کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور معاون استاندار؛

زنگ هفته پژوهش در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد

11 آذر 1402 ساعت 17:22

آیین استانی نواختن زنگ هفته پژوهش و فناوری با حضور معاون استانداری کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.


آیین استانی نواختن زنگ هفته پژوهش و فناوری با حضور معاون استانداری کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری، علی‌مراد پیوند روز شنبه در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: امیدواریم برگزاری اینگونه همایش‌ها و مراسم‌ها زمینه بروز، ظهور و کشف استعدادها و توانایی‌های ناب دانش‌آموزان استان شود.
پیوند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش گفت: رهبر معظم انقلاب همواره به مساله پژوهش توجه ویژه داشته اند و بر حل مشکلات از طریق راه های علمی و کم کردن فاصله علمی کشور تاکید نموده و حتی اینکه در آینده ای معقول به مرجع علمی جهان شویم را بیان نموده اند و در واقع مسیر راه را برای دانش آموزان، دانشجویان و همه اساتید و معلمین و مدیران روشن نموده اند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اطهار داشت: هفته پژوهش هر ساله در آذر ماه در سطح استان برگزار و امروز نیز با نواختن زنگ پژوهش آغاز شد.
پیوند افزود: هدف از برگزاری هفته پژوهش و فناوری این است که ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع پژوهش در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم یکی از دستاوردهای خوب نظام مقدس جمهوری اسلامی را برشماریم می توانیم به حوزه علم، پژوهش و نوآوری اشاره کنیم.
وی با اشاره به نقش مدارس در زمینه فرهنگ سازی پژوهش گفت: فرهنگ پژوهش محوری ترویج یابد که در این زمینه مدارس نقش مهمی را بر عهده دارند چرا که اولین مکان برای پرسشگری و پژوهش محور شدن نوجوانان ما مدارس هستند.
معاون استاندار به ارتباط بین آموزش و پژوهش اشاره کرد و افزود: میان آموزش و پژوهش ارتباط مستقیم و تنگاتنگی حاکم است و انتقال دانش و مهارت از طریق آموزش انجام می شود لذا در مدارس ما باید به هر دو مقوله بطور جدی پرداخته شود.
پیوند با تاکید بر پژوهش در سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش گفت: پژوهش محوری و علم محوری، عامل اصلی برای تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی است.
گفتنی است در پایان این مراسم از دانش آموزان و فرهنگیا ن پژوهشگر برتر با اعطاء لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
 


کد مطلب: 469930

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469930/زنگ-هفته-پژوهش-مدارس-کهگیلویه-بویراحمد-صدا-درآمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1