تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۴۷۰۵۹۱
شب یلدا، تقابل ظلمت و روشنایی؛

مجتبی اندرزیان: آینده بسیار ترسناک خواهد بود اگر در انتخابات پیش رو بی‌تفاوت باشیم یا وارد بازی تکراری قول‌های دروغین و وعده‌های پوشالی شویم

۱۷
۵
مجتبی اندرزیان: آینده بسیار ترسناک خواهد بود اگر در انتخابات پیش رو بی‌تفاوت باشیم یا وارد بازی تکراری قول‌های دروغین و وعده‌های پوشالی شویم
کبنا ؛مجتبی اندرزیان از فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مطلبی در آستانه شب یلدا نوشت: من با همه مردم عزیز کهگیلویه بزرگ عهد می‌بندم تا زمان طلوع صبح دست از مبارزه برای توسعه و رفاه سرزمین مادری برنخواهم داشت و دست به سوی همه دغدغه‌مندان، نخبگان، فعالان اقتصادی، معلمان و کنشگران مدنی دراز می‌کنم.
به گزارش کبنا، در بیانیه شماره 4 اندرزیان آمده است.
بسم الله الرحمن الرحیم
وَالصُّبْحِ إِذَا أَسْفَرَ.
بر سر آنم که‌گر ز دست برآید دست به کاری زنم که غصه سر آید
صحبت حکام ظلمت شب یلداست نور ز خورشید جوی بو که برآید
بلبل عاشق تو عمر خواه که آخر باغ شود سبز و شاخ گل به بر آید
غفلت حافظ در این سراچه عجب نیست
هر که به می‌خوانه رفت بیخبر آید
باوجود آنکه هرساله مردمان ایران زمین آخرین شب از فصل پاییز را با نام شب یلدا به همنشینی و گفت و گو در کنار خانواده و بزرگان‌فامیل می‌گذرانند و صله رحم که همواره در اسلام توصیه شده است را به نحو احسنت بجا می‌آورند، اما کمتر دیده می‌شود که درباره فلسفه تاریخی این شب و دلایل جشن و شادی آن گفت و گو و بحث صورت پذیرد. با این وجود ضروریست که در کنار همه‌ی سنت‌های نیکو در این شب، درباره چرایی برگزاری این رویداد اجتماعی و تاریخی برای نسل‌های نو صحبت شود و بیان گردد که این اتفاق باستانی ریشه در آیین میتراِئیسم دارد و شب یلدا بعنوان طولانی‌ترین شب سال، نماد تقابل ظلمت و روشنایی، خیر و شر یا خوبی و بدی است و پس از این تاریکی طولانی، روشنایی و نیکی به پیروزی می‌رسد. بعبارتی شب یلدا نماد پایان ظلمت و آغاز روشنایی است. بنابراین من از همه مردم عزیز کهگیلویه بزرگ تقاضا دارم، امسال شب یلدا را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنیم و برای آگاهی جامعه و آینده فرزندانمان به آسیب‌شناسی ظلمت‌هایی چون بیکاری، فقر، ناامیدی، خودکشی، بی‌آبی، زنان گوجه چین، آسیب‌های اجتماعی، نبود زیرساخت‌ها و هر آنچه از جنس ظلمت می‌باشد گفتگو و ریشه‌یابی کنیم تا بتوانیم آگاهانه به استقبال روشنایی برویم. بی‌شک جامعه کهگیلویه بزرگ باوجود منابع طبیعی سرشار و نیرو‌های انسانی متخصص شایسته این همه کاستی‌ها و ظلمت نیست. من بعنوان سرمایه‌گذار و ساکن بافت تاریخی دهدشت به اطلاع همه مردم عزیز کهگیلویه بزرگ بویژه کاندیدا‌های محترم می‌رسانم آنچه از تاریکی بافت تاریخی بلادشاپور دیده‌ام وضعیت دهشتناک زیرپوست شهر است و آسیب‌های اجتماعی فراوان در بین نوجوانان تا افراد میانسال جامعه بیانگر آینده ترسناک جامعه کهگیلویه بزرگ می‌باشد.
لازم به ذکر است در کنار همه این کاستی‌ها و ترس‌ها، آنچه مرا از آینده این سرزمین می‌ترساند و وادار به حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نمود، انبوه جمعیت جوانان دهه شصت می‌باشد که در آستانه میانسالی قرار دارند. این نسل بخاطر محافظه کاری ناخودآگاه، منافع فردی را به منافعی جمعی ترجیح می‌دهند.
همزادان نسل دهه شصت، هیچ می‌دانید که سهم ما از توسعه و فرصت‌های اقتصادی و رفاه، وجود صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته‌ای است که همچون همه رویداد‌های ماقبل - مانند کنکور، استخدام، تسهیلات اشتغال و انواع فرصت‌ها- قرار هست باز هم با بیابان بی‌ثمر سوء مدیریت‌ها روبرو شویم و حتی در ایام پیری توان تأمین معیشت، بهداشت و درمان خود را نداشته باشیم. آینده بسیار ترسناک خواهد بود اگر در انتخابات پیش رو بی‌تفاوت باشیم و یا وارد بازی تکراری قول‌های دروغین و وعده‌های پوشالی شویم. اگر بی‌تفاوت باشیم قدرت طلبان به خواسته‌های خود می‌رسند و تلاش برای اعمال خواست‌هایمان بسیار پر هزینه‌تر خواهد بود. اگر بخاطر منافع فردی راه دوم را انتخاب کنیم و وارد بازی وعده‌ها شویم بایستی مسئولیت عملکرد خود را بپذیریم. چراکه هم به خود ظلم کرده‌ایم و هم مسئول عدم توسعه، فقر و مشکلات کهگیلویه بزرگ خودمان خواهیم بود. به نظر اینجانب می‌توان در انتخابات کنشگر بود و بعد از انتخابات نیز مطالبه‌گر شد.
آری من بعنوان یک جوان دهه شصتی، نسل y (متولدین ۱۳۵۵الی ۱۳۷۵) و نسل z (متولدین ۱۳۷۶الی ۱۳۹۰) را از آینده ظلمت‌گونه کهگیلویه بزرگ می‌ترسانم و راه‌حل را عبور از روش‌های سنتی گذشته می‌دانم. چرا که می‌توان گفت همه کاندیدای عزیز حاضر در صحنه انتخابات از جریان مالکیت عشیره‌ای که در بیانیه شماره دوم به تفسیر آورده شد، تبعیت می‌کنند. من با همه مردم عزیز کهگیلویه بزرگ عهد می‌بندم تا زمان طلوع صبح دست از مبارزه برای توسعه و رفاه سرزمین مادری برنخواهم داشت و دست به سوی همه دغدغه‌مندان، نخبگان، فعالان اقتصادی، معلمان و کنشگران مدنی دراز می‌کنم.
در پایان از همه نخبگان و دغدغه‌مندان استدعا دارم اگر باور دارید که کهگیلویه بزرگ در پیچ تاریخی قرار دارد، اگر باور دارید آسیب‌های اجتماعی فراوان و تاب‌آوری جامعه محدود شده است، اگر باور دارید زنان سرزمین ما شایسته این همه رنج و محنت نیستند، اگر باور دارید منابع طبیعی و نیرو‌های انسانی ما در عصر تکنولوژی به یغما رفته‌اند، اگر باور دارید فقر و بیکاری عزت جامعه را تحقیر نموده است، اگر باور دارید توسعه امریست جمعی و نه وعده‌ای فردی، و هزاران اگر‌های دیگر که در ذهن خردمند جامعه می‌گذرد و جز آه و افسوس چاره‌ای نمی‌یابد، بیایید فریاد تحول خواهی سر دهیم و این شب یلدا را آگاهانه با شادی به صبح طی کنیم.
ارادتمند – مجتبی اندرزیان
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
وقتی کشور تحریم هست و دچار فساد سازمان یافته هست و مسولان کشور هر چه در خزانه وجود دارد فقط برای خودشان برمی‌دارند و پول برای مردم و پروژه ها وجود ندارد میتونی بفرمایی چکار می‌خواهی انجام بدهی؟
مگر نمی‌دانی که نفت ایران بیست دلار زیر قیمت به چینی ها فروخته می‌شود آنهم در عوض اسباب‌بازی ؟
مالیات هم کفاف حقوق کارمندان دولت نیست آموزش و پرورش سه سال توانایی اضافه کاری معلمان را ندارد پرداخت کند
وقتی پووووووووول نیست کشور منزوی هست اختلاس گران بر بالای کشور چنبره زده اندو اغلب پولی که از معاملات دستی و با هزینه بدست می آید را به نام اختلاس به بیرون منتقل می‌کنند برای روزمبادا؟چکارمیکنی؟
افراد قبلی هم از تو زرنگتر و هم نفوذ بیشتری داشتند آنها هم دلسوز بودند ولی ایران اجازه نمیدهند پول وارد پروژه ها شود آنها خودشان این پول ها را میخواهند
United States
اختلاس دبش مگر برنامه ریزی نبود بنام اختلاس ولی بنام شرکت چای دبش این همه پول که برابر اعتبارات یکسال عمرانی کشور بود برای خانواده خاصی بیرون و در یک کشور دیگر سرمایه‌گذاری شد آنهم برای سالهای آینده که کشور آبستن اتفاقاتی شود
پس بدون پول هیچ کاری نمیشه کرد ؟
United States
بدون پول چگونه میخواهی پروژه ها را حرکت دهی و اشتغال ایجاد کنی؟
اگر خودت پول داری نمیخاد مجلس بروی چند پروژه طراحی کن و شغل ایجاد کن و خدمت کن
United States
کشور تحریم آنچه که هم در مالیات ها بدست میآید اغلب آن توسط فرزندان مسولان به اروپا و آمریکا برای آینده خانواده هایشان برده خواهد شد
پس سالهای بعد شرایط بدتر و بدتر خواهد شد و امکان حل مشکلات وجود ندارد
چه طرحی برای اینکه کشور بتواند با دنیا تعامل کند داری؟که بتواند سرمایه‌گذار وارد کشور شود یا سرمایداران کشور به خارج نروند ؟
ولی شما اصول آنها را قبول دارید چگونه میخواهی با دست خالی شقرالقمر کنی
Romania
برادر من اول از خانواده خودت شروع کن
مردم کهگیلویه نیازی به قیم ندارن
ت
Iran, Islamic Republic of
مثل /که باموحد ه‍ست را ی عدل هاشمی
پیمان
Iran, Islamic Republic of
کو جمع کو
حمید
Iran, Islamic Republic of
احسنت درود برشما مرد عمل مرد باسواد درود برشما که به فکر جوانان بیکار استان سر به فلک کشیده هستید.....فقط دکتر مجتبی
هادی اندرزیان
India
به امید روزای درخشان برای این استان و نو مغز های جوان و آینده نگر
Iran, Islamic Republic of
جان خودت کمایی، جان رعایت کن.
ث
Iran, Islamic Republic of
ثروت ازکجا اومده
Iran, Islamic Republic of
ميگن گنج بافت تاريخي در آورده ميخواد خرج انتخابات كنه
Iran, Islamic Republic of
ای بدبخت به خودت انتخابات چی فرمایشی
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
شما ها فقط مردم را توصیه ونصیحت وراهکار می دهید؟؟؟؟ گویا می ترسید اب را از سر چشمه زلال کنید؟؟؟؟ ملت از دست گرانی ونا مدیریتی وشعارهای خالی وفشار فقر وناداری وبیکاری وسیاستهایی بدور از دین ورانت وحق خوری وحق کشی ومتهم شدنشان::::: تا جایی رنجور ومحاصره که حتی ده تومان وام برای دار ودرمان وهزینه دانش اموزان وووو را بدستور مسعولان از انها سلب سلب وفقط عده ای خاص پر بهره اند وووو000
A
Russian Federation
اجازه بدید نخندم😂
Iran, Islamic Republic of
همون باکلاه خیلی بهتر بودی کپی هدایت خواه....اینجوری اصلا بهت نمایندگی مجلس نمیاد
استاد
Iran, Islamic Republic of
الان سرم رو نزنم تو دیوار که هزار تیکه بشه
مگه کسی از تو خواسته چیزی بگی😂
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1