تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۴۷۳۰۹۹
در نطق انتخاباتی خود مطرح کرد؛

فیلم و تصاویر| مژدهی در بهمئی: برای پست و موقعیت اجتماعی نیامده‌ام، مژدهی برای تغییر آمده / چرام و سرفاریاب و دشمن زیاری متحد شده‌اند که به تکرار نه بگویند/ حتی به فرزندان بیکار بهمئی این اجازه داده نمی‌شود که نگهبان چاه‌های نفت باشند!

۳
کبنا ؛
کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: این را بدانید مژدهی نه برای پست نه برای موقعیت اجتماعی و نه برای استفاده از رانت نمایندگی کاندیدای مجلس شده است، مژدهی برای تغییر آمده است.
به گزارش کبنا نیوز، علی مژدهی در نطق انتخاباتی خود در شهرستان بهمئی با اشاره به خدمات ماندگار هاشمی در دوره نمایندگی‌اش اظهار داشت: علی رغم تمامی این ویژگی‌ها و رشادت‌ها و تقدیم شهدای گرانسنگی به این مملکت متأسفانه علی رغم تمام اقداماتی که نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت اما همچنان در فقر و محرومیت و مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی به سر می‌بریم و برای رسیدن به توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها با سایرنقاط کشور و حتی استان فرسنگ‌ها فاصله داریم اما چاره بر چیست.
علی مژدهی افرود: من در اینجا در محضر شما عزیزان به عنوان یک فرد مطالبه‌گر از مسئولین اجرایی و نمایندگان ادوار گذشته حال این شهرستان‌ها در محضر شما عزیزان سؤالاتی دارم.
وی ادامه داد: ما در نظام جمهوری اسلامی باید در برابر مردم پاسخگو باشیم‌شان ما و جایگاه ما خدمت به مردم است ما باید نوکر مردم باشیم مردم ولی نعمت ما هستند.
   
وی پرسید: آقایان مسئولین اجرایی پاسخ دهند که چرا فاصله کهگیلویه بزرگ نسبت به شهر‌های دیگر هنوز با استان‌های دیگر و شهرستان‌های دیگر بسیار قابل است و نه تنها این فاصله توسعه نیافتگی یا محرومیت نسبت به سایر شهرستان‌ها و استان‌های دیگر است بلکه این فاصله توسعه یا محرومیت نسبت به مرکز استان‌ها و شهرستان گچساران هم فاصله‌ی معناداری دارد ما از لحاظ رتبه توسعه نیافتگی اگر بخواهیم توسعه یافتگی را نام ببریم ۶۶۱ شهرستان هستیم یعنی ما در رده‌های آخر شهرستان‌های کشور هستیم و اگر بخواهیم توسعه یافتگی را اعلام کنیم رتبه ما از آخر ۸ پله است. یعنی در واقع بعد از ما ۸ شهرستان وجود دارد.
وی عنوان کرد: اگر مسئولین امر این ادعا را کنند که ما گناهی نداریم علی رغم اینکه بر مبنای قانون اساسی قوای حاکم بر جمهوری اسلامی از همدیگر تفکیک شده و مستقل هستند ولی اقایان این ادعا را کنند که تمام مسئولیت‌ها اعم از کارکرد‌ها و عدم کارکرد مربوط به نماینده است از آن‌ها سؤال می‌شود چرا نماینده مسئولیت داره پاسخ می‌دهند که چون ما نمی‌توانیم بدون امر و نهی نماینده از خود کاری انجام دهیم‌.
وی تصریح کرد: از آن طرف از آقای نماینده سؤال می‌شود که اقای نماینده شما صلاحیت و وظیفه‌ات چیست پاسخ می‌دهد که طبق قانون وظیفه من قانون‌گذاری و نظارت بر قانون است.
   
وی خاطر نشان کرد: از آقای نماینده سؤال می‌شود که آقای نماینده شما در بحث قانون‌گذاری چه طرح و برنامه‌ای را در مجلس ارائه داده‌اید؟! کدام قانون توسعه یافته توسط شما جزء افرادی بودید ارائه طرح داده‌اید؟ یا کدام لایحه توسط شما مورد ایراد واقع شده است؟
وی عنوان کرد: سؤال بعدی مردم این است که اقای نماینده شما فرمودید قانون‌گذاری و نظارت بر قانون بفرمایید شما به کدام یکی از وزرا و مسئولین امر تذکر داده‌اید شما به مردم و تاریخ غمناک شهرستان کهگیلویه پاسخ بدهید که کدامین وزیر را به خاطر اینکه در جهت انجام وظیفه قصور و کوتاهی داشتند مورد بازخواست و سؤال قرار دادید؟
وی عنوان کرد: آقای نماینده شما که می‌دانید اختیار شما در حدی است که ریاست جمهور که با رای این ملت انتخاب می‌شود و هیئت دولت و هیئت وزیران را می‌توانستید استیضاح کنید و بگویید چرا وضعیت معیشتی مردم اینگونه است؟! چرا کهگیلویه بزرگ همچنان باید محرومیت را به یدک بکشد؟!
وی تصریح کرد: پاسخ بدهید اگر مردم ما مردمی قانع و محفوظ به حیا هستند من سؤال می‌کنم چون من در سطح شهرستان، استان و ملی کار کرده‌ام و مسئولیت داشتم فاصله‌ها را دیدم تبعیض‌ها را دیدیم پاسخ بدهید.
مژدهی گفت: آقای نماینده اگر نه شما فرمودید من به جای انجام وظایف قانونی پایم را در کفش دولت کردم و تمام توان و فکر و ذکر من این بود که کدام مسئول را که در راستای اهداف ماست منصوب کنیم صرف نظر از شایستگی و تعهد و مسئولی را که در حال خدمت به جامعه است ولی جزء هیچ گروه و باند و دسته و همراهی با شما نیست تغییر می‌دهید.
وی افزود: آقای نماینده پس اگر شما می‌گویید من این مسئولیت را هم نداشتم و شما در بحث قانون‌گذاری به مردم پاسخ ندادید چه کار کردید؟! و باید پاسخ دهید اگر می‌گویید پا در کفش در دولت کردم، مسئولیتی نداشتم چرا هنگام ارائه عملکرد از آوردن راه و آب و جاده سخن می‌گویید این موارد از وظایف دولت و قوه مجریه است یا از وظایف شماست؟
ضمن احترام به تمام عزیزان و بزرگواران به لحاظ اینکه جایگاه فرماندار بالاترین مقام اجرایی شهرستان هست و جایگاه استاندار بالاترین مقام اجرایی استان است پس چرا می‌آیید افراد را صرف نظر از صلاحیت‌ها، شایستگی‌ها، تعهدات، افرادی را به کار می‌گیرید که نه رشته تخصصی آن‌ها علوم سیاسی و سیاستمدار هستند و نه ظرفیت و توانمندی در رشته‌ای دارند که بتوانند برای حل مشکلات مردم راهکار ارائه بدهند؟!
معاون اسبق وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: آقای نماینده آیا هیچ می‌دانید که شهرستان بهمئی دارای قریب به ۹۰ حلقه چاه نفت است؟! آیا هیچ می‌دانید حتی به فرزندان بیکار بهمئی این اجازه داده نمی‌شود که نگهبان چاه‌های نفت باشند؟!
وی عنوان کرد: آقای نماینده یا باید پاسخ بدهید که من نماینده وظیفه‌ام قانون‌گذاری و نظارت بر قانون است اگر این را بیان کنید باید نظارت صحیح را انجام می‌دادید. برای چه کسی کار کردید؟! لیدرها؟!
وی تصریح کرد: قاطبه فرزندان مناطق محروم که توسط لیدر‌ها آرای آن‌ها در سبد شما ریخته شد و بنا به گفته معروف بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد رنج گل بلبل کشید و بوی گل را باد برد.
آیا هیچ می‌دانید که فرزندان مظلوم و تحصیل کرده بهمئی برای اشتغال با سد محکمی تحت عنوان مصوبه بومی بودن نمی‌توانند در چند کیلومتری خود در پالایشگاه اطراف این شهرستان مشغول شوند؟!
وی خاطر نشان کرد: آقای نماینده آیا هیچ می‌دانید که منطقه بهمئی خدادادی دارای مناطق خوب به لحاظ طبیعت زیبا، جنگل‌های سر به فلک کشیده، دارای تنگ سولکی است که باید ثبت جهانی شود؟! دارای برم الوانی است که یکی از نقاطی است که یکی از نقاط دیدنی سطح استان است و دارای قلعه نادر است که جز آثار به جای مانده برای این مردم است؟! برای توسعه گردشگری چه زیرساخت‌هایی را ایجاد کردید؟!
وی خطاب به نماینده اظهار داشت: آقای نماینده بهمئی دارای معادن غنی است. این‌ها را برای آیندگان گذاشتید؟! چرا به بهره‌برداری نمی‌رسد؟!
وی عنوان کرد: شما پاسخ دهید بگویید این پیگیری و مکاتبات من است که انجام شد؟ چرا نمی‌آئید به مردم پاسخ دهید؟
وی افزود: وقتی من می‌گم آقای نماینده چون نماینده یا باید قانون‌گذار باشد و یا پاش در کفش دولت باشد.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چندین بار به نماینده‌ها تذکر داده‌اند که در عزل و نصب‌ها کمتر مداخله کنید یعنی آقای نماینده کار تو چیز دیگری است مردم به تو رای دادند که در طراز و قامت مردم بتوانید قانون خوب وضع کنید و نظارت دقیق بر اعمال و رفتار دولتمردان داشته باشی
مژدهی تصریح کرد: آقای نماینده هیچ می‌دانی که تنگ ماغر دارای خاک صنعتی است که می‌توان از آن سفال و کاشی و سرامیک تولید کرد؟!
وی ادامه داد: آقایان مسئولین و نماینده‌ها هیچ می‌دانید شهر لیکک با مشکل آب سالم آشامیدنی روبروست؟!
وی عنوان کرد: آیا هیچ می‌دانید که از ۱۶۰۰۰هکتار زمین‌های کشاورزی شهرستان بهمئی فقط ۱۴۰۰ هکتار آن آبی است؟! دو سد کوثر و مارون در کنار ما هستند اما سهمی نداریم.
وی ادامه داد: آیا مسئولین امر می‌دانند که شهرستان بهمئی علی رغم این همه شهید، جانباز و حضور در همه صحنه‌ها بعد از ۴۵ سال هنوز بیمارستان مجهز ندارد؟!
وی عنوان کرد: آقای نماینده و مسئول اجرایی فرزندان این شهرستان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالایی دارند تیم شاهین شهرستان در لیگ سه کشوری است ولی آیا می‌دانید این بچه‌ها برای مسابقاتشان این حق مسلم که در خانه باشند از آن‌ها سلب شده است و محبور هستند به بهبهان بروند و آنجا با رقیب مسابقه دهند.
مژدهی خطاب به نماینده وقت گفت: آقای نماینده و مسئولین اگر شما در طول ۳۲ سال گذشته هر سال ۵ نفر کادرسازی می‌کردید و درمرکز کشور مشغول می‌شدند امروزه ما ۱۶۰ کارشناس یا مسئول کشوری در سطح ملی و کشور داشتیم و آن‌ها می‌توانستند گوشه‌ای از مشکلات این مردم را حل کند.
وی ادامه داد: آقای نماینده آیا هیچ نگاه به شهرستان ممسنی کردید که آن‌ها هر دوره نمایندگی فقط یک نفر به مجلس می‌رود و آن‌هایی که دور بعد ‌می‌روند نماینده قبل در مرکز کشور به کار گرفته می‌شود و علاوه بر اینکه شهرستان ممسنی دارای منابع خوبی است.
وی ادامه داد: من مژدهی چون امتحان پس داده‌ام من در یک سازمان کشوری مسئولیت داشته‌ام بیش از صد‌ها تن از بچه‌های این مناطق را به کار مشغول کرده‌ام اون هم نه کار شرکتی و قراردادی بیش از ۹۰ درصد آن‌ها در وضعیت فعلی رسمی هستند و در همین شهرستان بهمئی شما بیش از ده‌ها نفر به کار گرفته‌ام و چندین مسئول را مسئولیت داده‌ام که قطعاً شما‌ها انگشت اشاره‌ی خود را به سمت چشمان من ر‌ها کرده‌اید پس همان‌هایی که از شما استفاده کرده‌اند امروز کجا هستند؟ حق هم دارید درسته که ما انتخاب کرده‌ایم ولی شاید بد انتخاب کرده‌ایم دیگر گول این موارد را نمی‌خوریم.
وی تصریح کرد: آقایان مسئولین و نمایندگان شما‌ها باید به مردم پاسخگو باشید مگر پاسخگویی به چه معناست؟ این را بدانید مژدهی نه برای پست نه برای موقعیت اجتماعی و نه برای استفاده از رانت نمایندگی کاندیدای مجلس شده است، مژدهی برای تغییر آمده است.
آن‌هایی که شروع شده را به اتمام برسانم به کمک و مشورت و همیاری شما. و آن‌هایی که شروع نشده شروع کنیم، اینجا به تمام ۴ شهرستان عرض کنم مشکل مردم ما در بن بست بودن است ابجاد و ساخت راه‌های ارتباطی در سطح شهرستان‌ها است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای مردم سی همه ای سالن پر ایکنن خدا و داد مردم بهمئی برسه که ۴۵ سال تابلو لیکک هم داخل جادیل کشور نداریم
عارفنسب
Iran, Islamic Republic of
سلام بااینکه احترام به کاندیدا شما همگی سربازان آقا موحد بودید چرا بی احترامی حرف میزنی هرجه بود شما همراهی می‌کردید تهمت نزنید مسلمان
Iran, Islamic Republic of
خدایی از بس دلم ایسوزه فقط ایگم اخ و بخت عسکر
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1