تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۴۶۸۷۲۲
رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

شناسایی ۸۸ واحد صنفی متخلف با جریمه ده میلیارد ریالی / تقدیر رئیس اتاق اصناف ایران از واحد بازرسی اصناف یاسوج

۰
شناسایی ۸۸ واحد صنفی متخلف با جریمه ده میلیارد ریالی / تقدیر رئیس اتاق اصناف ایران از واحد بازرسی اصناف یاسوج
کبنا ؛رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از تشدید بازرسی‌های واحد صنفی در مرکز استان خبر داد و بیان کرد: تعداد ۵ هزار و۲۴۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در شش ماهه اول امسال از اول فروردین ماه سال جاری تا ۳۰ شریور ماه مورد بررسی و با متخلفین برخورد قانونی صورت گرفته است.
وی با اشاره به گشت‌های مشترک از واحد‌های صنفی افزود: در بازرسی‌های بعمل آمده ۲۷ مورد گشت مشترک داشتیم که بیشترین تخلفات شامل گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق بود.
وی اظهار کرد: در طی شش ماه گذشته با بازرسی‌های بعمل آمده ۸۸ واحد صنفی متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده تخلفاتی و تکمیل فرم جریمه آن‌ها به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۰۱ میلیون و ۱۶۱ هزار ریال جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
مهرداد الهی از نشست هم‌اندیشی مدیران بازرسی و نظارت بر اصناف مراکز استان در مشهد اشاره کرد و افزود: نشست هم‌اندیشی بیشتر برای حل مشکلات مدیران بازرسی و برای عملکرد بهتر و یکپارچه برای نظارت بر بازار صورت گرفته است.
الهی افزود: این بازرسی‌ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالا‌های اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف صورت گرفت.
وی گفت: در این بازرسی‌ها که توسط واحد اجرائیات و واحد نظارت و بازرسی اصناف استان به صورت مستمر و روزانه از واحد‌های صنفی و سطح بازار انجام شد واحد‌های بدون پروانه کسب و بدون تمدید دفترچه عضویت نیز مورد بررسی قرارگرفت.
رئیس اتاق اصناف یاسوج اظهار کرد: در نشست هم‌اندیشی مدیران بازرسی اتاق اصناف استان‌ها رئیس اتاق اصناف ایران از عملکرد شایسته و تلاش‌های بازرسی نظارت بر اصناف مر کز استان تقدیر شد.
این مسؤل نظارتی در اصناف اظهار کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت‌امیدآفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهمترین برنامه‌های اتاق اصناف است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مراتب را به واحد بازرسی و یا پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اصناف و یا به اتحادیه‌های مربوطه اعلام کنند.
گفتنی است؛ یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است و بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1