تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۴۷۰۲۵۸
اظهارات انتخاباتی نوبخت:

من و دوستانم داشتیم کاری می‌کردیم که تحریم‌ها لغو شود، این مجلس نگذاشت! +فیلم

۱
نوبخت: من و دوستانم داشتیم کاری می‌کردیم که تحریم‌ها لغو شود، این مجلس نگذاشت! +فیلم
کبنا ؛گفته های نوبخت که پیش تر ظریف و روحانی هم آن را بیان کرده بودند در حالی است که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند: «قانون اقدام راهبردی کشور را از سرگردانی در قضیه‌ی هسته‌ای نجات داد».
به گزارش کبنا، روز گذشته فیلمی از محمدباقر نوبخت منتشر شد که در آن وی می‌گفت: «من و دوستانم داشتیم کاری می‌کردیم که تحریم‌ها لغو شود، همین مجلس کنونی نگذاشت. ما در دولت آقای روحانی نمی‌توانستیم تحریم‌ها را به دلیل شرایط آن موقع برداریم، ولی بعدا این شرایط مهیا شد».
رئیس سازمان بودجه دولت روحانی افزود: «با وجود تحریم‌ها امکان بهبود شرایط اقتصادی از نظر من وجود ندارد و نشدنی است. به همین دلیل تلاش شد ابتدا تحریم‌ها را برداریم. اما در دوره ویژه ترامپ که تحریم‌ها برگشت، نمی‌توانستیم. اما وقتی دوباره شرایط بهتر شد باید از فرصت رفع تحریم‌ها استفاده می‌کردیم. (مجلسی‌ها) گفتند تمام  تحریم‌هایی که از خلقت آدم ابوالبشر تا الان در موضوعات دیگه هم وضع شد باید برداشته شود. گفتیم آقا این تحریم‌هایی که هست برای مذاکره در رابطه با مباحث هسته‌ای است. اینکه شما می‌گویید، حقوق بشر و مباحث منطقه‌ای است اما اگر می‌خواهید آنها را هم برداریم، می‌توانیم در این خصوص هم مذاکره کنیم».
نوبخت که در این دوره از مجلس کاندیدا شد و صلاحیت او هم احراز شده است، خطاب به پارلمانی‌ها گفت: «شما می‌توانید یک مصوبه‌ای بگذارید که جلوی آن تلاش گرفته شود، هرچند با اهداف مقدسی که با زبان جاری می‌شود. به هرحال، آن فرصت گرفته شد و ممکن است بخواهند به همان جا برگردیم و همان را قبول کنیم اما دیگر شرایط سیال و متموج سیاسی بین‌الملل تغییر کرده و ممکن است دیگر این فرصت برای شما نباشد».
نوبخت با تاکید بر اینکه سابقه چهار دوره حضور در مجلس را دارد، گفت: «۴۰ سال درس گفتم و الان هم احساس می‌کنم در کلاس درس هستم. عرض می‌کنم که امکان بهبود اقتصادی با وجود تحریم بسیار سخت و شاید ناشدنی است پس باید تحریم را برداشت. به  همین جهت گروهی از دوستان که روی کار آمدند، ابتدا سعی کردند که تحریم را بردارند. همان شهریوری که از مجلس رای اعتماد گرفتند، توافقاتی انجام گرفت که ناشی از حذف تحریم‌ها بود که البته در مقطعی، تحریم‌ها مجدداً برگشت».
لازم به ذکر است مجلس یازدهم آذر ماه ۱۳۹۹ در اقدامی قابل تقدیر طرحی را تصویب کرد براساس آن دولت ایران ملزم به از سرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم، افزایش ذخایره اورانیوم غنی شده، کاهش سطح بازرسی‌های آژانس و توقف اجرای پروتکل الحاقی در صورت رفع نشدن تحریم‌های آمریکا بود.
گفته های نوبخت که پیش تر ظریف و روحانی هم آن را بیان کرده بودند در حالی است که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند: «قانون اقدام راهبردی کشور را از سرگردانی در قضیه‌ی هسته‌ای نجات داد».
باید به مسئولان دولت قبل که این روزها اظهارات پر سر و صدای انتخاباتی دارند یادآوری کرد که قرار بود در روز اول اجرای برجام همه تحریم ها لغو شوند؛ نه آنکه امتیازات نقد تقدیم کنند و برای نقد کردن وعده های نسیه تا روز آخر دولت در تلاش باشند و ناتوانی خود را به گردن این و آن بیاندازند. ظریف آن وقتی که از انتقاد مخالفان داخلی به نقایص برجام آشفته می شد باید فکر روزی که ترامپ با خیال راحت برجام را پاره کرد هم می‌بود.
آقایان مدعی فهم زبان دنیا با توهین به افکار عمومی ملت ایران طوری سخن می گویند که گویی در ابتدای کار مذاکرات بوده اند و مجلس سنگ اندازی کرده؛ در حالی که با تعلیق اقتصاد کشور به برجام تقریبا هیچ و ناکارامدی مدیریتی معیشت مردم را سخت کردند و سکه های طلای برجامی بین خود توزیع کردند.

    
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

محبوب ترین مقاله مورد جستجو قرار گرفته در ویکیپدیا در سال 2023 میلادی در مورد چت جی پی ...
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
فایل های مرتبط
1