تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۴۷۳۰۲۵
حسین شریعتمداری:

تمام توان دشمن برای عدم شرکت مردم در انتخابات است

۲
۰
تمام توان دشمن برای عدم شرکت مردم در انتخابات است
کبنا ؛مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: با صراحت بگویم که قهر کردن از صندوق رای و عدم شرکت در انتخابات همراهی با دشمن و ضد انقلاب است، دشمنی که تمام توان خود را بسیج کرده که مردم در انتخابات شرکت نکنند.
به گزارش کبنا، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در برنامه تلویزیونی « به اضافه یک» شبکه ۳ سیما با اشاره به میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰‌ گفت: وقتی‌که مردم می‌بینند وزیری که ۶ سال وزیر مسکن بوده، افتخار می‌کند که هیچ مسکنی نساخته و‌ حتی یک‌مسکن مهر هم افتتاح نکرده، یا وزیری که چندین سال وزیر نیرو بوده در مقابل خاموشی‌ها می‌گوید که ما نیروگاه نمی‌سازیم، یا وزیری که وزیر نفت بوده می‌گوید پالایشگاه‌سازی کار کثیف است، یا وزیر کشاورزی می‌گوید که خودکفایی کار مزخرفی است و همه این‌ها هم در عمل پیاده می‌شود، در چنین وضعیتی طبیعی است که روی مردم اثر می‌گذارد ولو اینکه مردم به آنها رای هم داده‌اند ولی بعد متوجه می‌شوند که اینها مطلوب‌شان نبوده است. در چنین شرایطی بهتر است که به دیگران رأی بدهند.
وی در پاسخ به این ادعا که در سال ۱۴۰۰ رقابتی وجود نداشته، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ آقای همتی کاندیدا بود و تقریباً تمام گروه‌های اصلاح‌طلب هم از وی حمایت کردند، آقای خاتمی رسماً حمایت کرد همه اصلاح‌طلبان هم تأکید کردند که آقای همتی وارد گود شود ولی خب رأی آقای همتی بسیار پایین بود.
شریعتمداری اضافه کرد: همین حالا تعداد کسانی که تأیید صلاحیت شدند بیش‌از ۱۵ هزار نفر است، یعنی برای هر کرسی‌ مجلس حدود پنجاه و یک نفر نامزد است و از همه احزاب و گروه‌ها هم هستند. بنابراین فضا هست ولی نباید ترس از رأی نیاوردن را به حساب نداشتن کاندیدا گذاشت.
مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: الان از گروه‌های مختلف سیاسی در انتخابات حضور دارند و همین اخیرا دبیرکل یکی از همین احزاب ( اصلاح طلب) اعلام کرد که ما برای تمام کشور کاندیدا داریم.
شریعتمداری تاکید کرد: اگر وضعیت و شرایط انتخابات آن‌گونه که تصور می‌کنید نیست، این علت‌های مختلفی دارد، یکی از علت‌های آن این است که صدا و سیما شبکه‌هایی را در نظر گرفته و کاندیداها ترجیح می‌دهند در این شبکه‌ها یا در فضای مجازی تبلیغ کنند و این باعث شده که دیگر در خیابان‌ها مثل گذشته شاهد بنر و پوستر نباشیم.
وی افزود: بنده هم قبول دارم فضای انتخابات آنچنان که باید داغ نیست اما این دلیل دارد، یکی از آنها تلاش‌های بسیاری است که رسانه‌های بیگانه و دشمنان می‌کنند برخی از خودی‌ها هم متاسفانه به آن دامن می‌زنند، یک عامل هم ممکن است برخی از نارضایتیی‌هایی باشد که وجود دارد و عمدتا به مسائل اقتصادی و معیشتی برمی‌گردد، ممکن است مردم انتقادی داشته باشند، ولی با اصل قهر نمی‌کنند و شما خواهید دید که در روز انتخابات این را نشان خواهند داد.شریعتمداری یادآور شد برنامه‌های دهه فجر هم شاید مانند سال‌های گذشته نباشد اما دیدید مردم در ۲۲ بهمن چه حضور باشکوهی در راهپیمایی داشتند.
وی اضافه کرد: با صراحت بگویم که قهر کردن از صندوق رای و عدم شرکت در انتخابات همراهی با دشمن و ضد انقلاب است، دشمنی که تمام توان خود را بسیج کرده که مردم در انتخابات شرکت نکنند و برای رسیدن به اهداف خود بهانه‌های مختلفی را هم می‌آورند برای همین شرکت نکردن در انتخابات به قول سردار سلیمانی کوچه باز کردن برای دشمن است.
شریعتمداری ادامه داد: دشمن به‌شدت دنبال این است که یک گسلی در انسجام ملی ایجاد کند، در انسجام ملی هم اگر گسل ایجاد کند روی این گسل سوار می‌شود. دشمن همین که احساس کند گسل ایجاد شده سعی می‌کند حرکت کند، البته منظورم این نیست که مثلاً دست به عملیات نظامی بزند چون این کار از آنها برنمی‌آید و می داند که از این عرضه‌ها ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتی شخص خود حضرتعالی مخالف حضور حداکثری و شرکت در انتخابات هستید
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتی شخص خود حضرتعالی مخالف حضور حداکثری و شرکت در انتخابات هستید
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1