تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۴۶۹۱۹۰
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:

۴۴۲ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند احداث، نوسازی و بازسازی / حضور 100 خیر در جشنواره خیرین مدرسه ساز

۰
۴۴۲ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند احداث، نوسازی و بازسازی / حضور 100 خیر در جشنواره خیرین مدرسه ساز
کبنا ؛مديرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۴۲ مدرسه در استان نیازمند احداث، نوسازی و بازسازی است.
به گزارش کبنا نیوز، حسنعلی عزت‌خواه در نشست خبری ستاد برگزاری بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام‌ این خبر افزود: از این تعداد مدرسه ۱۰۷ مدرسه نیاز به احداث و ۳۳۵ مدرسه بالای ۳۰ سال قدمت نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.
وی همچنین تعداد مدارس بدون سیستم گرمایشی و بدون حیاط  در استان را به ترتیب  ۲۷۰ و ۷۱۷ مدرسه اعلام کرد و گفت:۲۳۲ مدرسه هم نیازمند به انجام ایزوگام و ۸۸۸ مدرسه دیگر نیز به گازگشی نیاز دارند.
عزت خواه با بیان اينکه فضاهای آموزشی موجود در استان بویژه در شهرستان بویراحمد با تعداد دانش آموزان در حال تحصیل تناسبی ندارند افزود:در حال حاضر بیش از ۱۸۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در ۳ هزار و ۱۹۰ مدرسه شهری و روستایی در حال تحصیل بوده که که ۱۲۱ هزار و ۷۳۱ دانش آموز آن  معادل ۶۹ و ۳۹ صدم جمیعت دانش آموزی استان در هزار مدرسه شهری به تحصیل مشغول هستند.
وی تعداد مدارس روستایی استان  را ۲ هزار و ۱۹۰ مدرسه با تعداد ۶۱ هزار و ۵۲ نفر اعلام کرد و گفت:با وجود ساخت این همه مدرسه در مناطق روستایی استان ۳۳ و ۶۹ صدم درصد جمعیت دانش آموزی استان در این مدارس در حال تحصیل است.
عزت خواه کمبود فضاها و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی را از مهمترین چالش های پیش روی حوزه تعلیم و تربیت استان دانست و از اصحاب رسانه خواست ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان را در برگزاری هر چه بهتر جشنواره خیرین مدرسه ساز و ترغیب آنها برای امر مدرسه سازی در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد کمک و همراهی کنند.
فردین نیک اقبال مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان گفت: در این جشنواره ۱۰۰ نفر از خیرین بنام مدرسه ساز کشور شرکت می کنند.
حسینی نیک مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان هم تعداد آموزشگاهای پیش از انقلاب در استان را ۲۴۰ مدرسه اعلام کرد و گفت:به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی این تعداد هم اکنون به ۳ هزار و ۲۰۰ مدرسه رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1