تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۴۷۱۶۷۴
ادعای نشریه ترکیه‌ای:

آنکارا بدنبال گرفتن رضایت رئیسی و پوتین برای حمله به حلب

۰
آنکارا بدنبال گرفتن رضایت رئیسی و پوتین برای حمله به حلب
کبنا ؛ نشریه "ترکیه" ترکیه با اشاره به سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیهبه ترکیه طی روز‌های آینده نوشت: ترکیه گزارش جامعی از وضعیت در سوریه تهیه کرده تا در مقابل شکل گیری منطقه "تروریستان" بایستد و در این خصوص از دو رهبر مهمان انتظار رویکرد مشخصی را دارد.
به گزارش کبنا به نقل از تسنیم، در این گزارش با ادعای اینکه صبر ترکیه درباره اتفاقات در شمال سوریه به پایان رسیده، آورده است: ترکیه بعد از انتخابات شهرداری‌ها در فروردین ماه قصد عملیاتی وسیع در شمال سوریه را دارد و آنکارا به مهمانان خود پیشنهاد خواهد داد که در این عملیات مشارکت کنند یا در مقابل آن نایستند.
این گزارش با اشاره به شکل گیری روند آستانه در سال ۲۰۱۵ بین ایران، ترکیه و روسیه برای رسیدن به یک مکانیزم مشخص درباره عبور سوریه از جنگ، نوشت: طرف ترک به ایران خواهد گفت که از حمایت از پ ک ک در تلرفعت صرفنظر کنید. همچنین به روسیه پیشنهاد خواهد داد که با همکاری هم، عین العرب، منبج و عین عیسی را از پ ک ک پاکسازی کند.
این گزارش عنوان می‌کند که ترکیه به دنبال تغییر وضعیت حلب است که دومین شهر بزرگ سوریه به شمار می‌رود. ترکیه به دنبال بازسازی حلب و اسکان دادن پناهندگان سوری در ترکیه در این شهر است. طرف ترک به دنبال کاهش فشار پناهجویان سوری در ترکیه و نیز جلوگیری از شیعه شدن شهر حلب است. روسیه نیز به دنبال پاکسازی ادلب از تروریست‌ها و تحویل آن به دولت سوریه است.
در این گزارش ذکر شده که حلب مهمترین محور دیدار اردوغان با رئیسی و پوتین است.
ادعا شده که ایران در حلب ۵۰ هزار شیعه را از شهر‌های دیگر منتقل کرده و مدارس و مساجد این شهر را شیعی کرده است و ترکیه به دنبال بازگرداندن شرایط حلب به دوران گذشته است که در آن ۳ میلیون نفر ساکن بودند.
از سوی دیگر روسیه به دنبال پاکسازی ادلب با حضور ارتش سوریه و کمک ایران بوده و خواستار بی طرفی ترکیه در این زمینه است. همچنین بعد از این روند، خواستار روابط اقتصادی و سیاسی ترکیه با دولت سوریه است. گفته می‌شود که در صورت عملیات در ادلب، مسیر برای ورود آوارگان به حلب بازخواهد شد.
ترکیه در حالی به دنبال حمله به حلب و بدست گرفتن آن است که در روند آستانه متعهد شده بود که ادلب از گروه‌های تروریستی پاکسازی شود، ولی به تعهد خود عمل نکرده و شاهد حملات گاه و بیگاه این گروه‌ها از ادلب به دولت سوریه هستیم. دمشق بر این اساس اقدام به پاسخ به تروریست‌ها می‌کند که در مقابل، دولت ترکیه به بمباران مقر‌های ارتش سوریه می‌کند.
این روند علیرغم بار‌ها تذکر روسیه به ترکیه و اعتراضات دولت دمشق ادامه دارد. با این حال، ترکیه به بهانه حضور نیرو‌های دموکراتیک سوریه (ی پ گ) در مرز‌های جنوبی و ایجاد ناامنی برای آنکارا در نتیجه این حضور، به دنبال لشکر کشی مجدد به شمال سوریه و ایجاد نوار مرزی یکدست در جنوب ترکیه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

حرکت تروریستی اسرائیل در حالی رقم خورد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روزچهارشنبه ...
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
1