کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

محمد بهرامی؛ موجی که طوفان شد

3 اسفند 1402 ساعت 0:10

روزی که مردم بویراحمد بزرگ آن جشن بزرگ را در استقبال از محمد بهرامی در سرنجلکل برگزار کردند قابل پیش بنی بود که موجی بزرگ و فراگیر را در پی خواهد داشت. موجی که البته نه محصول یک اتفاق کوتاه بلکه از مدت‌ها پیش شروع شده بود و آن حادثه امتداد موج قبلی بود. موجی که بعد از آن در گوشه گوشه حوزه انتخابیه گسترانیده شد و حالا به طوفانی تبدیل شده است که هیچ چیز جلودار آن نمی‌باشد.


یادداشت - روزی که مردم بویراحمد بزرگ آن جشن بزرگ را در استقبال از محمد بهرامی در سرنجلکل برگزار کردند قابل پیش بنی بود که موجی بزرگ و فراگیر را در پی خواهد داشت. موجی که البته نه محصول یک اتفاق کوتاه بلکه از مدت‌ها پیش شروع شده بود و آن حادثه امتداد موج قبلی بود. موجی که بعد از آن در گوشه گوشه حوزه انتخابیه گسترانیده شد و حالا به طوفانی تبدیل شده است که هیچ چیز جلودار آن نمی‌باشد.
اما چه اتفاقی افتاده است که شاهد این طوفان عظیم مردمی در حمایت از محمد بهرامی هستیم؟ و چرا بهرامی؟
قطع و یقین دلایل بسیاری برای این اتفاق می‌توان برشمرد. نگاهی به وضعیت نگران‌کننده حوزه انتخابیه و وجود بیشمار معضلات و مشکلات اجتماعی در سطوح مختلف جامعه و از همه مهم‌تر وجود بحران‌های اجتماعی و سیاسی در جامعه از جمله عوامل اصلی در پیوستن مردم به محمد بهرامی برای عبور از این شرایط است. صرفاً نگاهی به یک بحران اجتماعی و یک بحران مدیریتی و سیاسی به تنهایی کفایت می‌کند تا پی به عمق مشکلات در این حوزه انتخابیه ببریم.
در حوزه اجتماعی ایجاد گسل‌های عمیق قومی و منطقه‌ای در سال‌های اخیر به یک بحران بزرگ اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است و متأسفانه برخی جریان‌های خاص که حیاتشان در گرو تشدید این اختلافات و چند دستگی هاست با دمیدن بر این موضوع در پی ایجاد یک فضای دشمنی و پر کینه هستند. در حوزه اداری و سیاسی نیز این گروه‌ها با جعل جریان سیاسی قصد آن دارند که همه خدمات را به نام خود مصادره کنند و عملاً همه چیز را به زیر سایه رفتار‌های شبه سیاسی خود سوق دهند.
در چنین شرایطی است که نیاز به تغییر، تحول و تکوین کاملاً احساس می‌شود. دمیدن یک نیسم فرحبخش که بتواند بویراحمد بزرگ را به روز‌های بزرگ و تاریخی خود برگرداند و همان گونه که از یک ده یک استان ساخت اینک از اراده پولادین مردمش مسیر توسعه پیشرفت و دوستی و همدلی را رقم بزند.

مردم تاکنون به شعار‌ها و گروه‌های مختلف اعتماد کرده‌اند اما هر بار به علتی از جمله ضعف نمایندگان از این اعتماد پاسخ مناسبی دریافت نکرده‌اند. عدم دریافت پاسخ مناسب یعنی گره افتادن در کار مردم و سخت شدن مسیر رشد و حرکت و توسعه که همین موارد سبب عقب ماندگی تاریخی حوزه پر سرمایه بویراحمد بزرگ در قیاس با سایر استان‌ها در بحث توسعه است.
بدون شک بیش از این فرصت اشتباه و آزمون و خطا نیست همه ما در مقابل نسل‌های آینده پاسخگو هستیم و تکرار اشتباه یعنی از دست رفتن فرصت‌ها و ظرفیت‌ها بزرگ. بنابراین با وجوی که هم اینک نیز دیر شده است بهتر آن است این بار با یک انتخاب دقیق و اصولی تضمینی برای آینده باشکوه دیارمان داشته باشیم. گرایش عمومی و حمایت‌های چشم گیر از محمد بهرامی را باید از همین زاویه دید.
مردمی که فوج فوج به مسیر راه روشن فردا می‌پیوندند و همصدا برای یک آینده روشن دست در دست هم خود را آماده خلق یک حماسه بزرگ می‌کنند.
موج بهرامی یک ویژگی مهم دیگر نیز دارد و آن اصیل و مردمی بودن آن است که بدون هیچ وابستگی به کانون‌های قدرت و ثروت و قومیت تنها بر آمده از اراده خالص وپولادین مردمی است که پیشرفت و اعتلای دیارشان را فریاد می‌زنند و موجی چنین می‌رود به طوفانی آرامش بخش تبدیل شود که نشانه‌ها همگی گواه آن است که این گونه نیز خواهد شد.


کد مطلب: 472861

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/472861/محمد-بهرامی-موجی-طوفان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1