کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس ابتدایی

18 آبان 1402 ساعت 9:50

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح شهید طوقانی در مدارس ابتدایی استان اجرا می‌شود.


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح شهید طوقانی در مدارس ابتدایی استان اجرا می‌شود.
به گزارش کبنا، فرشید کرمی در نشست با کارشناسان تربیت بدنی و رؤسای هیأت‌های ورزش زورخانه استان و شهرستان بویراحمد، با بیان اینکه طرح شهید طوقانی در مراسم صبحگاهی این مدارس برگزاری می‌شود افزود: هدف از اجرای این طرح آشنایی دانش‌آموزان با ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی است.
وی با اشاره به اینکه شهیدان برای ما الگوی ایثار، میهن دوستی، جوانمردی و گذشت می‌باشند گفت: دانش‌آموزان، حلقه‌ی مفقوده‌ی احیا و گسترش ورزش زورخانه‌ای بوده که با اجرای طرح شهید طوقانی می‌توان شاهد ترویج این ورزش در بین دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی باشیم.
کرمی افزود: این طرح در ماه‌های آبان و آذرماه برگزار می‌شود.
وی گفت: بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در این طرح باید ۲۵ دانش‌آموز مقطع ابتدایی در استان آموزش‌های ضرب، مرشدی و ورزش باستانی زورخانه را فرا گیرند.

رئیس هیأت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان نیز گفت: با تعامل و هم‌فکری و برنامه‌ریزی درست این طرح می‌توان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را در بین دانش‌آموزان ترویج و آن‌ها را به سمت و سوی ورزش پهلوانی سوق داد.
مرتضوی بر همراهی خانواده‌ها در فرایند تعلیم و تربیت تأکید کرد و افزود: تقویت و احیاء ورزش باستانی به عنوان یکی از عناصر هویت بخش بوده که به سلامت جسمی و تربیت معنوی دانش‌آموزان کمک می‌کند و اولیا می‌توانند فرزندان خود را برای حضور در ورزش‌های زورخانه‌ای تشویق کنند چرا که این ورزش با دعا، حمد و ثنای خداوند و یاد اهل بیت همراه می‌باشد.
در پایان این نشست تفاهم نامه‌ای بین معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش و رئیس هیأت ورزش زورخانه‌ای استان برای اجرای کامل و صحیح این طرح در مدارس ابتدایی استان به امضا رسید.


کد مطلب: 469052

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469052/اجرای-طرح-شهید-طوقانی-مدارس-ابتدایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1