تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۴۷۲۷۹۵
مدیرکل سیاسی وزارت کشور توضیح داد

چند درصد از زنان تائید صلاحیت شدند؟

۱
۱
عبدالله مرادی:  دولت سیزدهم نماد پیوند میان میز و میدان است
کبنا ؛مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: در این دوره از انتخابات ۱۲ درصد از تایید صلاحیت شدگان را زنان تشکیل داده اند که از مجلس هفتم تا کنون مشاهده شده است که در هر دوره یک درصد میزان حضور بانوان رو به رشد بوده است.
به گزارش کبنا، عبدالله مرادی در نشست انتخاباتی در دانشگاه تربیت مدرس گفت: در این انتخابات مشارکت دانشگاهیان را به شکل ملموس داریم؛ هزار و ۱۳۶ نفر از کاندیدا‌های انتخابات، اساتید دانشگاه هستند و هزار و ۱۰۷ فرهنگی هم داوطلب شدند. ظرفیت علمی دانشگاه به سرعت می‌تواند به ظرفیت حکمرانی کشور تبدیل شود.
وی بیان کرد: علی رغم تفاوت‌های نسلی همچنان در نظرسنجی‌ها بیشترین شخصیت‌هایی که جامعه به آن‌ها اعتماد دارند اساتید و دانشگاهیان هستند. قانون انتخابات مجلس که مرداد ماه مصوب شد، فضای سیاسی کشور را باز کرد. قانون نظارت و شفافیت در این دوره از انتخابات هم احساس اعتماد بیشتری ایجاد کرد.
مرادی تاکید کرد: بیش از یک سوم داوطلبان انتخابات، جوانان هستند یعنی دهه هفتادی‌ها و دهه شصتی‌ها بیش از یک سوم داوطلبان را تشکیل داده اند.
جمهوریت ما و اسلامیت ما هر دو با مردم و رای آن‌ها پیوند خورده است. در کنار همه مباحث نباید ریشه‌های اندیشه را فراموش کنیم. ما در جمهوری اسلامی پیکره واحدی داریم. جمهوریت و اسلامیت جدا از هم نیستند. مردم سالاری ما از درون دین برخواسته است.
مرادی افزود: انتخابات که در آستانه اجرای آن در ۱۱ اسفندماه هستیم فرصت بزرگ برای بازیگرانی است که ایفای نقش می‌کنند و برای مردم نیز فرصت است تا از حق تعیین سرنوشت خود برای آنچه در پیش داریم استفاده کنند. پس انتخابات حق است و تک تک شهروندان از آن برخوردار هستند تا در آینده شهرستان و استان خود و کشور ایفای نقش داشته باشند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: انتخابات در عرصه داخلی؛ آزادی، انتخاب شدن و انتخاب کردن است و در بعد خارجی یعنی استقلال داشتن. انتخابات فرصتی برای پیشرفت است. ما کشوری در حال پیشرفت با همه تخاصم‌ها هستیم و انتخابات مجلس شورای اسلامی در حل چالش‌های پیشرفت کشور موثر است.
مرادی در ادامه با بیان اینکه مجلس یازدهم قوانین خوبی مصوب کرده است، گفت: قانون جوانی جمعیت، رتبه بندی معلمان و ... را مجلس یازدهم پیش برده است. مجلس برنامه توسعه بودجه سالانه و ریل گذاری مناسبات کشور را دارد، اما قوانینی که ایجاد می‌کند مسیر کشور را مشخص می‌کند.
او تاکید کرد: انتخابات برای مردم و پیشرفت کشور فرصت است. ضمن اینکه رقابت سیاسی است و هیجان انتخاباتی در بازه زمانی ایجاد می‌کند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور عنوان کرد: فرصت گفتگو، موجب ارتقای همدلی اجتماعی می‌شود و تمرین مستمری است که باید مرتب در این زمینه برای رشد و تعالی فرهنگ همبستگی ملی حرکت کنیم.
مرادی با اشاره به اینکه نهاد دانشگاه در این بین نقش محوری دارد، گفت: مهم‌ترین شخصیت حقوقی و صلاحیت دار برای گفتگو دانشگاه است. برای گفتگو بر سر چالش‌های پیش روی مردم، حکمرانی و یافتن راه حل، هیچ جایی بیش از دانشگاه برای تمرکز روی ایده‌ها و برنامه‌ها صاحب صلاحیت نیست.
او خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نماد پیوند میان میز و میدان است. از دوگانه‌هایی که قبلا ساخته می‌شد که مدیر یا باید میدانی باشد یا بروکراتیک گذر کرده ایم و دانشگاه می‌تواند کنار دولت قرار بگیرد.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: در استان‌های مرزی کشور نه تنها دغدغه مشارکت کم در انتخابات مطرح نیست بلکه برآورد‌ها نشان می‌دهد که مشارکت بسیار بالا خواهد بود. مثلا استان سیستان و بلوچستان با همه مشکلات و خباثت‌های دشمن، بالاترین برآورد مشارکت را در بررسی‌ها داشته اند و جزو اولویت‌های اول است.
مرادی در آخر یادآوری کرد: رای دادن و انتخابات هر چندسال یکبار است، اما مشارکت امری دائمی و مستمر است. مشارکت در عرصه عمومی تنها به انتخابات ختم نمی‌شود.
مرجع : ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما

اسد
Iran, Islamic Republic of
اقای مرادی شاید برای شماکه یکباره ازیک میز کوچک به میز بزرگ مدیرکلی وزارت کشور رسیدی اینطور باشد ولی برای عموم جامعه ایران از پشت بام با مغز به پایین افتادن است بااین دولت بی سواد ونابلد
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
فایل های مرتبط
1