تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : ۴۶۹۵۱۷
همزمان با بارش های امروز؛

تمام محورهای مواصلاتی کهگیلویه وبویراحمد بجز گردنه بیژن باز است / ۵۰ فقره تصادف در معابر شهر یاسوج / آبگرفتگی موجب تخلیه چند منزل مسکونی شد

۲
۰
تمام محورهای مواصلاتی کهگیلویه وبویراحمد بجز گردنه بیژن باز است / ۵۰ فقره تصادف در معابر شهر یاسوج
کبنا ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه محورهای مواصلاتی این استان اعم از اصلی، فرعی و راه های روستایی به جز گردنه بیژن باز و تردد به خوبی در جریان است.
به گزارش کبنا نیوز، حمیدرضا پیمان جو اظهار داشت: تنها با هماهنگی مدیریت بحران استان گردنه بیژن در جاده ارتباطی سی سخت به پادنا و سمیرم استان اصفهان به دلیل بارش سنگین برف و جلوگیری از بروز ریزش بهمن و ایمنی مسافران به صورت موقت مسدود شد.
وی بیان کرد: گردنه بیژن، منطقه ای سخت گذر در مسیر بین استانی روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم تا شهر سی سخت مرکز شهرستان دناست که در ایام سردِ سال، به بیش از سه متر می رسد و موجب ریزش بهمن می شود.
طول این مسیر، از انتهای روستای نورآباد سمیرم تا سی سخت ۲۰ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر در حوزه استان اصفهان و هشت کیلومتر در حوزه کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
پیمان جو تصریح کرد: هم اینک همه نیروهای راهداری در راهدارخانه های ثابت و سیار به حالت آماده باش درآمده اند و تاکنون نیز مشکلی در مسیرهای ارتباططی گزارش نشده است.
وی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ راهدار با ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد برای خدمات رسانی به مردم به حالت آماده باش درآمده است.
پیمان جو اضافه کرد: نیاز است با توجه به ادامه بارش این سامانه بارشی شهروندان از سفرهای غیرضروری به جد خوداری کنند.
وی گفت: مردم در صورت تردد از محورهای مواصلاتی با توجه به شدت سامانه بارشی از زنجیر چرخ و وسایل گرمایش همراه خو داشته باشند.

۵۰ فقره تصادف در معابر شهر یاسوج
سرهنگ جابر پیوست رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد عصر روز _دوشنبه، بیست و نهم آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه شاهد آبگرفتگی زیادی در سطح معابر شهر یاسوج هستیم که موجب تصادفات زیادی در معابر شهر شده‌است.
وی با بیان اینکه امروز تنها بیش از ۵۰ فقره تصادف در معابر شهر یاسوج داشته‌ایم افزود: این در حالی است که ده‌ها بار تا پیش از بارندگی اخیر به شهرداری گوشزد کرده بودیم که چنین وضعیتی ایجاد خواهد شد.
رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌اکنون در شرف آباد، ساحلی و بنسنجان و همچنین در اطراف بیمارستان شهید دکتر جلیل شهر یاسوج آبگرفتگی شدید داریم که موجب شده حتی پلیس هم نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و خودروهای پلیس هم گرفتار آبگرفتگی شده‌اند.
وی تصریح کرد: بیشتر تصادفات صورت گرفته که به دلیل خاموشی خودرو ناشی از آبگرفتگی بوده و خسارت‌های زیادی به خودروها وارد شده‌است، در حالی که شهرداری می‌توانست با شکافتن برخی پل‌ها که موجب آبگرفتگی می‌شوند و اصلاح و ساماندهی آن‌ها در معابری مانند شرف آباد و یا در بیمارستان شهید جلیل از بروز چنین وضعیت بحرانی جلوگیری کند.
لغو مرخصی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد
علیرضا نیکروز مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا روز _سه‌شنبه، سی‌ام آبان_ همه مرخصی‌های مدیران لغو است و همه باید در محل کار حاضر باشند.
وی با بیان اینکه مردم استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند، افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله هلال احمر، اورژانس و راهداری و همچنین امور عشایر، جهادکشاورزی و شرکت‌های برق، آب و گاز هم باید تمهیدات لازم را برای بارندگی‌ها پیش‌بینی کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش شدید باران و آبگرفتگی موجب تخلیه چند منزل مسکونی در استان شد.
علیرضا نیکروز افزود: با فعالیت سامانه بارشی در استان، شاهد آبگرفتگی برخی معابر و بروز مشکلاتی در سطح استان بودیم.
وی با بیان اینکه بارندگی‌ها سبب آبگرفتگی و تخلیه برخی منازل شد، تصریح کرد: همچنین در چند نقطه ریزش سنگ داشتیم.
نیکروز گفت: ریزش کوه در محورهای یاسوج به شیراز و یاسوج به بابا میدان گزارش شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه حادثه خاصی تاکنون در پی بارش‌ها گزارش نشده است، تصریح کرد: همچنین راه‌های اصلی و فرعی استان باز و تردد در جریان است.
نیکروز گفت: در مناطق روستایی نیز موردی از مسدود شدن راه‌ها گزارش نشده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بارها عرض کردیم شهر یاسوج دیگه شهر نیست چرا کسانی که مسئولیت می گیرند کار نمی کنند چرا کسانی که از جیب مردم حقوق می گیرند کار نمی کنند چرا به علت ناکارآمدی مسئولین مردم امنیت و آرامش نداشته باشند چرا با بک بارش چند ساعته این اتفاقات پیش بیاد تا کی چرا استاندار با قاطعیت و جدیت برخورد نمی کند
Iran, Islamic Republic of
وقتی ۵۰ فقره تصادف به علت ناکارآمدی شهرداری صورت می گیرد چرا مجموعه شهرداری عزل نمی شوند آه و ناله مردم شما را خواهد گرفت موانع غیر استاندارد درست می کنید تمامی خیابان ها پر از چاله و چوله است
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1