تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۷۱۳۶۰
تحلیلی بر فضای سیاسی شهرستان‌های گچساران و باشت؛

دوگانه‌های اصولگرا - تاجگردون در گچساران و باشت

۲۵
۲
دوگانه‌های اصولگرا - تاجگردون در گچساران و باشت
کبنا ؛چه موافق باشیم و چه مخالف، چه خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید؛ یک طرف اصلی رقابت در حوزه انتخابیه گچساران و باشت غلامرضا تاجگردون است. او اگر چه در ۹۸ از آن اقتدار آرا و اختلاف و فاصله‌ای که با رقیب خود در ۹۴ داشت افول کرده بود ولی رد اعتبارنامه وی که یک حرکت سیاسی با مدیریت علیرضا زاکانی بود به همراه اتفاقات چهارسال گذشته و مهم‌تر از همه عملکرد پر انتقاد سید ناصر حسینی در مجلس شورای اسلامی سبب تشدید موج مردمی به سمت تاجگردون شده است.
مدت زمان باقی مانده می‌تواند محمل اتفاقات ریز و درشت بسیاری باشد و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. اما فارغ از اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی و خارج از مدار طبیعی انتخابات واقعیت میدان در گچساران و بویژه برای اصولگرایان حضور یک رقیب قدرتمند در صحنه است که اصولگرایان باید در محاسبات و برنامه‌ریزی‌های خود آن را مد نظر قرار دهند.
در حال حاضر چند چهره اصولگرا در صحنه انتخابات حاضر هستند که هر کدام از نقاط ضعف و قوتی برخوردار هستند و در تحولات پیش رو این نقاط ضعف و قوت و در نظر گرفتن آن‌ها تعیین‌کننده می‌باشد‌.
سید ناصر حسینی‌پور با وجودی نماینده فعلی حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی است اما خواسته یا ناخواسته هیچ نشانه‌ای از فعالیت و تمایل به ادامه کار و رقابت در وی دیده نمی‌شود.
به طوری که حتی برخی از رسانه‌ها احتمال انصراف وی و یا تغییر حوزه انتخابی از سوی حسینی‌پور را مطرح کردند و حتی صحبت از حضور سید ناصر حسینی پور در حوزه انتخابیه آبادان نیز پیش آمد. با این وجود حتی اگر حسینی پور تا آخر در صحنه باشد نسبت به کاندیداتوری وی و حمایت جریان اصول گرا و مردم تردید وجود دارد. انتقاد به عملکرد حسینی‌پور در دو سال گذشته زیاد بوده است و تا به میان برادرانش نیز کشیده شده است سید قدرت برادر بزرگتر سید ناصر از بزرگترین منتقدان نماینده بود. سید قدرت خود اگر تأیید صلاحیت می‌شد احتمالاً جدی‌ترین رقیب تاجگردون بود اما با رد صلاحیتش احتنال این دوگانه از دست رفت. هر چند هنوز این احتمال وجود دارد که سید قدرت به صحنه انتخابات برگردد.
اردلان زینل‌زاده دیگر اصولگرا حاضر در صحنه انتخابات است وی نیز به مانند سید ناصر کنش و فعالیت بسیار کمی از وی در انتخابات تا کنون دیده شده است.
همین کم فعالیتی این ظن را بوجود آورده است که شاید زینل‌زاده برای رقابت و یا ماندن در صحنه جدی نباشد.
علیمراد جعفری گزینه دیگر اصولگرایی در انتخابات پیش رو است. گزینه تکراری که اینهمه آمدن و جواب نگرفتن وی در نوع خود قابل تامل است و نشانه‌ای از تغییر در شرایط وی در این دوره دیده نمی‌شود. بنابراین بعید است وی گزینه نهایی اصولگرایان در رقابت با تاجگردون باشد.
محمد باقر شریفی گزینه دیگر این جریان ریشه دار در انتخابات دوازدهم است. وی چهره‌ای جوان و خوش ذوق و با ابتکار نشان داده است. تاکنون تحلیل‌های زیادی در مورد حضور این چهره و احتمال اجماع نهایی جریان اصولگرا بر وی صورت گرفته است. حمایت از شریفی می‌تواند سبب ایجاد برخی تحرکات و‌امیدواری‌ها در جریان اصولگرای گچساران و باشت شود. این چهره جوان از سابقه و رزومه اداری و مردمی خوبی نیز برخوردار است.
روز‌ها و هفته‌های آینده تعیین‌کننده و سرنوشت ساز خواهند بود و هر تصمیم و رفتاری می‌تواند آینده باشت و گچساران را تحت الشعاع خود قرار دهد، باید منتظر ماند و دید تصمیمات و اتفاقات به کدام سمت پیش خواهند رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

کلات - بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون با بیش از ۷۸ درصد آراء اخذ شده
روشنفکر بیش از ۶۰ درصد( اگه بهرامی نباشه)
بزرگواری بیش از ۵۷ درصد
به طور قطع برنده ی انتخابات این دوره هستن .
توضیح اینکه تا ابد در هیچ انتخاباتی در حوزه ی بویراحمد و دنا کاندید جناح اصولگرا رأی نخواهد آورد مگر اینکه هیچ کاندید دیگری در میدان نباشه و همه رو رد صلاحیت کنن به جز کاندید اصولگرا .
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
با نظرتون در حوزه های باشت ، گچساران و کهگیلویه موافقم ، اما بویراحمد روشنفکر نمی تواند ترکیب خوبی باشد. کلا این کت براش گشاده
Iran, Islamic Republic of
عجب تحلیل ابکی از مثالت فقط بزرگواری ودوم منتظریان
آقای کلات،نفهمی هم نعمتی هست،اگرخبر نداری حالا به اطلاع شما میرساند که آقای روشنفکر خودش اصول گرایی 4آتیشه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که روشنفکر هم رای نیاره تا خدا جواب نامردی که خودش و موحد به اقای تاجگردون در 18 تیر 1399 اوردن بده انشااله که تو همین دنیا روسیاه شن
Ukraine
رای بی رای
رضایی
Iran, Islamic Republic of
در سال 1398 تاجگردون توانست حدود 39 درصد آرا را به خود اختصاص دهد، با توجه به اینکه در این منطقه هنوز اتفاقات خاص و عجیبی در راه هست، انتخابات دو قطبی شده و بین تاجگردون و یک نامزد جدید خواهد بود و آقای تاجگردون شکست خواهد خورد و نامزد جدید با کسب حدودا 35-40 رای پیروز انتخابات خواهد شد.
ای تحلیل را 12 اسفند بررسی کنید تا به درستی آن پی ببرید
ارسطو
United States
چش نخوری .جمع کن با ان نظرت
Romania
😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃🌹
Iran, Islamic Republic of
سی ناصر اصول گرا ها را نابود کرد
به تلفن مردم جواب ندادن نتیجه اش همینه
Iran, Islamic Republic of
اگر از120هزار رای دهنده 100هزار پای صندوق بیایند رای کل کاندیدها شاید بین 30هزار تا 40هزاربرسد و60تا70هزار رای به سبد تاجگردون میرود.البته صجبت هایی بین اصولگراها وجود داره چون نتیجه انتخابات معلومه انها تمایلی به شرکت ندارند تا هم آرای تاجگردون افت کند وهم درصد مشارکت بالا نروداین حرف بعضی از انها در محافل است تا وانمود کنند با وجود تاجگردون هم مشارکت بالا نرفته.همگام با کسانی که اصلا رای نمیدهند
حمید
Iran, Islamic Republic of
مرد عمل دکتر حاج محمدباقر شریفی
رسانه
Iran, Islamic Republic of
طایفه دولیاری پنجشنبه برا تاجگردون جلسه میگیره
شریفی بنده خدا برو بشین تو خونت سنگین تری
Iran, Islamic Republic of
شریفی تنها بخش دار کاربلدی بوده که لوداب به چشم خود دیده ما تا همیشه به یادتیم.
رضا
شریفی که گفته بودتاچگردون تاییدبشه من کنار میکشم.بهش بگید تا اخربمون ببین 1000رای میاری.کبنا الکی داری تبلیغش میکنی.
باوی
France
چه خوشت بیاد چه بدت بیاد پسر ظفر اعتبارنامه ش دوباره رد میشه
Iran, Islamic Republic of
مگه زاکانی خودش چکار کرده که بتونه تاج گردون رد اعتبار کنه.پرونده همشون تو این چهار سال روشن شد برای مردم
باشت
Spain
پسر مرحوم کل ظفر
انشاله خدا عریضه نویسان را روسیاه خواهد کرد..
کجایند نماینده های انقلابی و کاندیدهای انقلابی
چرا پیداشون نبست
منتظر رد اعتبارند
خواب دیدند
زهی باطل
Ukraine
تاج گردون محبوب دلها😘😍
Ukraine
تاج گردون محبوب دلها😘😍
ارسطو
United States
چرت نگو ..میبینی
Iran, Islamic Republic of
برادر تحلیل آبکی نزن جناب شریفی فوقش ۵۰۰رای بیشتر ندارد باوجود آقای تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
اگه هیچ کاندیدی بجز تاجگردون در حوزه نباشد. آرای ایشان به ۲۰هزار نمی رسد..مگه مردم امیدی به این و اون یکی دارند.بجز اونهایی که منفعت طلبی میکنند.
اکبر دهبان نژادیان
Iran, Islamic Republic of
پیش بینی می شود در حوزه کهگیلویه بهمئی حاج آقا بزرگواری ( با همین ترکیب موحد و مژده ای و بززگواری )، در حوزه گجساران که قطعا و بدون تردید تاجگردون با تفاضل بالا و در حوزه بویراحمد گرچه رقابت سنگین هست با همین عدم تایید بهرامی ، شانس میلیمتری منتظریان بیشتر است.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تحلیل بی محتوا در فضای مجازی سایه انداز به واقعیت ها شده . کاندیداتوری که تا الان به اندازه انگشت دست هم توانایی تشکیل جلسه رو نداشته چطور اینقدر بهش اعتماد به نفس میدین که در آخر با ۵۰۰ رای مرگ سیاسی بشه . لطفا با تبلیغات پوچ با سرنوشت هیچ عزیزی بازی نکنید . واقع بین باشین و بس . به کمی تحقیق درمورد دکتر ریحان محمد پور دعوتتون میکنم . شخصا اصلاح طلب هستم ولی اگر کمی زوم کنید روی پیشینه و اقدامات دکتر محمد پور شما رو در انتخاب نماینده برتر یاری خواهد نمود .
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1