تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۴۶۹۹۷۷
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

برنامه‌های روز دانشجو بسته و کلیشه‌‌ای نباشد / دانشجو باید رسالت خود را بداند و چشم و چراغ جامعه باشد

۳
۱
برنامه‌های روز دانشجو بسته و کلیشه‌‌ای نباشد / دانشجو باید رسالت خود را بداند و چشم و چراغ جامعه باشد
کبنا ؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتظار از دانشجویان و جامعه دانشگاهی به عنوان یک جریان سیاسی، اجتماعی و انقلابی برای تحرک، تحول و پویایی جامعه دو چندان است.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سید جواد هاشمی مهر روز یکشنبه در نشست کمیسیون دانشجویی با اشاره به یاد و خاطره سه شهید دانشجو در۱۶ آذر ۱۳۳۲، این روز را سرآغاز و نقطه عطف جنبش دانشجویی بیان کرد.
وی اظهار داشت: جنبش دانشجویی به معنای واقعی حضور فعال دانشجویان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و باید آن را گامی مهم برای عدالت محوری، استقلال خواهی و استکبار ستیزی قلمداد کرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری تاکید کرد: تشکل‌های دانشجویی پرچمدار فعالیت‌های دانشجویی هستند و به منظور تحرک و فعالیت بیشتر یا نقش آفرینی که می کنند باید دانشگاه‌ها را پویا و فعال نگه دارند.
وی با بیان اینکه برنامه های روز دانشجو بسته و کلیشه ای نباشد تصریح کرد: باید فضا را به حالت آرام و باز که همه تشکل های دانشجویی، مجموعه دانشگاه و دانشجویان در آن مشارکت داشته باشند مهیا کرد.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری افزود: باید حس استکبارستیزی در دانشجویان همواره تقویت شود و در تمام فضای دانشگاه ماهیت و جایگاه روز دانشجو تبلیغ و تبیین شود.
معاون امنیتی فرهنگی استانداری گفت: دانشجو باید رسالت خود را بداند و چشم و چراغ جامعه باشد و جامعه را به سرانجام برساند.
وی با اشاره به ۱۶ آذر و اهمیت این روز گفت: وحدت و اتحاد ملت می بایست در عرصه های بین المللی دیده شود لذا با توجه به شرایط امروز دنیا، این امر نیاز به بستر سازی و فکر کردن دارد و دانشجو می بایست از موضوعات مطرح کشور مطلع شود و انتقادات و پرسش های خود را بدون ترس و در چارچوب قوانین و مقررات بیان کند.
هاشمی مهر عنوان کرد: همه مکلفند رویکردی قانونمند و عادلانه برای برگزاری مراسم ۱۶ آذر در پیش بگیرند و مسئولیت این مراسم را برعهده خود دانشگاه گذاشتیم و تاکید کردیم حتما هیئت نظارت دانشگاه ها مسئولیت برگزاری مراسم را برعهده بگیرند.
هاشمی‌مهر با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت در آستانه این رویداد بزرگ و مهم، دانشگاه، دانشجو و تشکل های دانشجویی نقش برجسته‌ای در فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات دارند که باید این نقش را به خوبی ایفا کنند.
وی گفت: بحث سرکشی و تجلیل از خانواده معزز شهدای دانشجو، همچنین تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر برنامه هایی است که در اولویت برنامه های روز ۱۶ آذر باشد.
هاشمی مهر افزود: برای انعکاس فعالیت های دانشجویی در این هفته از دستگاه های مربوطه می خواهیم برنامه هایی که اجرا می کنند را مستندسازی کرده تا به کمیسیون دانشجویی کشور ارسال شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
United States
کلیشه ای اینه که نماینده و مسئولینت حضور در دانشگاه رو نداشته باشند
Iran, Islamic Republic of
حضرت عباسی خودت میدونی چی گفتی؟
وقتی کسی میخواد حرفی برنه حداقل کار اینه که یه جمله بندی درست داشته باشه و به خرفش فکر کنه.
دنا
Iran, Islamic Republic of
روز دانشجو علاوه بر اینکه نباید نمادین باشد ، نباید در جهت منافع اشخاص و مطامع آنها مصادره شود ، مواظب باشند نادانسته آتش بیار معرکه افراد پست جو و بلبشوساز هم نباشند !!
بعضی افراد در دانشگاه بدنبال کسب پست وبالاترند که بدشان نمیآید که دانشجو را ناخواسته در جهت این منافع مصادره نمایند
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1