تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۴۶۹۴۹۴
کبنا گزارش می‌دهد

بارش شدید باران در کهگیلویه و بویراحمد / بسته شدن محور سی سخت - پادنا به علت بارش برف /تعطیلی برخی مدارس نوبت عصر در کهگیلویه و بویراحمد / هشدار قرمز هواشناسی برای ۷ استان/ احتمال آب‌گرفتگی گسترده و تخریب تأسیسات

۱
بارش شدید باران در کهگیلویه و بویراحمد /  بسته شدن محور سی سخت - پادنا به علت بارش برف /تعطیلی برخی مدارس نوبت عصر در کهگیلویه و بویراحمد /  هشدار قرمز هواشناسی برای ۷ استان/ احتمال آب‌گرفتگی گسترده و تخریب تأسیسات
کبنا ؛سامانه بارشی از صبح امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت بیشتری به خود گرفت و هم‌اکنون در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد بارش نزولات آسمانی هستیم. تعطیلی مدارس و مسدود شدن برخی از محورهای مواصلاتی به علت این بارندگی بوده است.
به گزارش کبنا، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از بسته شدن محور سی سخت - پادنا به علت بارش برف و خطر ریزش خبر داد.
بارش شدید باران در کهگیلویه و بویراحمد /  بسته شدن محور سی سخت - پادنا به علت بارش برف /تعطیلی برخی مدارس نوبت عصر در کهگیلویه و بویراحمد /  هشدار قرمز هواشناسی برای ۷ استان/ احتمال آب‌گرفتگی گسترده و تخریب تأسیسات
نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، علیرضا نیکروز، مدیرکل ستاد بحران در این نشست، گفت: تا سه شنبه همه مرخصی‌های مدیران لغو است و همه باید در محل کار حاضر باشند.
نیکروز توصیه کرد مردم استان در روز‌های دوشنبه و سه شنبه از سفر‌های غیرضرور خودداری کنند.
وی تأکید کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله هلال احمر، اورژانس و راهداری و همچنین امور عشایر، جهادکشاورزی و شرکت‌های برق، آب و گاز هم باید تمهیدات لازم را برای بارندگی‌ها پیش‌بینی کنند.
سرهنگ دانایار ریس پلیس راه استان نیز در این خصوص به رانندگان هشدار داد. بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، سامانه بارشی از امروز به استان وارد شده و تا صبح سه‌شنبه ادامه دارد.
ستاد بحران
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در پی ورود سامانه بارشی به جو استان اطلاعیه‌ای صادر کرد و نوشت:  با توجه به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی و ورود سامانه بارشی رگباری از عصر امروز دوشنبه تولیدکنندگان و زیربخش‌های کشاورزی باید اقدامات فنی و کارشناسی لازم را به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی انجام دهند.
همچنین در این اطلاعیه آمده است، با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در طغیان رودخانه‌ها و گل‌آلود شدن آب‌ها لازم است مزارع پرورش ماهی به ویژه در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها نسبت به استفاده از آب‌های جایگزین و دیگر توصیه شده از سوی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی اقدام کنند.
در این اطلاعیه با اشاره به مخاطرات این سامانه بارشی، از جمله رگبار‌های ناگهانی، باد شدید و رعد و برق، هشدار‌های لازم برای مراقبت‌های فنی همه تولیدکنندگان از جمله زنبورداران، عشایر، دامداران، باغداران، زراعت‌کاران، گلخانه‌داران و همه زیربخش‌های کشاورزی این استان صادر شده است. بیمه کردن واحد‌های تولیدی از جمله مزارع پرورش ماهی نیز مورد تأکید است.
تعطیلی برخی مدارس نوبت عصر در کهگیلویه و بویراحمد
در پی صدور هشدار قرمز هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد مدارس نوبت عصر برخی شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شدند. معاون فرماندار گچساران مدارس نوبت عصر این شهرستان جهت اقدامات پیشگیرانه تعطیل شدند.
همچنین جلال دانش، فرماندار شهرستان لنده نیر گفت: مدارس نوبت عصر شهرستان لنده تعطیل اعلام شد.
کورش دلشاد، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم گفت: مدارس شهرستان بویراحمد تعطیل نیست و کلاس درس مدارس برقرار است.
هم چنین در پی صدور وضعیت هشدار قرمز هواشناسی در شهرستان لنده و با توجه به تصمیم‌گیری مدیریت ستاد بحران شهرستان، با توجه به احتمال افزایش شدت بارندگی‌ها در بعدازظهر، جهت پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت عصر ۲۹ آبان ماه تعطیل است.
علی محمدی، فرماندار شهرستان بهمئی در این خصوص به ایسنا گفت: در پی صدور وضعیت هشدار قرمز هواشناسی در شهرستان بهمئی، مدارس تمام مقاطع نوبت صبح و عصر امروز دوشنبه ۲۹ آبان ماه این شهرستان تعطیل شدند.
هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۸/۲۹؛ هشدار قرمز هواشناسی برای ۷ استان/ احتمال آب‌گرفتگی گسترده و تخریب تأسیسات
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز بارندگی برای ۷ استان از آب‌گرفتگی گسترده، طغیان رودخانه‌ها، انسداد راه‌های روستایی و تخریب تأسیسات خبر داد.
پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در نیمه غربی کشور، بخش‌هایی از مرکز و جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس بارش باران، رعدوبرق، در مناطق مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک، در مناطق سردسیر و مرتفع کولاک برف و در مناطق شمال شرق کشور ابرناکی و رگبار پراکنده روی می‌دهد.
بیشینه بارش امروز برای استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر،‌ شمال غرب فارس، ایلام، لرستان،‌کرمانشاه، کردستان، همدان و ارتفاعات البرز مرکزی است.
فردا سه‌شنبه سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور فعال است و بیشترین بارش‌ها برای استان‌های خراسان شمالی، گلستان، شرق مازندران، ارتفاعات البرز شرقی و ارتفاعات زاگرس مرکزی روی می‌دهد.
روز چهارشنبه بارش‌ها در بخش‌هایی از شمال شرق، سواحل شرقی و ارتفاعات شرقی البرز بارش‌ها ادامه دارد و اواخر وقت سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد. پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور جو نسبتاً پایدار است.
طی 2 روز آینده در نیمه غربی کشور و استان‌های واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز، سه‌شنبه در سواحل دریای خزر و چهارشنبه در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از مرکز کاهش محسوس دما روی می‌دهد.
همچنین امروز و فردا در اکثر مناطق کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک و در برخی مناطق مستعد به‌ویژه شمال شرق گاهی طوفان شن، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. امروز نیمه شمالی خلیج فارس و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج است.
به گزارش تسنیم، امروز آسمان تهران کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر همراه با رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: دوشنبه 1402/08/29
زمان پایان: دوشنبه 1402/08/29
نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید
منطقه اثر: کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، نیمه شرقی و شمالی خوزستان، شمال غرب فارس، جنوب ایلام، جنوب لرستان، دامنه و ارتفاعات در چهارمحال و بختیاری.
اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی گسترده معابر، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین‌شهری و داخل‌شهری، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع‌شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک بر اثر وزش باد شدید.
توصیه: عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه.
توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: دوشنبه 1402/08/29
زمان پایان: سه‌شنبه 1402/08/30
نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف و کولاک
منطقه اثر:
دوشنبه 1402/08/29: آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، مرکزی، غرب و جنوب اصفهان، ارتفاعات در استانهای البرز و تهران.
سه‌شنبه 1402/08/30: گلستان، خراسان شمالی، نیمه شرقی مازندران، ارتفاعات و دامنه در لرستان، نوار شمالی خوزستان و ارتفاعات استانهای تهران و البرز.
اثر مخاطره: اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی گردنه‌های کوهستانی و نقاط سردسیر به‌سبب بارش برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و خسارت به محصولات باغی و زراعی.
توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان بسته شدن محور سی سخت - پادنا به علت بارش برف تعطیلی مدارس
نام شما

آدرس ايميل شما

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1