تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۷۰۱۲۱
کبنا گزارش می‌دهد

سفر نماینده وزیر بهداشت به یاسوج بعد از ضرب و شتم پرستار بیمارستان شهید جلیل

۰
سفر نماینده وزیر بهداشت به یاسوج بعد از ضرب و شتم پرستار بیمارستان شهید جلیل
کبنا ؛نماینده وزیر بهداشت در دیدار با دادستان استان کهگیلویه و بویراحمد خواهان اشد مجازات برای ضارب پرستار یاسوجی شد.
رضا علی‌نژاد در این نشست ضمن اقدام خشونت آمیزهمراه بیمار علیه پرستار یاسوجی را محکوم کرد و گفت: این اقدام تعرض علیه بیمارستان و امنیت کادر درمان است که باید جدی گرفته شود.
وی افزود: وزیر محترم بهداشت و حوزه پرستاری خواهان پیگری جدی این موضوع و پیشگیری از تعرض علیه پرستاران است.
وی تأکید کرد: این اقدام نمونه‌ای از آسیب‌های اجتماعی بوده و حوزه درمان به تنهایی قادر به کنترل آن نیست و باید با همراهی سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های قضایی این مهم محقق شود.
دکتر علینژاد افزود: ما خواهان تغییر و اصلاح پروتکل‌ها وسیاست‌ها در جهت حفاظت از کادر درمان هستیم و حمایت جدی خود را از کادر درمان اعلام می‌نماییم.

دادستان استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در ادامه با بیان اینکه ضارب دستگیر و در بازداشتگاه به سر می‌برد، گفت: دادستانی استان حداکثر مجازات برای اینگونه اقدامات که امنیت جامعه بخصوص کادر سلامت را مختل کند به شدت برخورد می‌کند.
ملک حسینی با تأکید بر اینکه ما خواهان توجه ویژه وزارت بهداشت در پیگری مشکلات بهداشت ودرمان استان کهگیلویه وبویراحمد هستیم افزود: ضروری است ارتقا خدمات دهی، اخلاق حرفه‌ای ومسئولیت‌پذیری در بیمارستان‌ها نیز در دستور‌کار قرار گیرد.
در نشست با رئیس بیمارستان شهید جلیل و کادر درمان
میان کسی که می‌گوید بیا با کسی که می‌گوید برو بسیار تفاوت است حاج قاسم با وجود اینکه مسئولیت مهمی داشت و نزدیک‌ترین فرد به مقام معظم رهبری بود اما همیشه در میدان حضور داشت و برای اثرگذاری بیشتر کسی دستور نمی‌داد.
در محور اول باید حادثه را خوب مدیریت کنیم و باید موضوع را بدون اغما و اغراض به سمتی ببریم که نتیجه پیگیری شود و آن را به افکار عمومی برسانیم.
سفر نماینده وزیر بهداشت به یاسوج بعد از ضرب و شتم پرستار بیمارستان شهید جلیل
امروز مردم کشور و استان پیگیر نتیجه هستند و نمی‌توانیم آن را در موارد حقوقی بالا و پایین کنیم زیرا مردم به دنبال اثر خوب، فوری با انصاف و عادلانه هستند باید حقوق آینده کادر درمان تأمین شود.
پروتکل‌های که در حوزه امنیت مراکز درمانی هستند قابل اجرا نیست
بزهکاری، عدم اشتغال، مشکلات اجتماعی سوءمدیریت‌های مسئولین را نمی‌توان به پایه اعضای کادر درمان نوشت
پزشکان متخصص پرستاران و کادر درمان سرباز هستند اما سرباز هم امنیت می‌خواهد و باید در کمال آرامش بتوانند کارشان را انجام دهد باید باید پروتکل‌هایی در این اقلیم با توجه به موقعیت فرهنگی تغییر بدهیم. مصوبات جدید می‌خواهیم که نیازمند به هزینه هستند.
ممکن است هر لحظه حادثه مشابهی برای این مجموعه در جای دیگر اتفاق بیفتد ما یک ذهن فرار داریم و همه چیز را فراموش می‌کنیم در دوران کرونا که به سختی برای مردم و کادر درمان گذشت را فراموش کرده‌ایم خیلیا در محیط کارشان با مشکلاتی روبرو می‌شوند و جان خود را ممکن است از دست بدهند اما رهبر معظم انقلاب شهدای سلامت را مخاطب قرار داد.
باید ارزش‌ها را پاس بداریم اما مردم هم باید به ما کمک کنند باید تدابیری‌اندیشیده شود که در سطح کشور و استان در مراکز درمانی و پروتکل‌های امنیتی به سرانجام برسد.
کشور ۳۶ میلیون نفر در سال پذیرش می‌کند و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به نسبت جمعیت ۵۰ ۵۰ درصد در سال پذیرش می‌شود که ممکن است ۵ درصد هم خطا و اشتباهاتی نارضایتی وجود داشته باشد و هیچ مجموعه این میزان پذیرش را ندارد.
باید این مسأله به جد پیگیری شود و با بالا و پایین کردن احساسات آن را به فراموشی نسپاریم چون ممکن است این حادثه مشابه نیز باز هم اتفاق بیفتد مطالبات را باید به صورت جد پیگیری کنیم.
تا زمانی که سازمان امور استخدامی کشور مفهوم اداره را از وزارت بهداشت برندارد وضعیت تغییری نمی‌کند تخصص یک کار اداری نیست که یک نسخه اداری برای آن بپیچند پرستاری یک شغل و حرفه مقدسی است.
باید به نسبت پرستار به جمعیت و نسبت فرهنگی یک منطقه باید تجدید نظر شود کادر درمان باید متوجه شود که حمایت می‌شود از آن‌ها زیرا همه به این مجموعه نگاه می‌کنند تا آرامش بگیرند اما قرار نیست این آرامش یک طرفه باشد و دیگران هم باید احساس مسئولیت بکنند.
سفر نماینده وزیر بهداشت به یاسوج بعد از ضرب و شتم پرستار بیمارستان شهید جلیل
دیدار نمایندگان ویژه وزیر بهداشت با‌امین خواهانی، پرستار مضروب یاسوجی
در پی حادثه ناگوار حمله به پرستار بیمارستان شهید جلیل یاسوج، رضا علی‌نژاد؛ معاون اجرایی و داوود‌ امین‌نسب مدیر نیروی انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت به عنوان نمایندگان وزارت بهداشت با حضور در این بیمارستان از این پرستار عیادت کردند.
رضا علی‌نژاد گفت: این اقدام خشونت‌آمیز را شدیداً محکوم می‌کنیم و امروز به نمایندگی و دستور اکید مقام عالی وزارت جهت پیگیری این موضوع در این بیمارستان حضور یافته‌ایم.
وی ضمن قدردانی از مسئولین استانی که از بدو حادثه به این موضوع ورود کردند، افزود: طی دیداری که با دادستان استان داشتیم پیگیر برخورد با ضارب هستیم.
وی ضمن تقدیر و دلجویی از این پرستار اذعان داشت: شما یکی از فداکارترین همکاران ما چه در این حادثه و چه در ایام کرونا و نیز راهنمای ما در حوزه سلامت هستید.
علی‌نژاد تصریح کرد: ما سربازان و خادمین مردم هستیم و کادر درمان ما تا زمانی که امنیت و آرامش نداشته باشند نمی‌توانند خدمات با کیفیت و کمیت بالا به مردم ارائه نمایند.
وی تأکید کرد: وظیفه دستگاه‌های امنیتب و نظارتی است که پروتکل‌های امنیتی خود را در مراکز درمانی تغییر دهند. ما خواهان اتخاذ پروتکل‌های جدیدی برای حفظ آرامش و امنیت در مراکز درمانی هستیم.
گفتنی است، به پاس قدردانی از این پرستار لوح تقدیری از طرف دکتر عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت به‌امین خواهانی اهدا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1