تاریخ انتشار
جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۱۲
کد مطلب : ۴۷۰۶۱۶
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
جاده یاسوج به اقلید کهگیلویه و بویراحمد را به آزادراههای کشور وصل میکند
۴
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده یاسوج به اقلید، این استان را برای نخستین بار به آزادراههای کشور وصل میکند و در سفر دوم رئیس جمهور چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن مصوب شده است.
علیمحمد روستا اظهار کرد: جاده یاسوج به اقلید به طول ۳۷ کیلومتر است و مطالعات آن به طور کامل انجام شده است.
وی افزود: بخشی از این جاده پروژه تقاطع غیر هم سطح مهریان است که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مطالبات پیمانکار هم ۴۰۰ میلیارد ریال است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تخصیص اعتبارات قطره چکانی در حوزه راههای استان، تصریح کرد: پروژههای نیمه تمام و زخمی زیادی در حوزههای عمرانی در استان وجود دارد که پروژه جاده یاسوج به اقلید یکی از همین طرح هاست.
روستا تأکید کرد: تخصیصها برای طرحهای عمرانی بسیار دیر صورت میگیرد در حالی که پروژههای راهسازی نیاز به اعتبارات هنگفت دارند و خواسته مردم استان تکمیل پروژههای نیمه تمام و زخمی است.
وی ابراز کرد: تقاطع غیر همسطح مهریان در مسیر جاده یاسوج به اقلید به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و با توجه به حادثه خیز بودن این منطقه تکمیل این تقاطع از اولویتهای استان است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای تأمین مالی کامل پروژه جاده یاسوج به اقلید حتی استان میخواهد از توان و ظرفیت بخش خصوصی در راستای ماده ۲۷ قانون الحاق استفاده کند.
روستا ابراز کرد: در مسیر جاده یاسوج به اقلید سه تونل پیشبینی شده است که استان را به آزادراه وصل میکنند.
وی ادامه داد: امسال ۲ هزار میلیارد ریال سود تعدیل به پیمانکاران استان پرداخت شده و همچنان مطالبه ما از مدیران ارشد کشوری تزریق اعتبارات کلان به حوزه پروژههای عمرانی استان است.
قانون تعدیل بدان معناست که هرگاه هزینه اجرای یک طرح عمرانی به هر دلیل از جمله طولانی شدن مدت زمان ساخت یا نوسانات نرخ ارز افزایش یابد مابه التفاوت این افزایش قیمت از سوی دولت به کارفرما یا پیمانکار پرداخت میشود.
تمامی پروژههای راه و شهرسازی استان فعال است اما همچنان کمبود اعتبار پاشنه آشیل و مهمترین چالش فراروی طرحهای راهسازی در استان محسوب میشود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از این با اشاره به اینکه مردم این استان خواهان اتصال به آزاده راه شیراز به اصفهان هستند، گفته بود که بخشی از تردد اصفهان به تهران از طریق مسیر کاکان به اقلید بوده که به دلیل کوهستانی، شیب زیاد و پیچهای خطرناک هر ساله متحمل تصادقات و تلفات زیادی در این مسیر میشود.
شهر یاسوج تا آزاد راه ۴۵ کیلومتر فاصله دارد و بخشی از تردد اصفهان به تهران از طریق مسیر کاکان به اقلید بوده که به دلیل کوهستانی، شیب زیاد و پیچهای خطرناک هر ساله متحمل تصادقات و تلفات زیادی در این مسیر میشود.
از مزیتهای اتصال این استان به آزادراه کوتاه شدن مسیر، کاهش تصادفات و ترافیک، متصل شدن به شبکه آزادراهی کشور و ارتباط بیشتر با استانهای همجوار است.
علیمحمد روستا اظهار کرد: جاده یاسوج به اقلید به طول ۳۷ کیلومتر است و مطالعات آن به طور کامل انجام شده است.
وی افزود: بخشی از این جاده پروژه تقاطع غیر هم سطح مهریان است که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مطالبات پیمانکار هم ۴۰۰ میلیارد ریال است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تخصیص اعتبارات قطره چکانی در حوزه راههای استان، تصریح کرد: پروژههای نیمه تمام و زخمی زیادی در حوزههای عمرانی در استان وجود دارد که پروژه جاده یاسوج به اقلید یکی از همین طرح هاست.
روستا تأکید کرد: تخصیصها برای طرحهای عمرانی بسیار دیر صورت میگیرد در حالی که پروژههای راهسازی نیاز به اعتبارات هنگفت دارند و خواسته مردم استان تکمیل پروژههای نیمه تمام و زخمی است.
وی ابراز کرد: تقاطع غیر همسطح مهریان در مسیر جاده یاسوج به اقلید به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و با توجه به حادثه خیز بودن این منطقه تکمیل این تقاطع از اولویتهای استان است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای تأمین مالی کامل پروژه جاده یاسوج به اقلید حتی استان میخواهد از توان و ظرفیت بخش خصوصی در راستای ماده ۲۷ قانون الحاق استفاده کند.
روستا ابراز کرد: در مسیر جاده یاسوج به اقلید سه تونل پیشبینی شده است که استان را به آزادراه وصل میکنند.
وی ادامه داد: امسال ۲ هزار میلیارد ریال سود تعدیل به پیمانکاران استان پرداخت شده و همچنان مطالبه ما از مدیران ارشد کشوری تزریق اعتبارات کلان به حوزه پروژههای عمرانی استان است.
قانون تعدیل بدان معناست که هرگاه هزینه اجرای یک طرح عمرانی به هر دلیل از جمله طولانی شدن مدت زمان ساخت یا نوسانات نرخ ارز افزایش یابد مابه التفاوت این افزایش قیمت از سوی دولت به کارفرما یا پیمانکار پرداخت میشود.
تمامی پروژههای راه و شهرسازی استان فعال است اما همچنان کمبود اعتبار پاشنه آشیل و مهمترین چالش فراروی طرحهای راهسازی در استان محسوب میشود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از این با اشاره به اینکه مردم این استان خواهان اتصال به آزاده راه شیراز به اصفهان هستند، گفته بود که بخشی از تردد اصفهان به تهران از طریق مسیر کاکان به اقلید بوده که به دلیل کوهستانی، شیب زیاد و پیچهای خطرناک هر ساله متحمل تصادقات و تلفات زیادی در این مسیر میشود.
شهر یاسوج تا آزاد راه ۴۵ کیلومتر فاصله دارد و بخشی از تردد اصفهان به تهران از طریق مسیر کاکان به اقلید بوده که به دلیل کوهستانی، شیب زیاد و پیچهای خطرناک هر ساله متحمل تصادقات و تلفات زیادی در این مسیر میشود.
از مزیتهای اتصال این استان به آزادراه کوتاه شدن مسیر، کاهش تصادفات و ترافیک، متصل شدن به شبکه آزادراهی کشور و ارتباط بیشتر با استانهای همجوار است.