تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب : ۴۶۹۰۸۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد

آب شرب کدام شهرهای کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست

۱
۱
آب شرب کدام شهرهای کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست
کبنا ؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتظار می‌رود که وضعیت کلرزنی آب آشامیدنی در استان به سمت‌ایده‌آل برسد.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، محمد ملک‌زاده در نشست مشترک مدیران آب و قاضلاب با مسئولان شبکه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آب آشامیدنی سالم در سلامت افراد تأثیر دارد، گفت: وبا، بیماری گوارشی، اسهال باسیلی و استفراغ بیماری‌هایی است که در نتیجه مصرف آب آشامیدنی ناسالم رخ می‌دهد.
رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به شایع‌بودن بیماری‌های میکروبی در استان افزود: بیماری هپاتیت A از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در نتیجه مصرف آب آشامیدنی ناسالم موجب ابتلاء افراد می‌شود که با کلرزنی مناسب جلوی این بیماری به خصوص در مناطق روستایی استان گرفته شود.
ملک‌زاده، بیان کرد: وضعیت کلرزنی آب بد نیست اما‌ایده‌آل هم نیست و وقتی که با یک کلرزنی سلامت مردم تأمین می‌شود نباید نسبت به این مهم بی‌توجه باشیم.
وی عنوان کرد: خط قرمز آبفا و حوزه بهداشت سلامت مردم است و هر کسی در این خصوص کوتاهی کند باید در مقام مردم پاسخ‌گو باشد لذا در مواردی که افراد به وظایف خود عمل نکنند مداخلات قانونی از طرف دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه ناظر صورت می‌پذیرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج، افزود: تحقیقات نشان داده بهسازی منابع تأمین‌کننده آب آشامیدنی و سلامت آب با کاهش بیماری‌های عفونی در ارتباط است و کلرزنی مطلوب نقش چشم‌گیری در کاهش بیماری‌های وبا، حصبه و همچنین کاهش مرگ و میر ناشی از اسهال خونی دارد.
ملک‌زاده در ادامه این نشست مشترک یادآور شد: کلر باقیمانده مطلوب در مناطق روستایی از میانگین کشوری پایین‌تر بوده کلرزنی‌ها در استان نامطلوب است و در این زمینه در کشور جایگاه خوبی نداریم.
وی با اشاره به اینکه فاصله بین شکستگی لوله تا زمان ترمیم در برخی شهر‌ها مثل یاسوج به دو ساعت هم کشیده نمی‌شود ولی در برخی مناطق و بخصوص مناطق روستایی فاصله زمانی زیادی تا ترمیم شکستگی‌ها وجود دارد عنوان کرد: در مناطق شهری لنده، مارگون، بویراحمد، گچساران و بهمئی وضعیت کلرزنی مطلوب نسبت به بقیه‌ی شهرستان‌ها و میانگین استان شاخص پایین‌تر را نشان می‌دهد و لازم است مداخلات لازم از طرف آب و فاضلاب انجام بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
نزدیک به ۲۰ ساله که ترکیدگی لوله در یک نقطه خاص از کوچه فرعی ۹ ابن سینا واقع در منطقه ترمینال قدیم چنان عادی شده که اگه یک ماه شاهد چنین اتفاقی نباشیم همه باید تعجب کنیم. سالهاست که بعد از تعمیر، طولی نمی کشد که باز هم از همان نقطه شاهد نشت آب هستیم و متاسفانه نه مدیران قدیم و جدید جواب درست می دهند نه پيمانکار ثابت این ترکیدگی. خودتان قاضی
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1