تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۴۶۹۸۶۰
گزارشی از گیشه سینماها؛

افت ۲.۵ میلیارد تومانی در دخل هفتگی «پژمان»/ «فسیل» هنوز خواهان دارد!

۰
افت ۲.۵ میلیارد تومانی در دخل هفتگی «پژمان»/ «فسیل» هنوز خواهان دارد!
کبنا ؛
اتفاقات عجیب درباره فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی گویی تمامی ندارد! این فیلم برخلاف رقیب تازه‌نفسش یعنی «هتل» در هفته‌ای که گذشت، نه فقط با افت مخاطب و فروش مواجه نبود که حتی نسبت به هفته قبل‌تر توانست عملکرد بهتری هم در گیشه داشته باشد.
به گزارش کبنا نیوز، فیلم سینمایی «هتل» در حالی در هفته‌ای که گذشت با افت ۲.۵ میلیارد تومانی مجموع فروش خود نسبت به هفته گذشته مواجه شد که رقیبش «فسیل» فروش بالاتری را تجربه کرد!
به گزارش فرارو، ترکیب فیلم‌های صدر جدول فروش هفتگی سینما‌ها در دومین هفته از آذرماه ۱۴۰۲، هیچ تغییری نسبت به هفته قبل نداشت و همچنان ۵ فیلم «هتل»، «بچه زرنگ»، «فسیل»، «جوجه تیغی» و «گیجگاه» عنوان پنج فیلم پرفروش هفته را برای خود حفظ کرده و در میدان رقابت باقی مانده‌اند.
مجموع فروش سینمای ایران از ابتدای امسال، در هفته‌ای که گذشت از مرز ۷۵۰ میلیارد تومان عبور کرد تا سینماداران و مهمتر از آن‌ها مدیران سینمایی بیشتر به تحقق رویای فروش هزار میلیارد تومانی تا پایان سال جاری امیدوار شوند. بخش عمده‌ای از بار تحقق این رویا هم بر دوش دو فیلم «هتل» و «بچه زرنگ» است که برنامه‌ریزان اکران سینما‌ها تلاش کرده‌اند رقبای آن‌ها را از میدان به در کنند تا این دو با خیال راحت‌تر به رکوردشکنی بپردازند.
در هفته‌ای که گذشت چیزی در حدود ۸۸۰ هزار مخاطب از فیلم‌های روی پرده استقبال کردند که این آمار نسبت به آمار ۹۵۰ هزار نفری دو هفته پیش، با افت معناداری مواجه بوده است.
در گزارشی وضعیت فروش فیلم‌های سینمای ایران، عملکرد پنج فیلم پرفروش هفته دوم آذرماه ۱۴۰۲ را مرور می‌کنیم.
رتبه اول؛ هتل/ ۱۶ میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان
این درست است که بر اساس همه تحلیل‌ها و محاسبات، تا اطلاع ثانوی فیلم «هتل» هیچ رقیب جدی‌ای برای صدرنشینی در جدول فروش هفتگی سینما‌ها ندارد، اما عملکرد این فیلم در قیاس با خودش، می‌تواند واجد نکاتی قابل بررسی و تأمل باشد.
کمااینکه هرچند در هفته گذشته همچنان این فیلم صدرنشین جدول فروش هفتگی بود، اما مجموع فروش و آمار مخاطبانش بیشترین افت را نسبت به دیگر فیلم‌های در حال اکران تجربه کرد که باید متولیان پخش و تبلیغات این فیلم به بررسی دلایل آن بپردازند.
«هتل» که در هفته پیش‌تر ۴۵۰ هزار مخاطب را به سینما‌ها کشانده بود این هفته تنها ۴۰۰ هزار مخاطب داشت و به همین دلیل مجموع فروش هفتگی آن هم با افت ۲.۵ میلیارد تومانی به ۱۷ میلیارد تومان رسید.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون، ۱۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.
رتبه دوم؛ بچه زرنگ/ ۴ میلیارد تومان
همین هفته در گزارشی به رکوردشکنی تازه انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» پرداختیم و نوشتیم که این فیلم بعد از به دست آوردن عنوان «پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینما» حالا عنوان «پرمخاطب‌ترین انیمیشن سینمایی» را هم از آن خود کرده است.
«بچه زرنگ» همزمان با فصل پاییز و فعالیت مدارس، طیفی از مخاطبان دانش‌آموزی را هم به سمت خود جذب کرده است و به پشتوانه استقبال خوب مخاطبان کودک و نوجوان همچنان دومین فیلم پرفروش هفته در اکران امسال محسوب می‌شود.
انیمیشن «بچه زرنگ» این هفته ۱۳۰ هزار مخاطب را به سینما‌ها کشاند و ۴ میلیارد تومان هم فروش کرد تا همچنان دومین فیلم پرفروش اکران هفتگی سینما‌ها باشد.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون ۴۳ میلیارد تومان بوده است.
رتبه سوم؛ فسیل/ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان
اتفاقات عجیب درباره فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی گویی تمامی ندارد! این فیلم برخلاف رقیب تازه‌نفسش یعنی «هتل» در هفته‌ای که گذشت، نه فقط با افت مخاطب و فروش مواجه نبود که حتی نسبت به هفته قبل‌تر توانست عملکرد بهتری هم در گیشه داشته باشد.
هرچند بنا بر تصمیم شورای صنفی نمایش قرار است اکران این فیلم از همین هفته متوقف شود، اما شواهد و قرائن نشان از آن دارد که هنوز مخاطبان بسیاری در میان فیلم‌های روی پرده، علاقه‌مند به تماشای این فیلم هستند و برای آن دست به جیب می‌شوند.
«فسیل» این هفته هم توانست بیش از ۸۷ هزار مخاطب را به سالن‌های سینما بکشاند و رقم ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را در گیشه هفتگی خود ثبت کند.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون ۲۹۰ میلیارد تومان بوده است.
رتبه چهارم؛ جوجه تیغی/ ۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان
روایت طنز فیلم «جوجه تیغی» از تلاش یک زن برای تبدیل شدن به اولین رئیس جمهور زن ایران، گویی به مذاق مخاطبان سینما خوش آمده و این فیلم در دومین هفته اکران خود هم توانست جایگاه خود در ترکیب پنج فیلم پرفروش هفته را حفظ کند.
این فیلم که اولین تجربه کارگردانی مستانه مهاجر محسوب می‌شود، باوجود عدم بهره‌مندی از ظرفیت‌های تبلیغاتی، تا کنون به خوبی توانسته است مخاطبان هدف خود را به سینما بکشاند.
فیلم «جوجه تیغی» در هفته گذشته ۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان فروش داشت و بیش از ۵۲ هزار مخاطب را هم به سینما‌ها کشاند.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون ۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان بوده است.
رتبه پنجم؛ گیجگاه/ یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان
فیلم «گیجگاه» هم با توجه به محدودیت‌هایی که در فرآیند تبلیغات برای آن به‌وجود آمد، به خوبی توانسته جایگاه خود را در میدان رقابت فروش حفظ کند. نکته مهم درباره عملکرد موفق این فیلم در گیشه هم این است که این توفیق را در حالی به دست آورده که در زمینه سانس‌بندی اکران، به‌شدت در حق آن اجحاف شده و به‌خصوص در اکران‌های شهرستانی مخاطبان به سختی می‌توانند سانس مناسبی برای تماشای این فیلم انتخاب کنند.
عادل تبریزی در اولین تجربه کارگردانی خود تا به اینجا موفق عمل کرده و باید دید ترکیب حامد بهداد و باران کوثری، تا چند هفته دیگر می‌تواند مخاطبان را به سالن‌های سینما بکشاند.
فیلم «گیجگاه» در هفته گذشته ۳۲ هزار مخاطب را به سینما‌ها کشاند و یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان هم فروش داشت.
مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران از مرز ۱۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان عبور کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1