تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۷۰۷۰۸
کبنا گزارش می دهد؛

نشر اکاذیب در فضای مجازی غیر قابل گذشت است / چرا باید رسانه های گرمسیری یک رویکرد و رسانه های سردسیری یک رویکرد دیگر داشته باشند!؟ / حضور چه کسانی در ستادهای انتخاباتی تخلف محسوب می‌شود؟

۰
نشر اکاذیب در فضای مجازی غیر قابل گذشت است / چرا باید رسانه های گرمسیری یک رویکرد و رسانه های سردسیری یک رویکرد دیگر داشته باشند!؟ / حضور چه کسانی در ستادهای انتخاباتی تخلف محسوب می‌شود؟
کبنا ؛جانشین دادستان کهگیلویه نشر اکاذیب در فضای مجازی را غیر قابل گذشت و یک جرم عمومی عنوان کرد و گفت: اگر نشر اکاذیب اتفاق بیافتد در اولین مرحله انتشار دهنده خبر را احضار خواهیم کرد و اگر نتوانست اثابت کند به ۲ سال حبس محکوم خواهد شد.
به گزارش کبنا، کریم رئیسی _ جانشین دادستان کهگیلویه _ در نشست خبری پیرامون انتخابات در شهرستان، رسانه را یک محقق عنوان کرد و گفت: شما با رصدهای خود حق را بدست می‌آوردید و این را به مردم ارائه می‌دهید و ما هم از تحلیل هایی که باعث افزایش سطح آگاهی مردم شود استقبال خواهیم کرد. 
رئیسی با بیان اینکه نا امید کردن جامعه گناه است، افزود: این موجب تضعیف یک جامعه و یأس در آینده می‌شود.
وی با بیان اینکه انتخابات باید مردم را به سمتی ببرد که در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند، افزود: آرامش بستر تفکر و انتخاب عاقلانه را مهیا می کند.
 رئیسی با بیان اینکه از بحث دو دستگی و قومیتی پرهیز شود، گفت: انتظار می رود در راستای آگاهی بخشی همکاری کنید و جامعه را نا امید نکنید.
وی در ادامه تصریح کرد: مردم را به آگاهی برسانید و آموزش دهید که در سرنوشت خود مشارکت کنند تا آینده ای خوب برای خود ترسیم کنند.  
رئیسی با بیان اینکه شخص نا کارآمد را به جامعه معرفی نکنید، گفت: مطالبات مردمی را اولویت قرار دهید.
 جانشین دادستان کهگیلویه نشر اکاذیب در فضای مجازی را غیر قابل گذشت و یک جرم عمومی عنوان کرد و گفت: اگر نشر اکاذیب اتفاق بیافتد در اولین مرحله انتشار دهنده خبر را احضار خواهیم کرد و اگر نتوانست اثابت کند به ۲ سال حبس محکوم خواهد شد. 
وی در ادامه افزود: افترا و توهین جرم کیفری دارد و حتی می تواند باعث لغو مجوز پروانه یا یک رسانه شود.
رئیسی با بیان اینکه از ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه به ویژه از طریق مسائل نژادی و قومی خودداری شود، گفت: زیرا این مخالف با حقوق عمومی یک ملت است و موجب خروج از رسالت خبری می‌شود.
وی در ادامه گفت: چرا باید رسانه های گرمسیری یک نوع رویکرد و رسانه های سردسیری یک نوع رویکرد دیگر داشته باشند؟ زیبنده نیست که به مسائل نژادی و قومی دامن بزنید وقتی همه از یک قوم هستیم‌. 
رئیسی خطاب به هیئت اجرایی و مدیران گفت: سعی کنید بی طرفانه انتخابات را برگزار کنید و بدانید که حضور در ستادهای انتخاباتی تخلف محسوب می‌شود.
احمد طاعت پور _ رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان کهگیلویه _ در این نشست به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه انتخابات نشان دهنده ی اعتماد مردم به نظام است، اشاره کرد و گفت: بنابراین باید اعتماد مردم جلب شود چرا که این سرمایه جمهوری اسلامی است.
طاعت پور خبرنگاران را چشم بیدار نظام خواند و افزود: اسامی کسانی که می خواهند این اعتماد را سلب کنند را به مرجع مربوطه انعکاس دهید و اگر برخوردی نشد می توانید در اخبار افشاگری کنید.
وی خاطرنشان کرد: خبرنگار باید به گونه ای قلم بزند که مردم به آینده امیدوار شوند.
طاعت پور با اشاره به نقش مسئولان در انتخابات، گفت: همه مسئولان رصد می شوند همان‌طور که شما قلم می زنید ما هم رصد می کنیم.
رئیس شورای نگهبان کهگیلویه گروه های فضای مجازی را ولنگار و رها شده عنوان کرد و افزود: شما می‌توانید در کنار آن ها یک راهنما باشید.
وی گروه های فضای مجازی را موجب ترویج ناامیدی دانست و افزود: مانند کسانی که در این فضا شایعه کردند که برخی از کاندیدا ها رد صلاحیت شده اند، در صورتی که تا ۱۵ دی ماه جواب صلاحیت ها داده نمی شود.
طاعت پور خاطرنشان کرد: برخی‌ها در فضای مجازی اخبار شایعه نشر می دهند به طوری که باعث درگیری بین افراد و توهین نسبت به هم رخ می دهد.
عبدالکریم عبودی _ رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه_ در این نشست اظهار داشت: باید زمینه تقویت حضور حداکثری مردم و انتخاب نامزد اصلح از سوی رسانه‌ها به جامعه شناسانده شود.
عبودی با بیان اینکه در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی قرار داریم افزود: این انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید زمینه تقویت حضور حداکثری مردم و انتخاب نامزد اصلح از سوی رسانه‌ها به جامعه شناسانده شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه خاطرنشان کرد: نقش رسانه ها و فضای مجازی در روشنگری و هدایت افکار عمومی بویژه در موضوعاتی مانند انتخابات بر کسی پوشیده نیست.
عبودی گفت: از حوزه رسانه و خبر انتظار می رود که با انتشار اخبار و آگاه رسانی کافی زمینه انتخابات سالم در جامعه را فراهم آورند، زیرا انتخابات فرصتی مناسب جهت شرکت در تعیین سرنوشت جامعه است و مشارکت حداکثری و برگزاری انتخابات با شکوه به نوعی تضمین آینده پشتوانه ای مستحکم برای نظام است.
وی حمایت از رسانه ها و خبرنگاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: فعال تر بودن رسانه های خبری قطعا موجب پویایی و فعال شدن مدیران ادارات خواهد شد.
عبودی با بیان اینکه امکان نقد مسئولان توسط خبرنگاران وجود دارد و روسای ادارات هم بایستی ظرفیت پذیرش انتقاد را داشته باشند، گفت: انتظار می‌رود مدیران رسانه در کنار نقد روسای دستگاه ها، راهکارهای لازم جهت برون رفت از مشکلات مطرح شده را هم ارائه دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1