تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۴۷۱۹۳۲

کشته شدن ۳ آمریکایی در اردن / پای اردن هم به جنگ منطقه باز شد + واکنش بایدن

۰
کشته شدن ۳ آمریکایی در اردن  / پای اردن هم به جنگ منطقه باز شد + واکنش بایدن
کبنا ؛اردن در ماه ژانویه میلادی به سوریه حمله کرده بود. این بار اردن هدف حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی مستقر در خاک این کشور قرار گرفت.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، اردن در ماه ژانویه میلادی به سوریه حمله کرده بود. این بار اردن هدف حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی مستقر در خاک این کشور قرار گرفت.
مقامات آمریکایی به سی ان ان گفتند، سه سرباز ارتش آمریکا کشته شدند و حداقل دوازده نفر در حمله هواپیماهای بدون سرنشین به یک پاسگاه کوچک آمریکا در اردن زخمی شدند و این اولین باری است که از آغاز جنگ غزه سربازان آمریکا در اثر آتش دشمن کشته می‌شوند.
کشته شدن سه آمریکایی در برج ۲۲ در اردن در نزدیکی مرز با سوریه تشدید قابل توجهی در وضعیت از قبل متزلزل خاورمیانه محسوب می‌شود.
فرماندهی مرکزی آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای تایید کرد که در حمله یک طرفه هواپیمای بدون سرنشین که به پایگاهی در شمال شرقی اردن حمله کرد، سه سرباز کشته و ۲۵ نفر مجروح شدند.
تا روز جمعه، بیش از ۱۵۸ حمله به نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در عراق و سوریه صورت گرفته است، هرچند مقامات رگبار مداوم پهپادها، راکت‌ها و موشک‌ها را ناموفق توصیف کرده‌اند، زیرا اغلب آسیب جدی به زیرساخت‌ها وارد نکرده‌اند.
مشخص نیست که چرا پدافند هوایی در رهگیری پهپادها شکست خورده است، که به نظر می‌رسد اولین حمله شناخته شده به برج ۲۲ از زمان آغاز حملات به نیروهای ایالات متحده و نیروهای ائتلاف در ۱۷ اکتبر باشد. نیروهای آمریکایی در پاسگاه اردن به عنوان ماموریت مستشاری و کمکی حضور دارند.
مقامات آمریکایی بارها گفته اند که نمی خواهند شاهد گسترش روزافزون تنش در خاورمیانه به یک جنگ منطقه‌ای باشند. سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، هفته گذشته در پاسخ به این سوال که آیا پنتاگون ارزیابی کرده است که نیروهای نیابتی ایران حملات خود را به نیروهای آمریکایی افزایش می دهند، گفت: «نه لزوما، نه».
ژنرال سی کیو براون، رئیس ستاد مشترک ارتش، در مصاحبه با ای بی سی نیوز آمریکا که صبح یکشنبه پخش شد، گفت که بخشی از کار ایالات متحده این است که اطمینان حاصل شود تا اتفاقاتی که در خاورمیانه رخ می‌دهد درگیری‌های گسترده‌تری را در پی نخواهد داشت.
او گفت: «هدف بازدارندگی آنها است و ما نمی‌خواهیم در مسیر تشدید تنش‌ها که منجر به درگیری بسیار گسترده‌تر در منطقه شود، برویم.»
واکنش بایدن به کشته شدن سه آمریکایی/ ایران متهم شد !
رئیس جمهور آمریکا نیز خبر هلاکت نظامیان کشورش در اردن را تایید کرد و اعلام کرد در حمله پهپادی به نیروهای ما در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه، سه سرباز آمریکایی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.
وی با اتهام زنی بی اساس به ایران مدعی شد حمله‌ای که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی شد توسط گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
دعای پدرها ردخور ندارد

دعای پدرها ردخور ندارد

با اینکه تصور می‌کنیم مادر جایگاه بالاتری نسبت به پدر دارد اما بسیاری از ما از جایگاه ...
1