تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۴۶۹۳۷۹
در خطبه های نماز جمعه دهدشت مطرح شد؛

کهگیلویه و بویراحمد استانی که فقط کلمه توسعه را به یدک می‌کشد!

۱
کهگیلویه و بویراحمد استانی که فقط کلمه توسعه را به یدک می‌کشد!
کبنا ؛امام جمعه دهدشت خطاب به مدیرکل صنعت و معدن گفت: استان ما کلمه توسعه را خیلی به یدک می‌کشد ولی عملا با وجود این همه منابع، ذخایر الهی و خدادادی توسعه یافته نیست، استانی که می‌تواند با منابع خود چند استان دیگر را تامین کند.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت همه مسلمانان را به مراعات تقوا و پرهیز از گناه دعوت کرد و مسائل دینی و اجتماعی را یکی از مصادیق تقوا عنوان کرد و افزود: تقوا صرفا نماز خواندن نیست اسلام بدون سیاست، اجتماع و حمایت از برادر دینی ما نداریم امروز وظیفه همه مسلمانان حمایت عملی از مردم مظلوم غزه است. 
وحدانی فر با بیان اینکه امروز در غزه اتفاقاتی می‌افتد که جامعه جهانی را متاثر کرده است، گفت: اگر می‌بینید ملت ها در صحنه هستند و فریاد می‌زنند به این علت است که ملت ها به واقعیت خوی درندگی و غاصب بودن صهیونیست زمان توجه کردند. 
وی خاطرنشان کرد: اگر می‌بینید که استکبار جهانی و سران کشورهای مختلف حمایت میدانی و عملی انجام نمی‌دهند به این علت است که تحت سیطره صهیونیسم جهانی هستند.
وحدانی فر با بیان اینکه جبهه مقاومت آماده و هشیار است، خطاب به کسانی که روزی می‌گفتند امروز گفتمان کلام و حرف است و توپ و تانک جایگاهی ندارد، گفت: امروز را می‌بینید که برخی ها در این کشور مسولیت داشتند ابن روزها تنفس مصنوعی به رژیم غاصب صهیونیستی می‌دهند.
وی افزود: توقع داریم که مسولان کشور با کسانی که جبهه مقاومت را تضعیف می‌کنند برخورد کنند، معنایی ندارد که یک کسی از منابع جمهوری اسلامی استفاده کند ولی بیاید چنین سخنانی را بر زبان بیاورد. 
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: این گفتمان خیلی وقت است که از بین رفته است، گفتمانی که حتی به کودک هم رحم نمی‌کند اگر کفار دستشان به مسلمانان برسد و قدرت داشته باشد مسلمانی را زنده نخواهند گذاشت. 
حجت‌الاسلام وحدانی فر بیان کرد: با صدای رسا خواهیم گفت که جریان مقاومت دارد با برنامه پیش می‌رود و تحلیل های عاطفی را نمی‌پذیرد، تا امروز ناموفق بوده است و از این ببعد هم موفق خواهد بود. 
وی افزود: دست جبهه مقاومت بر ماشه است، صبر انقلابی جبهه مقاومت حد و اندازه‌ای دارد اگر ولی فقیه اجازه دهد در کمتر از هفته ای تل آویو و حیفا را شخم خواهیم زد.
وحدانی فر اظهار کرد: قدرت پوشالی این رژیم منحوس از بین رفت اما سکوت خیانت بار کشورهای مسلمان قابل توجیح نیست کشورهای مسلمانی که در تریبون خواستار آتش بس هستند اما عملا منافع اقتصادی این رژیم غاصب را تامین می‌کنند نمی‌توانند مسلم باشند، اسلام این کشورها اسلام آمریکایی، اسلام کانالیزه شده توسط یهودیت است.
وی به فرا رسیدن ولادت حضرت زینب (س) و روز اشاره کرد و گفت: امید است پرستاران ما نگاه و زندگی زینبی را مورد توجه زندگی خود قرار دهند. 
وحدانی فر تصریح کرد: پرستاری سلوک الی الله است و اجر مضاعف دارد که خداوند متعال فرمود کسی که یک شبانه روز بر بالین بیمار باشد بهشت را بر او واجب می‌کنم.
امام جمعه دهدشت به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و سرانه مطالعه کشور را پایین دانست و افزود: به عنوان یک کشور متمدن اسلامی تلاش و توجه برای افزایش روزانه مطالعه و خرید کتاب باید بیشتر شود.
وی کتاب را مهجور عنوان کرد و افزود: علی‌رغم پیشرفت فراوان امکانات در فضای های مجازی و امثالهم اما جای کتاب را هیچ چیزی نمی‌گیرد. 
حجت‌الاسلام وحدانی فر به قیمت کتاب اشاره کرد و گفت: قیمت کتاب و کاغذ قیمت سنگینی است باید کتاب را با قیمت کم در اختیار مردم قرار بگیرد، می‌طلبد که وزارت ارشاد چاره‌ای بیاندیشد.
وی خواستار ترویج کتابخانه های روستایی، محله ای و خانه ای شد و با بیان اینکه فرهنگ اهدا کتاب مورد توجه قرار گیرد چرا که اهدا آگاهی، بینش و بصیرت است، گفت: جامعه ای که اهل مطالعه باشد موفق و توسعه یافته است.
امام جمعه دهدشت خطاب به مدیرکل صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان ما کلمه توسعه را خیلی به یدک می‌کشد ولی عملا با وجود این همه منابع، و ذخایر الهی و خدادادی توسعه یافته نیست.
وحدانی فر خاطرنشان کرد: استانی که می‌تواند چند استان را با منابع خود مدیریت و تامین کند، استانی که می‌تواند بخش عظیمی از ثروت کشور در بخش نفت و گاز را تولید کند، ولی در صنایع و معادن و بهره‌برداری از این ظرفیت الهی خوب موفق عمل نکرده است. 
وی امیدوارم که برنامه بلند مدت استانی داشته باشند الخصوص برای شهرستان کهگیلویه که منابع فراوانی در اختیار دارد که تا کنون توجه ای به آن نشده است توجه ویژه ای صورت بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1