینعلی شهریاری و فداحسین مالکی، در حوزه انتخابیه ایرانشهر رحمدل بامری به عنوان نمایندگان منتخب مردم در خانه ملت تعیین شدند.
 همچنین در حوزه شهرستان خاش علی کرد، حوزه انتخابیه چابهار محمدانور بجارزهی، حوزه انتخابیه سراوان محمدپور دهانی با کسب بیشترین رأی به عنوان مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.
 در شهرستان‌های زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند نیز حبیب الله دهمرده به عنوان نفر اول منتخب شده و رقابت تنگاتنگی بین محمد سرگزی و فرهاد شهرکی وجود دارد.
نوبخت در رشت رای نیاورد
کوچکی نژاد، فلاح، احمدی سنگر و دلخوش رای آوردند
نتایج نهایی انتخابات مجلس در شهرستان رشت و خمام مشخص شد
«رئیسی» نماینده خراسان جنوبی در مجلس خبرگان شد
آخرین اخبار انتخابات ۱۴۰۲؛ نتایج، میزان مشارکت و جزئیات آرا
ابراهیم رئیسی با کسب اکثریت آرا به عنوان نماینده منتخب مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.
چهره‌های مطرحی که در انتخابات مجلس رای نیاوردند
محمد رضا باهنر / کرمان
محمد باقر نوبخت/ رشت
صادق آملی لاریجانی/ مجلس خبرگان
پور ابراهیمی/ کرمان
عنابستانی/ سبزوار
حاجی‌بابایی و صوفی از همدان به مجلس راه یافتند
با پایان شمارش آرا در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، حمیدرضا حاجی‌بابایی بار دیگر به عنوان منتخب مردم همدان راهی مجلس شد.
عباس صوفی به عنوان دیگر نماینده همدان با کسب اکثریت آرا به خانه ملت راه یافت./ تسنیم
کمترین مشارکت مردم تهران در انتخابات ۱۴۰۲
خبرگزاری مهر، میزان مشارکت مردم تهران در انتخابات روز گذشته را ۲۴ درصد اعلام کرد.
در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی که سال ۱۳۹۸ برگزار شد، ۲۶/۲۴ درصد از تهرانی ها پای صندوق های رای رفته بودند.
در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نیز میزان مشارکت مردم تهران، ۳۴/۳۹ درصد بود.
 با این اوصاف، کمترین میزان مشارکت مردم تهران در یک انتخابات، در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ رقم خورده است.
خبرگزاری دولت: میزان مشارکت در انتخابات ۴۱ درصد بود
ایرنا نوشت: بر اساس آخرین گزارش‌های غیر رسمی بیش از ۲۵ میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند. این عدد مشارکت ۴۱ درصدی را برای این دوره از انتخابات رقم زده است
نتایج رسمی سه حوزه انتخابیه در گیلان
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان افزود: در حوزه انتخابیه «رودسر و املش» محمدعلی جانی شوکی با ۱۸هزار و ۵۸۷ رای بعنوان منتخب مردم انتخاب شد، در حوزه انتخابیه «رشت و خمام» که به‌صورت تمام الکترونیک برگزار شد «جبارکوچکی‌نژاد» با ۴۵هزار و ۶۱۴ رای، مهدی فلاح با ۳۴هزار و ۶۸۲ رای و «محمدرضا احمدی سنگری» با ۳۲هزار و ۲۷۳ رای حائز اکثریت آرا و منتخب مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند؛ در حوزه انتخابیه «آستانه اشرفیه» ابراهیم نجفی اسپیلی با ۱۷هزار و ۴۹۰ رای به‌عنوان فرد منتخب مردم تعیین شد.
منتخب حوزه نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم
عبدالوحید فیاضی با کسب بیشترین آرای ماخوذه نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم شد.
آخرین نتایج انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در استان زنجان
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین جواد جعفری با کسب ۱۹۳ هزار و ۷۲۲ رای و ۶۵.۸۸ درصد آرا توانست از استان زنجان به مجلس خبرگان رهبری راه یابند.
نتیجه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان همدان
با پایان شمارش آرای مجلس خبرگان رهبری در استان همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی بهار به عنوان نفر نخست و آیت الله موسوی به عنوان دیگر نماینده همدان راهی مجبس خبرگان شدند.
پیام تقدیر وزارت ورزش از حماسه آفرینی جامعه ورزش در انتخابات
وزیر ورزش و جوانان در پیامی از جامعه ورزش و جوانان برای حضور پرشور و شعور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: «حضور پرشور و شعور ورزشکاران، قهرمانان، مربیان، داوران، پیشکسوتان، مدیران و همه‌ی اهالی جامعه‌ی پرافتخار ورزشی جوانان ایران اسلامی که خالق حماسه‌ی ماندگار یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ بودند و در راه سربلندی کشور قدم‌های بزرگی را برداشتند، ارج می‌نهم و با تقدیر از تعهد و وظیفه‌شناسی این قشر، استمرار در سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خداوند متعال طلب می‌کنم.»
معاون استاندار البرز: کار شمارش آراء هنوز تمام نشده است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز، مشارکت مردم البرز در انتخابات را چشمگیر عنوان کرد و گفت: به محض پایان شمارش آراء، نتایج اعلام خواهد شد.
اعلام نتایج رسمی انتخابات مجلس در چند حوزه انتخابیه
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: در حوزه انتخابیه آبادان، جلیل مختار از مجموع ۹۰ هزار و ۱۴۹ آرای صحیح، ۲۰ هزار و ۵۷۶ رای به دست آورد و منتخب شد. همچنین جواد سعدی‌زاده، فاضل کنانی، محمد مولوی و امیر موسوی به مرحله دوم رسیدند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآور شد: مجتبی ذوالنوری با ۱۴۹ هزار و ۲۸۳ به‌عنوان منتخب قم شناخته شد. محمد منان با ۱۰۵ هزار و ۱۶۷ رأی به‌عنوان منتخب قم و قاسم روانبخش با ۷۸ هزار و ۵۴۵ رأی به‌عنوان منتخب قم شناخته شد.
اسلامی تأکید کرد: همچنین احد آزادی‌خواه به‌عنوان منتخب ملایر شناخته شد و حسین احمدی و احمد آریایی‌نژاد به دور دوم راه یافتند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآور شد: جبار کوچکی‌نژاد با ۴۵ هزار و ۶۱۴ رای به‌عنوان منتخب رشت و خمام معرفی شد. مهدی فلاح با کسب آرای ۳۴ هزار و ۶۸۲ رأی به‌عنوان منتخب رشت و خمام اعلام شد. همچنین احمدی سنگر با ۳۲ هزار و ۲۷۳ رأی به‌عنوان منتخب رشت و خمام معرفی شد و کاظم دلخوش نیز ۲۹ هزار ۳۴۷ رأی به‌دست آورد.
منتخبان قم در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی

آخرین اخبار انتخابات ۱۴۰۲؛ نتایج، میزان مشارکت و جزئیات آرا
«ذوالنوری، رییسی و روانبخش» با کسب بیشترین آرا به عنوان نمایندگان قم به مجلس دوازدهم شورای اسلامی راه یافتند و «آیت الله سعیدی» نیز اکثریت آرا را در انتخابات خبرگان رهبری کسب کرد.
منتخب مردم کنگاور، صحنه و هرسین مشخص شد
علی شعبانی امروز (۱۲ اسفند) در جمع خبرنگاران حاضر در محل ستاد انتخابات استان، افزود: در این حوزه انتخابیه از مجموع ۱۰۱ هزار و ۹۱۶ رای، حجت الاسلام وحید احمدی با کسب ۳۲ هزار و ۵۷۶ رای، معادل ۳۴.۱ درصد آرای صحیح ماخوذه، به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه شناخته شد.
نتیجه اولیه انتخابات در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی خبر داد.
علی شعبانی، امروز (۱۲ اسفند) در جمع خبرنگاران حاضر در محل ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در حوزه انتخابیه سنقروکلیایی از مجموع ۴۵ هزار و ۴۳۱ رای ماخوذه، حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا با کسب ۱۱ هزار و ۱۲ رای معادل ۲۵.۳۷ درصد آرای صحیح ماخوذه، به عنوان منتخب این حوزه انتخابیه شناخته شد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: این آمار تا زمان تایید هیات نظارت و شورای نگهبان قطعی نیست.
پیش از این هم رستگار یوسفی از حوزه انتخابیه پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی، مجتبی بخشی پور از حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، فتح الله حسینی از حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب و حجت الاسلام وحید احمدی از حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین بیشترین آراء را کسب کرده و منتخب حوزه انتخابیه خود شده بود.
هنوز نتیجه انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه اعلام نشده است.
پیام رادان پس از پایان رای گیری؛ انتخابات با نشاط و در امنیت برگزار شد
فرمانده کل انتظامی کشور در پیامی که پس از مهلت اخذ آرا در انتخابات جمعه، ۱۱ اسفندماه منتشر کرد، ضمن قدردانی از مردم از برگزاری این انتخابات در نشاط و امنیت خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان پس از پایان مهلت اخذ آرا در انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در پیامی نوشت: «ملت ایران در حماسه‌ای ماندگار، عظمت، بصیرت، اقتدار و اراده‌ بی‌همتا را به میدان آوردند و آرمان‌ها و آرزوهای خود را در برگه‌های اخذ رأی نوشته و به صندوق آرا ریختند تا مثل همیشه پایِ کارِ انقلاب بایستند.
خداوند منان را شاکریم که بار دیگر تلاش‌های شبانه‌روزی و بی وقفه فرزندان شما در مجموعه بزرگ فراجا به بار نشست و شاهد برگزاری انتخاباتی با نشاط در عین آرامش و امنیت بودیم. با تقسیم وظایف صورت گرفته در سازمانِ انتظام بخشِ فراجا با الطاف الهی و اِشراف اطلاعاتی، کیانِ ایرانِ اسلامی امن بود. بی‌تردید مشارکت بسیار خوب مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، دوستان واقعی ایران و اسلام را شاد و دشمنان را مأیوس و ناراحت کرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما

صدام
Iran, Islamic Republic of
همه امارهاتون ساختگیه میزان مشارکت مردم کمتر از ۲۵ درصده، الکی نگین ۴۱ درصد
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1