تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۴۶۹۲۱۲
در جلسه بررسی تسهیلات تبصره ۱۸ استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

معاون اقتصادی استاندار: عملکرد کارگروه‌های تخصصی باید دقیق‌تر و شفاف‌تر باشد / چرا متولیان طرح ها انصراف می دهند؟ / نداشتن وثیقه بانکی یکی از مشکلات تولیدکنندگان!

۳
۰
معاون اقتصادی استاندار: عملکرد کارگروه‌های تخصصی باید دقیق‌تر و شفاف‌تر باشد / چرا متولیان طرح ها انصراف می دهند؟ / نداشتن وثیقه بانکی یکی از مشکلات تولیدکنندگان!
کبنا ؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ ابزار مهمی برای پایداری، توسعه و ایجاد اشتغال بیشتر در استان باشد.
به گزارش کبنا نیوز، سید احسان عسکری یکشنبه شب در جلسه تبصره ۱۸ استان با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۶ تسهیلات کوچک ‌مقیاس و تسهیلات تبصره ۱۸ بزرگ ‌مقیاس است افزود: در گروه‌های تخصصی باید نوع تسهیلات دیده شود تا متناسب با نوع تولید قرار بگیرند.
معاون اقتصادی استانداری افزود: طرح‌های تسهیلات تبصره ۱۸ در حوزه صنعت یعنی توجه ها به کارخانه‌های تولیدی است و اعتبار این محل نباید خرد شود و در طرح‌های کوچک ‌مقیاس هزینه گردد.
عسکری اعلام کرد: طرح‌های اقتصادی در دست اجرا اولویت دار که در ایام دهه فجر قابل بهره‌برداری بوده و زنجیره منابع ارزش استان است مورد توجه بیشتر قرار بگیرند.
وی ادامه داد: بانک‌ها باید بدانند طرح‌ها  چهارچوب و قوامی دارد و حدود پنج درصد برای صنوف از محل تبصره ۱۶ پرداخت شود.
عسکری عنوان کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ برای رفع مشکلات واحدهایی تولیدی و راه‌اندازی طرح‌های توسعه ای و جدید حائز اهمیت بوده و این ظرفیت برای رونق و پایداری واحدهای تولیدی استفاده بهینه و کاربرد بالایی دارد و باید در جای خوب و به خوبی هزینه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد: طرح‌های اقتصادی مهمی در بخش های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، گردشگری، فناوری و دانش بنیان برای استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ در نقاط مختلف این استان در نظر گرفته شد است.
معاون اقتصادی استانداری در خصوص طرح هایی که پیگیری نداشته و اجرا نشده اند گفت: در صورت‌ جلسه‌ها مقرر شود متولی طرح به چه علت منصرف شده است و باید جایگزین آن مشخص و فرایند جانشینی انجام گیرد، بانک ها پاسخ دهند که چرا متولیان طرح ها انصراف می دهند.
عسکری ادامه داد: عملکرد کارگروه‌های تخصصی باید دقیق‌تر و شفاف‌تر باشند و طرح ها علمی تر و همراه با توجیه مالی و اقتصادی بوده تا با اطمینان و ظرافت کار بیشتر اجرایی شوند.
سرپرست اداره کل صمت استان هم گفت: هفت جلسه تخصصی با همه بانک‌ها داشتیم و کمیته‌های تخصصی برگزار شد که ۲۲ طرح در محل نهضت احیا است و ۱۰ طرح ثابت و ۱۲ طرح در گردش هستند.
امیرتیمور موسویان گفت: در پروژه‌های احیا محصول طاها تجارت که انصراف داده است، شرکت قند شاهین دنا، مجتمع بهارستان در شهرستان چرام، درب و پنجره فولادی، آب‌معدنی آب نهر، پلیمر صنعت، شن و ماسه، محصولات پلاستیکی و محصولات کوهی و دیگر طرح‌های پروژه احیاء است.
مدیرکل دیوان محاسبات استان هم گفت: ۲۷۵ میلیارد تومان تسهیلات به تازگی وارد استان شده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی نیز به تسهیلات و طرح‌های معرفی به بانک ها و عملکردها اشاره کرد و گفت: مطالباتی برخی از طرح‌ها نیاز به تسهیلات چند برابری دارد یعنی تسهیلات ابلاغی جواب گوی طرح‌ها نیست.
مدیرعامل بانک کشاورزی استان هم گفت: بانک کشاورزی برای طرح‌های معرفی‌شده و ابلاغ اعتبار مشکلی ندارد و زمانی می‌توانیم برای طرح‌ها اقدام کنیم که کلیه مستندات ارائه شود.
به گزارش کبنا نیوز، همچنین یکی از معضلات متولیان طرح های اقتصادی برای اخذ تسهیلات نداشتن وثیقه بانکی است که در این جلسه بسیاری از مدیران آن را مطرح کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تلبیس
Iran, Islamic Republic of
ایشون معاون استانداری کدوم استانه؟
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیر استان
Iran, Islamic Republic of
ایشان در طی این چند سال مسولیت ُ چه کار مفیدی انجام داده . متاسفانه ایشان با پارتی این سمت را گرفته...............
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1