تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۴۷۱۳۴۲
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان:

تغییر بعدی در دهک‌بندی یارانه بگیران، ۶ ماه دیگر انجام می‌شود / در این مرحله، ۶۰ هزار خانوار جدید به دهک دهم و صدک‌های بالایی اضافه شدند و دیگر مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند / حذف یارانه دهک‌های هشتم و نهم صحت ندارد

۱
۰
وزارت رفاه: تغییر بعدی در دهک‌بندی یارانه بگیران، ۶ ماه دیگر انجام می‌شود / در این مرحله، ۶۰ هزار خانوار جدید به دهک دهم و صدک‌های بالایی اضافه شدند و دیگر مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند / حذف یارانه دهک‌های هشتم و نهم صحت ندارد
کبنا ؛رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان از اعمال به‌روزرسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبر داد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علیرضا محمدی» اظهار کرد: براساس تکلیف قانونی بودجه سال ۱۴۰۲ و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دی‌ماه سال‌جاری با عنایت به وسع‌سنجی جدید خانوار‌ها و براساس آخرین آمار و اطلاعات ثبتی و متقن از دستگاه‌های متولی، اطلاعات خانوار‌ها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به‌روز‌رسانی شد.
وی افزود: آن دسته از افرادی که در یک سال گذشته به دلایلی مختلف نسبت به دهک‌بندی اعتراض داشتند در این مرحله ضمن بررسی و بهبود در روش وسع‌سنجی خانوار‌ها و اعمال داده‌های جدید، دهک فعلی افراد مشخص و تعیین شده است.
محمدی تغییرات و جابه‌جایی افراد در دهک‌های مختلف درآمدی را بسیار اندک عنوان و اضافه کرد: در محدوده صرفاً دو صدک بالایی یعنی صدک ۹۹ و ۱۰۰ تغییرات ملموس است که براساس به‌روز‌رسانی جدید ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند و ۶۰ هزار خانوار جدید دیگر نیز به دهک دهم و صدک‌های بالایی اضافه و مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.
وی تعداد افراد هر صدک را تقریباً ۲۹۰ هزار خانوار دانست و گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ بند (د) تبصره ۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر ۶ ماه یک بار دهک درآمدی خانوار‌ها را به‌روز‌رسانی کند و براساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می‌شود.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی تأکید کرد: هرگونه شایعه و خبری در زمینه حذف دهک‌های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است.
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها: در پرداخت یارانه نقدی دی‌ماه اختلالی وجود نداشت اما بر اساس دهک‌بندی صورت‌گرفته، تعدادی از مردم در دهک ۱۰ قرار گرفتند و یارانه‌شان حذف شد / پرداخت یارانه ها از طریق سیستم بانکی مطابق فهرست‌های جدید انجام شده / تسنیم: یارانه ۵۰ هزار نفر در ماه جاری حذف شده

خبرگزاری تسنیم نوشت در حالی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیران در دیماه خبر داده که خبر تکمیلی این خبرگزاری از حذف یارانه حدود ۵۰ هزار نفر در دیماه حکایت دارد.
به گزارش «انتخاب»، صبح امروز حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به اینکه در مرحله ۱۵۵ واریز یارانه نقدی در دی‌ماه تعدادی از مردم از صف دریافت یارانه نقدی حذف شدند، گفت: در این مرحله اختلالی در واریز یارانه نقدی وجود نداشته است و پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از طریق سیستم بانکی مطابق فهرست‌های جدید انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس دهک‌بندی صورت‌گرفته توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی تعدادی از مردم در دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند، گفت: بر این اساس تعدادی که پیش از این و تا آذر ماه سال جاری در صف یارانه‌بگیران قرار داشتند، بر اساس فهرست جدید اعلامی وزارت کار از دریافت یارانه نقدی حذف شدند.
حال خبر‌های تکمیلی تسنیم حاکی است، در ماه جاری یارانه حدود ۵۰ هزار نفر حذف شده است که لازم است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره پاسخگو باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
یارانه برای مدیریت وتشویق بهینه مصرف کردن حاملهای انرژیست:::: حق هر ایرانیست:::: مگه صدقه میدی:::: در تمام دنیا هم رسمه:::: چون زور دارید هرکاری خواستید میکنید؟؟؟؟ پس باید ارزش افزود ه و چند برابری قیمتهای مربوطه را به گذشته برگردانید:::: یادتان نرفته که تمام سخنان دولتها در رسانه ها ثبت شده است
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1