تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۴۷۳۳۰۸
فرآیند اخذ رای در سراسر کشور ساعت ۸ صبح امروز (جمعه ۱۱ اسفند) شروع شد

بازتاب گسترده انتخابات ایران در رسانه‌های منطقه

۰
بازتاب گسترده انتخابات ایران در رسانه‌های منطقه
کبنا ؛انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره خبرگان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای داشت و اغلب سخنان رهبرمعظم انقلاب به خصوص آن بخش از سخنان ایشان "برای خوشحال کردن دوستداران انقلاب و ناکام کردن دشمنان را برجسته کردند. "
به گزارش کبنا به نقل از تسنیم، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از ساعت 8 صبح امروز در سراسر کشور و در حدود 60 هزار شعبه اخذ رای آغاز شده است از همین ساعات ابتدایی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان از جمله رسانه‌های منطقه‌ای داشت.

شبکه الجزیره قطر در گزارش خود در این زمینه اعلام کرد که شعب اخذ رای در ایران امروز جمعه درهای خود را به روی شرکت‌کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باز کردند. بیش از 61 میلیون در حدود 60 هزار شعبه رای می‌توانند برای انتخاب اعضای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رای بروند.

شبکه العهد عراق هم با بازتاب خبر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در کشورمان به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره و اعلام کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز جمعه در حسینیه امام خمینی (ره) در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری رای خود را به صندوق انداخت.

این شبکه عراقی گزارش داد: بعد از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی فرمود: من به مردم عزیزمان توصیه می‌کنم که در خوبی‌ها از هم پیشی بگیرید و قرآن به ما فرموده است «فاستبقوا الخیرات». من همچنین توصیه می‌کنم که در هر حوزه‌ای به تعداد لازم آن حوزه رای بدهید و نه کمتر و نه بیشتر.

شبکه العهد به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اشاره و اعلام کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: دنیا به این انتخابات نگاه می‌کند و دوستان و دشمنان این انتخابات را زیر نظر دارند و چشم دنیا به ایران است تا ببینند شما در این انتخابات چه می‌کنید و نتیجه چه خواهد شد. امیدوارم که دوستان را خوشحال کنیم و دشمنان را ناکام بگذاریم.

روزنامه الدیار لبنان هم از دیگر رسانه‌های عربی بود که به بازتاب انتخابات کشورمان پرداخته و نوشت که مراکز رای‌گیری در ایران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز جمعه به روی رای‌دهندگان باز شد. به گزارش وزارت کشور ایران تعداد واجدین شرایط رای در این دوره به 61 میلیون و 172 هزار و 298 نفر می‌رسد. 15 هزار و 200 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و 144 نفر هم برای مجلس خبرگان رهبری کاندید شده‌اند.

شبکه المنار لبنان با اشاره به ساختار مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کشورمان گزارشی از آغاز رای‌گیری در سراسر ایران تهیه و اعلام کرد که مراکز اخذ رای در ایران از امروز صبح آماده استقبال از رای دهندگان هستند.

شبکه روسیا الیوم هم اعلام کرد که به گزارش تلویزیون رسمی ایران، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز جمعه آغاز شده است. بیش از 61 میلیون نفر واجد شرایط رای در این دوره هستند.

روسیا الیوم همچنین سخنان رهبرمعظم انقلاب را هم بازتاب داد به ویژه بخشی که ایشان از مردم ایران خواستند در نیکی‌ها از هم سبقت بگیرند و دوستان را خوشحال و دشمنان را ناامید کنند.

خبرگزاری رسمی عراق هم در بازتاب انتخابات ایران اعلام کرد که از صبح امروز جمعه رای‌دهنگان ایران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رای می‌روند.

وبسایت عربی21 هم به نوبه خود گزارش داد که مراکز اخذ رای ایران از صبح امروز جمعه درهای خود را به روی رای‌دهندگان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باز کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی کویت هم به نوبه خود اعلام کرد که رای‌گیری برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران از صبح جمعه در 60 هزار مرکز رای‌گیری آغاز شده است.

شبکه المیادین هم در گزارشی به همین منظور به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اشاره و اعلام کرد که آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امروز جمعه از ملت ایران خواست تا در کارهای نیک از هم پیشی بگیرند و فرمود که دوستان و دشمنان این انتخابات را زیر نظر دارند و امیدوارم که دوستان را خوشحال و دشمنان را ناامید کنیم.

وبسایت العهد لبنان هم به نوبه خود اعلام کرد که دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ایران از صبح امروز جمعه در استان‌های مختلف این کشور آغاز شد.

العهد در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد که فرمودند: ملت عزیزمان بدانند امروز چشم بسیاری از مردم دنیا، چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی چشم‌شان به ایران و شماست؛ می‌خواهند ببینند شما در این انتخابات چه می‌کنید و نتیجه انتخابات چه می‌شود. هم دوستان ما و افرادی که علاقمند به ملت ایران هستند و هم بدخواهان؛ از همه طرف چشم‌ها مترصد مسائل کشور ما و ملت عزیز ماست. به این توجه کنید؛ دوستان را خوشحال کنید و بدخواهان را ناامید کنید.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز از دیگر رسانه‌های عربی بود که خبر انتخابات کشورمان را بازتاب داده و اعلام کرد که بیش از 61 میلیون ایرانی می‌توانند در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند و مراکز اخذ رای از صبح امروز درهای خود را به روی رای دهندگان باز کرده‌اند.

سانا هم مانند دیگر رسانه‌ها در راس گزارش خود به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و توصیه‌های ایشان به ملت ایران اشاره و اعلام کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند امروز چشم همه جهان به ایران است تا ببینند مردم ما در انتخابات چه می‌کنند و امیدوارم که دوستان را خوشحال و دشمنان را ناامید کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1