تاریخ انتشار
شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۴۷۲۹۹۴

پوست اندازی اصلاح طلبان در فهرست انتخاباتی / این نامزدهای تایید صلاحیت شده در فهرست قرار نگرفتند

۰
پوست اندازی اصلاح طلبان در فهرست انتخاباتی / این نامزدهای تایید صلاحیت شده در فهرست قرار نگرفتند
کبنا ؛فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات دوازدهم مجلس به وضوح گویای تصمیم جمعی چهره‌های سنتی این جریان برای واگذاری رقابت به اعضای جوان‌تر است.
به گزارش کبنا به نقل از مشرق، جبهه اصلاحات ایران اگرچه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در انتخابات مجلس دوازدهم به صورت حزبی و تشکیلاتی ورود نمی‌کند اما بیانیه ۱۱۰ نفر از چهره‌های اصلاح‌طلبی و اعتدالگرایان برای مشارکت در انتخابات گویای حرکت چراغ خاموش آنها در این انتخابات بوده است. این تصمیم سیاسی به نوعی حرکت با دست پس زدن و با پیش کشیدن و تاکتیک انتخاباتی محسوب می‌شد تا روایتگر یک مشارکت توام با غر زدن در رقابت مجلس دوازدهم باشد. انتشار فهرست صدای ملت با سرلیستی علی مطهری که در مجلس دهم نیز در فهرست امید اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان راهی مجلس شده بود مهمترین دلیل در اثبات چنین ادعایی است.
انتشار فهرست کامل نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم و گزارش‌های اولیه ثبت‌نام‌ها گواه تغییر رویکرد اساسی اصلاح‌طلبان برای معرفی نامزدهای انتخاباتی بوده است.
بسیاری از چهره‌های سرشناس این جریان با گذشت بیش از ۲۵ سال از دوم خرداد ۱۳۷۶ و تجربه حضور در مجلس و شوراهای شهر تصمیم به نوعی بازنشستگی سیاسی و واگذاری میدان به چهره‌های جوان‌تر اصلاح‌طلبی گرفته‌اند. تصمیمی که به‌طور مشابه در ادوار اخیر انتخاباتی از سوی اصولگرایان نیز اتخاذ شده است و ضرورت نوگرایی در تشکل‌ها و ائتلاف‌های سیاسی رو ایجاب کرده است. رویکرد قانون‌نویسان در مجلس برای تعیین سقف حداکثر ۷۵ سال سن نامزدی مجلس نیز دال بر این تفکر جمعی در فضای سیاسی کشور بوده است.
فهرست‌های اصلاح‌طلبی ادوار مختلف مجلس با نام‌هایی همچون علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده، مصطفی کواکبیان و برخی چهره‌های سرشناس دیگر همچون محمدرضا عارف عجین شده بود. بی‌استقبالی مردم در انتخابات مجلس یازدهم به فهرست اصلاح‌طلبان با عاملیت حزب کارگزاران سازندگی ضرورت پوست‌اندازی در فهرست‌های انتخاباتی آنها را ایجاب کرد.
در دوره دوازدهم انتخابات مجلس، اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان تصمیم گرفته‌اند با نام و نشان دیگری بخت انتخاباتی خود را به محک بگذارند. علی مطهری با تجربه حضور در فراکسیون امید مجلس دهم این بار خود سرلیست یکی از فهرست‌های چهره‌های اصلاح‌طلبی برای انتخابات مجلس دوازدهم شده است. نامزدهای فهرست ۱۴۰۲ صدای ملت با حمایت برخی احزاب اصلاح‌طلب تفاوت‌های حداکثری با فهرست انتخاباتی ۱۳۹۴ و ۱۳۹۸ آنان دارد. تنها اسامی باقیمانده در فهرست جدید اصلاح‌طلبان در مقایسه با ادوار اخیر علی مطهری، زهرا ساعی و محمد عیسی انصاری فرد هستند.
برخی چهره‌های فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم که حزب کارگزاران حامی آن بود، همچون ابوالفضل رباطی، محمدهادی انتشاری، محمدنبی ابراهیمی و احمد مازنی در این دور از رقابت‌های انتخاباتی نیز تایید صلاحیت شده‌اند ولی اصلاح‌طلبان ترجیح داده‌اند از اسامی جدید در فهرست ۱۴۰۲ استفاده کنند.
برخی وزرا، مقامات ارشد و مدیران میانی دولت حسن روحانی به همراه چهره‌های دانشگاهی با تخصص‌های متنوع در رشته‌های مختلف نمود چشمگیری در فهرست جدید اصلاح‌طلبان دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1