تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۴۷۳۰۳۲
کبنا بررسی کرد

آخرین تحلیل و ارزیابی انتخاباتی حوزه انتخابیه کهگیلویه

۱۱
۱
آخرین تحلیل و ارزیابی انتخاباتی حوزه انتخابیه کهگیلویه
کبنا ؛تنها 5 روز دیگر تا روز واقعه بزرگ زمان باقی مانده است. روزی که نتایج زحمات افرادی که برخی‌شان سالهاست برای آن کار و تلاش کرده‌اند روشن می‌شود. فضای انتخاباتی کهگیلویه بزرگ به هیچ وجه شبیه بویراحمد بزرگ نیست. در این حوزه انتخابیه بزرگترین شانس رقابت طبق برخی برآورد‌ها، یعنی عدل هاشمی رد صلاحیت شد و هر چند تا آخرین روز فرصت بررسی شکایات وعده‌هایی مبنی بر بازگشت وی وجود داشت اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و وی دیشب در بیانیه‌ای طرفدارانش را مخیر به انتخاب کرد.
قطعاً رای بالایی عدل هاشمی‌پور داشت که حالا جهت‌گیری این رأی بلاتکلیف، تعیین‌کننده خواهد بود.
رای هاشمی پور به صورت کامل و یا حتی اکثریتی قابل قبول به سمت یک نامزد تنها نخواهد رفت و میان نامزد‌های مختلف پخش خواهد شد. قبل از وضعیتی که برای عدل هاشمی پیش آمد یک دوگانه بزرگ میان نمایندگان ادوار و چهره‌های جدید در سطح افکار عمومی و تحلیل‌های انتقادی وجود داشت ولی تقریباً اصل رقابت میان همان سه گزینه ادواری یعنی موحد، هاشمی پور و بزرگواری بود.
بعد از عدم اعلام نام هاشمی پور در لیست اولیه اعلامی شورای نگهبان عملاً رقابت بین سید محمد موحد و سید علی محمد بزرگواری شکل گرفت. اما این موضوع به معنای شرایط قابل قبول برای گزینه‌هایی همچون رضا دهبانی پور، آیت الله سعادتیان و علی مژدهی پور نمی‌باشد. ضمن آن که در این حوزه انتخابیه شاهد فعالیت‌های زیاد و انتقادی چهره‌های جوانتر همچون مجتبی اندرزیان، علوی تبار و آیت الله نبوی‌زاده نیز هستیم.
یقیناً سه چهره دهبانی‌پور، مژدهی پور و سعادتیان از کف رای تأثیرگذاری در روند کلی انتخابات برخوردار هستند. سعادتیان و مژدهی‌پور عملاً رأی سنتی موحد را به چالش کشیده‌اند و دهبانی‌پور به صورت پراکنده و در دو منطقه بهمئی گرمسیر و سردسیر توانسته است بخش‌هایی از جامعه را با خود همراه کند و بخش‌هایی از جوانان و چهره‌های اصلاح طلب نیز از دهبانی پور اعلام حمایت کرده‌اند. موحد به جهت سابقه حضور در مسند نمایندگی و هم اینکه نماینده فعلی است از ابتدا بیش از هر فرد دیگری در مظان حمله و انتقاد بوده است. نشست نامزد‌های اصولگرا با اعضای شورای ائتلاف و انتقاد برخی نامزد‌ها از جمله فرزاد نجات نیا که حالا گفته می‌شود بعد از کش و قوس‌های فراوان از ادامه کاندیداتوری انصراف داده است سبب عصبانیت موحد و تصمیم وی برای عدم حضور در مناظرات تلویزیونی شد. با وجود این انتقادات اما موحدی‌ها در عرصه میدانی و رسانه‌ای بسیار فعال هستند و در حال حاضر بین آن‌ها و طرفداران بزرگواری جدلی جدی حول پیوستن لیدر‌های شاخص عدل هاشمی به این پایگاه و یا آن یکی شکل گرفته است.
برخی تحلیلگران معتقدند عملاً امکان پیش‌بینی پیروز انتخابات در کهگیلویه سخت و دشوار است و این راند پایانی موحد یک راند سرنوشت ساز و به مثابه مرگ و زندگی برای وی خواهد بود.
تقریباً در اینکه ادواری‌ها باز هم پیروز مجدد این میدان خواهند بود شکی نیست اما اینکه کدوم یکی از آن دو، اصلاً نمی‌توان به‌راحتی نظر داد و مشخص کرد. اما برای چهره‌های جدید نیز مقدار رای مهم خواهد بود بویژه برای آینده‌ای که یقیناً موحد در آن حضور نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بزرگواری اول
موحد با اختلاف ۷ هزار رای دوم
بدان
Iran, Islamic Republic of
موحد پیروز است بدان. درود
پروفسور
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان
بیانیه عدل هاشمی پور و عدم حمایت مستقیم ایشان از بزرگواری یعنی اینکه عدل هاشمی نخواسته که دوستان مشترک در جبهه موحد را از خود برنجاند و بهترین موضع گیری برای آینده کاری خودش و رفتاری آگاهانه و دور از تعصب و غرض ورزی شخصی بود
نباید مردم از چنین سرمایه مدیریتی غافل باشند و از نماینده منتخب آینده قاطعانه بخواهند که از ایشان در پست های مدیریتی و وزارتی استفاده شود
باقر گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
موحدصددرصدبرنده است
همت
Iran, Islamic Republic of
انشاالله کهگیلویه بزرگ با حاج آقا بزرگواری برای همیشه از فلاکت، اختلاس، محرومیت و پارتی بازی نجات خواهد یافت👌🙏
United Kingdom
کبنای بی خبر از جامعه . موحد تمام شده است و شکست سنگینی در انتظار اوست
United Kingdom
موحد در جای جای حوزه کهگیلویه بزرگ از بزرگواری عقب افتاده بخصوص باپیوستن یاران عدل هاشمی بطور یقیین بزرگواری بدون هیچ شبه ای برنده است
چاروسا
Iran, Islamic Republic of
موحد تمومه به امید خدا
چاروسا
Iran, Islamic Republic of
هیچ کاری نکرده امیدواریم برای همیشه خداحافظی کنه
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر مژدهی
دلبر
United States
مژدهی و سعادتیان رو هم ۱۵ هزار رای موحد تصرف کردن
۱۵ هزار رای هم ک رای نمیدهند
۱۰ هزار رای هم ریزش داشته
۳۲ هزار رای بیشتر نمیارد
بزگواری هم ۳۹ هزار رای
مژدهی ۸ هزار
سعادتیان ۷هزار
دهبانی ۶هزار
بیقه رو هم ۶هزار
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1