تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۴۷۱۲۵۸
تحلیلی بر حضور سیدمحمد موحد در انتخابات مجلس؛

طلوع هفتم

۰
طلوع هفتم
کبنا ؛نماینده مردم بودن فرآیندی بلند، زمان بر و نیازمند کار و برنامه‌ریزی است. در این فرآیند صرف شعار و برخی رفتار‌های پوپولیستی و ظاهری هرگز نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد. این رفتار‌ها ممکن است در کوتاه مدت و یا برای بخشی از جامعه دارای جذابیت باشد اما اهمیت کار خیلی زود باعث می‌شود ضرورت‌ها به میان آیند و مردم با دقت و حساسیت در این مورد اقدام و رفتار نمایند. در ادامه نیز نمایندگی بویژه در شهرستان‌ها دشوارترین کارهاست، ارتباط مداوم با مردم و حل مشکلات مردم و مشکلات عمومی حوزه انتخابیه نیازمند توانمندی و ارتباطات عمیق میان مردم و نماینده است.
کوچکترین کوتاهی و کم کاری خیلی زود با پاسخ مردم مواجه می‌شود. مردم به هیچ کسی چک سفید امضا نداده‌اند که تا ابد و یا حتی تا مدت کوتاهی پیمانی خدشه ناپذیر میان آن‌ها برقرار باشد. مردم نماینده انتخاب می‌کنند با این‌امید که نماینده، نماینده واقعی آن‌ها باشد و این نماینده در پی حل مشکلات آن‌ها و مرتفع کردن موانع و گرفتاری باشد.
با این مقدمه کوتاه و مجمل خیلی زود وارد قسمت اصلی مطلب می‌شویم که همانا راز ماندگاری سید محمد موحد و تکرار چندین باره حمایت مردم از موحد است. این تکرار چندین باره به خوبی گواه آن است که نمایندگی موحد هرگز اتفاقی نبوده است بلکه برآیند یک رابطه دوسویه میان موحد و مردم بوده است. بویژه در دوره‌های اخیر که شاهد کاهش عمر نمایندگی یک نماینده به یک دوره و یا حداکثر دو دوره هستیم. علت این موضوع بالا رفتن سطح انتظارات مردم و دشواری در تحقق این انتظارات است و زمانی که انتظارات مناسب و درست پاسخ داده نمی‌شود مردم ترجیح می‌دهند به یک چهره جدید مراجعه نمایند. در مورد موحد اما هر چه جلوتر آمدیم شاهد افزایش اعتماد و حمایت مردم از وی بوده‌ایم. در طول دوره‌های مختلفی که موحد در عرصه انتخابات حضور داشته است انواع و اقسام اتفاقات و نامزد‌ها در مقابل وی صف آرای کرده‌اند. از پیروزی در مقابل نماینده قدرتمند گچساران و کهگیلویه یعنی بهرام تاجگردون در سال ۷۰، تا ائتلاف سیاسی میان چپ و راست حول حجه الاسلام محقق در ۷۴، تا دو‌گانه منطقیان و لاهوتی در ۷۸ و و تکرار آن و فشار‌ها و حوادث سال ۱۳۸۲، بعد از آن حتی کوچ موحد به یک حوزه انتخابیه دیگر یعنی بهبهان در ۸۶ و بعد از آن رد صلاحیت وی در سال ۱۳۹۰ و بازگشت در سال ۱۳۹۴ و شکست با کمترین فاصله آنهم با یک حضور کوتاه مدت در صحنه انتخابات و در نهایت یک پیروزی مقتدرانه در سال ۱۳۹۸ و حالا در آخرین فرصت قانونی حضور موحد در عرصه انتخابات بار دیگر شاهد استقبال عمومی مردم از موحد و حرکت به سمت خلق یک حماسه بزرگ دیگر و هفتمین حضور موحد در مجلس شورای اسلامی هستیم.
مسیری سخت که نه در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد، در کل کشور نمونه مشابه آن پیدا نمی‌شود و این همه نمی‌تواند از روی اتفاق و حادثه باشد بلکه نتیجه نمایندگی موفق موحد و همان گونه که پیشتر اشاره شد رابطه دو سویه موحد و مردم است.
صحنه انتخابات متعلق به مردم است و خروجی انتخابات چیزی است که از تصمیم مردم و خواست مردم برآمده است و مردم آگاه‌ترین نسبت به سرنوشت خود و آینده کشور هستند و هرگز نمی‌توان برای مردم از بیرون تصمیم گرفت و یا آن‌ها را تحت فشار قرار داد که تصمیمی غیر از خواست خودشان بگیرند و موحد تصمیم بیش از سه دهه مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1