تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۴۶۸۱۳۵
در جمع خبرنگاران مطرح شد

گزارش کامل عملکرد مهدی روشنفکر/ فشاری که از سوی مردم حوزه انتخابیه در این مدت تجربه کردم توسط دیگر نمایندگان مجلس تجربه نمی‌شود / از رشد تقریبا ۲۰۰درصدی بودجه در سال ۱۴۰۰ تا بیشترین رشد بودجه طرح‌های عمرانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ استان کهگیلویه بویراحمد/ مصوب کردن ۳۷۰۰‌میلیارد تومان در سفر اول ریاست جمهوری و تصویب ۶۹۰۰میلیارد تومان در سفر دوم ریاست جمهوری برای سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون

۳۹
۰
مهدی روشنفکر: فشاری که از سوی مردم حوزه انتخابیه در این مدت تجربه کردم توسط دیگر نمایندگان مجلس تجربه نمی‌شود
کبنا ؛
مهدی روشنفکر نماینده مردم شریف بویراحمد دنا و مارگون در جمع رسانه‌ها گزارشی از عملکرد ۳ ساله خود ارائه داد که در نوع خود منحصر به فرد بود، اول اینکه کمتر نماینده و مسئولی امروز تا این اندازه با رسانه‌ها ارتباط برقرار می‌کند و بر اساس آمار و ارقام با مردم صحبت می‌کند، دوم اینکه امار و ارقامی که مهدی روشنفکر در این شرایط بد اقتصادی به ان‌ها اشاره کرده و درصد افزایش بودجه در این سه سال برای استان محروم کهگیلویه و بویراحمد در نوع خود یک رکود محسوب می‌شود و سوم چه خوب بود مسئولان و نمایندگان مجلس با همین مشی و رویه در جمع رسانه‌ها قرار گیرند و بنا به اصل پاسخگویی گزارشی از عملکرد خود ارائه دهند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، مهدی روشنفکر در نشست با اصحاب رسانه در ابتدا ضمن محکومیت حملات و جنایات صهیونیست به مردم مظلوم فلسطین اعلام کرد ظلم پایدار نیست و مردم ایران باید دقت داشته باشند اگر مفاخر ایران باستان از مفاخر هنری گرفته تا برخی فرماندهان و پادشاهان ایران باستان امروز در میان ما بودند به دلیل ظلم ستیزی که یکی از ویژگی‌های تاریخی ایرانیان است در کنار دین‌داران و ازادیخواهان درون و برون مرزی ایران در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار می‌گرفتند.
مهدی روشنفکر در ادامه اظهار کرد: بنده و مجموعه ندای وحدت از همان آغاز شروع فعالیت‌های انتخاباتی در سال ۹۴ تا بعد از پیروزی در انتخابات ۹۸ و تا به امروز مورد هجوم انتقادات غیر منصفانه، تخریب، توهین، تهمت قرار گرفته‌ایم اما در مقابل تمام این بی‌اخلاقی‌ها صبور بودیم اخلاق مدار بودیم و یک مورد شکایات یا برخورد حذفی نسبت به این افراد از ما پیدا نخواهید کرد. بر خلاف گذشته که سیاست زدگی و افراطی‌گری دو جریان چپ راست باعث حذف افراد منتقد و حتی افراد شایسته و مغز‌های زیادی در استان و بویراحمد گردید.
متأسفانه قبل از اسفند ۹۸ اگر اصحاب رسانه حضور ذهن داشته باشند مطالبات و نگاه‌های سیاسی در استان درگیر حاشیه‌ها و مسائل منطقه‌ای بود نسبت به مسائل مهم همچون محیط زیست، بودجه، منابع طبیعی، سد‌سازی ورزش اموزش و عیره کمتر بحث می‌شد یا حساسیت زیادی نبود اما در زمان حضور بنده در همان اغاز با حمایت از افراد مختلف از شهرستان‌های مختلف استان و حتی استان‌های دیگر تحت عنوان نظرات مشورتی باعث کم رنگ شدن این مسائل شدیم و مردم و رسانه‌ها بیشتر در مورد بودجه، سدسازی، محیط‌یست و موارد دیگر مطالبه‌گر شدند. و فضا انچنان آزاد بود و مانند گذشته برخورد حذف و پادگانی نبود که فضا برای نقد و نقادی پیرامون موضوعات مهم در سه سال اخیر قابل قیاس با گذشته نیست.
در سخت‌ترین شرایط اقتصادی وارد مجلس شدم
مهدی روشنفکر افزود: در زمان ورود بنده به مجلس کشور در یک شرایط شبه بحران اقتصادی به سر می‌برد از مشکلات بسیار زیاد حاصل از سوءمدیریت بسیاری مسئولان چپ و راست در چند دهه اخیر تا قوانین و سازکار‌های اقتصادی معیوب، تا کنار گذاشتن برجام و آغاز و شدت گرفتن تحریم‌های ظالمانه تا شیوع ویروس کرونا که اقتصاد جهان را تحت تأثیر قرار داد همه و همه دست به دست هم دادند تا در سخت‌ترین شرایط اقتصادی بنده وارد مجلس شوم پاسخگویی به حجم بالای مطالبات و مشکلات انباشت شده مردم نجیب، شریف بویراحمد عملاً در چنین شریطی سخت و غیر ممکن بود.
از همان اغاز موفقیت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام به نشست‌های متعدد با مسئولین کشوری و لشکری نمودم تا قبل از شروع مجلس بتوانم تصویر درستی از مشکلات و موضوعات و اولویت‌های استان را به اطلاع مسئولین برسانم و سعی کردم از همان ابتدا نماینده منفعلی در مجلس شورای اسلامی نباشم و نسبت به کج‌روی‌ها و اشتباهات مختلف گذشته و امروز برخی کارگزاران، نهاد‌ها و قوانین و سازکار‌های معیوب سکوت نکنم.
و اگر توجه داشته باشید ضمن تعامل بسیار خوب با دولت‌ها چه دولت سابق و چه دولت فعلی، با قاطعیت و صراحت حرف دل مردم را از طریق تریبون مجلس بر زبان آوردم ملاحظه و مصلحت‌اندیشی برای منافع شخصی نداشتم و چندین استیضا وزیر را امضا زدم از نمایندگان بسیار فعال در مجلس بودم اکثر تذکرات و سؤالات نمایندگان از هیأت دولت را امضا زدم در هیچ کدام از حاشیه‌های مجلس و برخی سطحی نگری‌ها و هیجان زادگی‌ها اسمی از بنده مشاهده نمی‌کنید و بالای صد نفر از مسئولین کشور را برای مشاهده محرومیت و عقب‌ماندگی‌ها و همزمان غنی بودن این استان برای سفر به استان دعوت کرده‌ایم.
مهدی روشنفکر افزود: بر اساس تجارب و دانش شغلی که در حوزه آموزش داشتم و بر اساس نیاز‌های استان به ویژه در بحث بودجه و امور عشایر تصمیم گرفتم و با لطف همکاران در مجلس در کمیسیون آموزش، فراکسیون امور عشایر، فراکسیون اسیب‌های اجتماعی، و کمیسیون تلفیق وارد شدم و حضوری فعال داشتم.
قبل از پرداختن به ادامه عملکرد جا دارد از همینجا از خدمات و زحمات جناب دکتر کلانتری استاندار سابق، جناب دکتر احمدزاده استاندر دلسوز فعلی و ریاست محترم سازمان مدیریت جناب دکتر شاهینی کاردان و پر تلاش به دلیل زحمات گسترده در حوزه مصوبات بودجه و اعتبارات و پیشبرد طرح‌های عمرانی تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم.
نقد ساختار‌های معیوب
وی افزود: اولین نماینده استان باشم که سهمیه‌ها و سازکار‌های معیوب آموزشی را خیانت به نخبگان جامعه و مستعدین مناطق محروم دانستم.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، گفت: از طریق تریبون مجلس خیانت بزرگ قوانین و برخی کارگزاران به تولید‌کنندگان را مورد نقد قرار داده و اشاره کردم تأسف باید خورد وقتی ما بخش زیادی از تولیدکنندگان کشورمان علی رغم شعار‌های متنوع حمایت از تولید در طبقه مستضعف جامعه قرار دارند.
وی گفت: از فرهنگ ضعیف سیاسی چپ و راست در کشور از طریق تریبون مجلس گفتیم، که به دلیل فرهنگ ضعیف سیاسی و عدم تحمل صدای مخالف، به راحتی اقدام به حذف و برخورد با صدای مخالف می‌کنیم.
روشنفکر بیان کرد: عده‌ای به بی‌اخلاقی‌ها دامن می‌زنند و بعد از اخلاق و فرهنگ سیاسی می‌گوییم، در چند دهه اخیر بسیاری از نخبگان و افراد شایسته ما تنها به دلیل نقد بزرگان سیاسی توسط جریانات سیاسی در استان به بدترین شکل ممکن حذف شدند.
این نماینده مجلس گفت: در مجلس از مافیا و دلالان و نفوذ این دو گروه در کشور گفتم و هشدار دادم که اگر عجله نکنیم ایران به بهشت دلالان قاچاقچیان و مافیا تبدیل خواهدشد.
روشنفکر تصریح کرد: بنده از طریق تریبون مجلس برخلاف عده‌ای که فقط اشخاص را نقد می‌کنند و به اشخاص به فلان وزیر فلان رئیس جمهور گیر می‌دهند قوانین و ساختار‌های معیوب اقتصادی را عامل اصلی مشکلات اقتصادی موجود و تولید انواع سلطان دانستم.
وی در ادامه به نفوذ و قدرت مافیای خودرو در کشور گریزی زد و افزود: مادامی که نتوانیم با مافیای داخلی مبارزه کنیم و سر این اژد‌های هفت‌سر فساد و ناکارآمدی رو قطع کنیم نخواهیم توانست با مافیای جهانی تقابل عقلانی و علمی و مفیدی داشته باشیم.
تبیین و تعریف انقلاب و انقلابی واقعی
روشنفکر گفت: از طریق تریبون مجلس ویژگی‌های یک انقلابی را بیان کردم تا عده‌ای از مدعیان دروغین انقلابی داخلی بدانند که خطرناک‌تر از خودشان برای این انقلاب وجود نداشته و نخواهد داشت و خطرناک‌تر از دشمنان بیگانه‌اند.
وی بیان کرد: از طریق تریبون مجلس از خدمات و انقلاب مرحوم بهمن بیگی پدر آموزش عشایر ایران در آموزش و پروش گفتم که با سواد، انگیزه و دلسوزی خود تنها با یک گچ و تخته سیاه انقلاب آموزشی به پا کرد تا هشداری داده باشم به نظام آموزشی که متأسفانه با سازکار‌های معیوب، نبود عدالت در توزیع خدمات انوزشی و برخی استخدامی‌ها و گزینش‌های اشتباه بیشتر در خدمت طبقه اغنیا قرار گرفته و طبقه ضعیف آنگونه که شایسته است دیده نمی‌شوند تا ما شاهد ترک تحصیل سالانه چند صد هزار دانش‌آموز در کشور به ویژه در مناطق محروم باشیم.
نماینده مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی، گفت: به صراحت در مجلس اعلام کردم که فراری دادن نخبه‌های این کشور به آغوش بیگانگان خسارتش کمتر از ترور دانشمندان ما نیست زیرا که نخبگان، ابزار تولید قدرت هستند و این ابزار تولید قدرت وقتی در اختیار بیگانگان قرار می‌گیرند ما از وجودشان محروم می‌شویم خسارت بسیار زیادی را متحمل خواهیم شد و حتی ما این ژن‌های خوب را برای در تولید مثل به دست بیگانگان می‌سپاریم. و این بی‌مهری به نخبگان نه تنها باعث ایجاد یاس و نامیدی در جامعه نسبت به آینده خواهد شد بلکه تا حدود زیادی باعث کاهش انگیزه تحصیل در میان نسل جدید خواهد شد و بر نرخ باروری و ازدواج نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت.
وی افزود: با صراحت در مجلس اعلام کردم که ما کارگزاران نظام چه در بُعد نظارتی چه در بُعد قضایی چه در بُعد اجرایی و چه در بعد قانونگذاری، در برخی حوزه‌ها متأسفانه به این دلیل که شور انقلابی ما و شور قانونگذاری ما از شعور انقلابی و شعور قانونگذاری ما جلوتر است موفق عمل نکردیم. اگرچه در برخی حوزه‌ها نیز شاهد یکه تازی شعور انقلابی بوده‌ایم.
روشنفکر دو سهمیه فرزندآوری و بومی‌گزینی را مصادیقی از سبقت گرفتن شور قانون‌گذاری قانون‌گذاران ما از شعور قانون‌گذاری عنوان کرد. زیرا به عنوان مثال سهمیه فرزند اوری نه تنها تأثیر مثبت بر نرخ ازدواج و فرزند اوری نخواهد داشت بلکه تأثیر منفی بر این دو خواهد گذاشت.
روشنفکر و ارتباط مؤثر با مردم
کنار تمام جلسه‌های کاری و حضور مستمر در مجلس و دیدار‌های مکرر و مستمر با مسئولین کشوری، برای ارتباط مستقیم با مردم معمولاً به صورت مداوم در پایان هفته و در روز‌های تعطیل مجلس در حوزه انتخابیه حضور پیدا کردم و در مناسبت‌های مختلف با مردم روستا‌ها، دهستان‌ها، بخش‌ها و شهرستان‌های حوزه انتخابیه حضور پیدا کردم و علاوه بر دیدار چهره به چهره در دفتر تهران در مرکز استان نیز دفتر ارتباط مردمی اینجانب در یاسوج به صورت مستمر در روز‌های هفته مطالبات و مشکلات مردم حوزه انتخابیه را پیگیری نموده است.
وی افزود: روزانه تقریباً مشکلات ۸۰ تا ۱۲۰ نفر، به صورت حضوری و تلفنی توسط عوامل دفتر ارتباط مردمی اینجانب در یاسوج پیگیری شده‌است و در کنار دیدار‌های حضوری در مناطق و همچنین ارتباط مستقیم با مردم در دفتر تهران و دفتر ارتباط مردمی در یاسوج، به صورت تلفنی مستمر با مردم ارتباط داشته‌ام به گونه‌ای که شاید عجیب‌ترین آمار تماس و پیامک از طریق مردم به یک نماینده مجلس، در طول ۴۳ سال گذشته مربوط به بنده باشد.
روشنفکر گفت: همانگونه که قبلاً نیز رسانه‌ها به این موضوع اشاره کردند، بر اساس آمار و ارقام شرکت مخابرات تقریباً به صورت میانگین در ۴۰ ماه گذشته حدود ۱۴۵ هزار تماس ورودی و خروجی که از این تعداد حدود ۵۶ هزار تماس خروجی و همچنین حدود ۷۰۰ هزار پیامک ورودی از طرف مردم توسط اداره مخابرات به ثبت رسیده است.
این نماینده مجلس گفت: بنده به دلیل مشغله کاری و نبود وقت نتوانستم به همه تماس‌ها و پیامک‌ها پاسخی درخور و درست داده باشم و عملاً نه تنها بنده بلکه برای هیچ شخصی چنین چیزی امکان‌پذیر نبود و این آمار رو خدمت شما عرض کردم تا بدانید بنده در حال تحمل چه میزانی از فشار هستم و مردم فهیم و نجیب بویراحمد به بنده گا‌هاً کوتاهی بنده در پاسخ گویی برخی پیامک‌ها و تماس را ببخشند.
حجم مشکلات استان که یادگار سوءمدیریت گذشتگان است قابل اندازه‌گیری نیست
روشنفکر خاطرنشان کرد: به جرأت می‌توانم اعلام کنم ۲٪ ( دو درصد ) از فشاری که به دلیل مطالبات متنوع و گسترده مردم شریف و نجیب حوزه انتخابیه سه شهرستان سردسیری بنده در این مدت تجربه کردم توسط دیگر نمایندگان مجلس تجربه نمی‌شود و بسیاری از نمایندگان مجلس کوچکترین ورودی به نوع مطالبات مردم عزیز ما، در حوزه انتخابیه خود ندارند و گاه تعداد تماس تلفنی روزانه این افراد به انگشتان دست هم نمی‌رسد.
همانگونه که شما آگاهی دارید حجم انباشت شده مشکلات و مطالبات ریز و درشت مردم این استان که بخشی از این مشکلات یادگار سوءمدیریت گذشتگان است قابل اندازه‌گیری نیست. و بی‌دلیل نیست که متأسفانه در برخی از آسیب‌های اجتماعی در کشور جز استان‌های نخستین هستیم.
در همین بحث اسیب‌های اجتماعی دقت کنید که آسیب‌های اجتماعی با دستور کاهش پیدا نمی‌کنند در یک زمان اندک کاهش پیدا نمی‌کنند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز به برنامه‌ریزی بلند مدت داریم نیاز به زیر ساخت‌های خدمت‌رسان ورزشی، آموزشی، ، تفریحی، برهنگی، اشتغال و... در استان داریم و صرفاً با برگزاری چند کلاس آموزشی این روند متوقف نمی‌شود اگرچه کلاس آموزشی خود نیز یک نیاز اساسی‌ست. به همین منظور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ایجاد زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف را یک اولویت قرار دادیم.
در حقیقت آسیب‌های اجتماعی مانند محیط زیست با برخی زیرساخت‌ها رابطه نزدیک دارند یعنی مثلاً امروز با گازرسانی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم باعث می‌شویم استفاده از چوب درختان برای گرمایش و فروش به حداقل برسد و این لطف به محیط زیست است.
برخی قوانین معیوب و ضمانت اجرایی ندارند
وی افزود: ۴۰ سال تمام نقد‌ها سمت سوی دولت است و دولت‌ها و دستگاه‌های اجرایی را عامل اصلی مشکلات موجود می‌دانند و تغییر شایسته صورت نگرفته است. در حالی که این نگاه از اساس اشتباه می‌باشد، زیرا قبل از انواع فساد و ناکارآمدی در بخش‌هایی از دولت، این قوانین و سازکار‌های ما هستند که مشکل دارند و شرایط ایجاد فساد و ناکارآمدی را فراهم می‌کنند.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، گفت: دستگاه‌های اجرایی از یک طرف به دلیل ضعف قوانین شدت مستعد فساد و ناکارآمدی هستتد و از طرف دیگر علت شدت گرفتن و تداوم فساد و ناکارآمدی در دستگاه‌های اجرایی دولت‌ها بدون شک نظارت ضعیف و قوانین ضعیف ما دستگاه‌های نظارتی و قانون‌گذار است.
وی عنوان کرد: نماینده مجلس نباید از کنار هیچ موضوعی بی‌تفاوت عبور کند و نماینده مجلس حق دارد در بسیاری از موضوعات مربوط به دستگاه‌های اجرایی نظر مشورتی بدهد و نظارت مستمر داشته باشد.
فعالیت مهدی روشنفکر در مجلس شورای اسلامی
روشنفکر گفت: در مدت حضور در کمیسیون آموزش مجلس از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ مبلغ ۳۶ میلیارد تومان اعتبار جذب و به آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان تزریق شد. این مبلغ ارتباطی به مبالغ مرسوم بودجه در مجلس و در تخصیص هیأت دولت ندارد و جدای از آن دو می‌باشد‌.
وی از فعالیت خود در برگزاری ۱۹۹ جلسه رسمی و تشکیل ۷ کارگروه و بررسی ۵۴ طرح و لایحه شامل ۴۰ طرح و ۱۴ لایحه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: «قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموز‌ی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۵/ ۷/ ۱۳۸۸»، «قانون نظام رتبه‌بندی معلمان که سال‌ها معلمین در انتظارش بودند و ۱۰ تا ۱۲ سال در راهرو‌های مجلس و وزارتخانه و شورای نگهبان در حال رفت آمد بود»، «قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری»، «قانون موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی علمی و فرهنگی ملل متحد یونسکو در خصوص تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله تهران با تمرکز بر مدیریت و کاهش خطرپذیری بلایا» از جمله مهم‌ترین قوانین بود که در آن نقش داشته‌ام.
وی گفت: تا این لحظه ۷۴۶ مورد از سؤالات دیگر نمایندگان که روزانه در مجلس طرح می‌شود را امضا کرده و خود در طراح ۱۱ مورد سؤال بوده‌ام و جمعاً ۷۳۹ تذکر از تذکرات نمایندگان مجلس را امضا‌زده و ۲۰ تذکر از جانب من مطرح گردیده‌است.
روشنفکر خاطرنشان کرد: ۲۶ طرح تحقیق و تفحص را امضا کرده و طراح یک طرح تحقیق و تفحص بوده و استیضاح ۱۳ وزیر را امضا کرده و جمعاً ۱۴۴ طرح توسط اینجانب برای بررسی و تبدیل شدن به قانون امضا شده‌است.
روشنفکر گفت: در سال ۹۹ کل بودجه عمرانی مصوب مجلس برای کهگیلویه و بویراحمد ۷۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۴۷۸ میلیارد تومان اختصاص یافت.
وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بودجه مصوب طرح‌های عمرانی در مجلس برای استان هزار و ۲۴۶ بوده است و همزمان مجلس در ردیف‌های جدیدی در قانون بودجه مبلغ ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از اعتبارات محرومیت‌زدایی و بخش آبرسانی و راه روستایی به استان اختصاص داد.
وی به زلزله سال ۹۹ در شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: با تلاش خود مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان دنا جدای از اعتبارات معمول بحران‌ها و حوادث اختصاص یافت.
با یک جمع و تقسیم ساده می‌توان به رشد نجومی و تاریخی و بی‌سابقه بودجه در ۱۴۰۰ پی برد که تقریباً سه برابر بودجه مصوب مجلس در سال ۱۳۹۹ می‌باشد.
در کنار این رشد ۲۰۰درصدی بودجه مصوب مجلس در سفر هیأت به استان در سال ۱۴۰۰ مبلغ سه هزار و ۷۰۰ میلیارد برای زیر ساخت‌های سه شهرستان در نظر گرفته شد که تا دو سه سال اختصاص داده شود.
یا با همکاری جناب موحد، استاندار وقت جناب کلانتری و جناب مهندس پناه در وزارت کار مبلغ ۳۳۰ میلیارد تقریباً از طریق ماده ۵۶ به صورت استقراض از بانک‌ها به برخی پروژه‌های استان اختصاص داده شد.
در سفر‌های وزرا و مسئولین به استان و در دیدار با مسئولین در تهران نیز توانستیم مبالغ قابل توجی به مبالغ بالا اضافه کنیم به عنوان مثال در سفر دکتر اسلامی وزیر سابق راه و شهرسازی به استان که به صورت زمینی از محور پاتاوه دهدشت دیدن کرد توانستیم مبلغ ۷۰۰ میلیارد برای تکمیل مسیر و پرداخت مطالبات گذشته پیمانکاران بگیریم. البته فراموش نکنیم بنده به مسئولین محترم گفته‌ام اگرچه مسیر پاتاوه_ دهدشت افتتاح شده اما هنوز با استاندار‌ها فاصله بسیار دارد و باید عیوب این مسیر برطرف شود در غیر این صورت شاهد حوادث بسیار تلخی در این مسیر خواهیم بود.
و همین موارد باعث شده بود تمام کارشناسان بودجه استان و حتی مخالفان بنده و حتی عده‌ای که خود را سرآمد بودجه‌نویسی و بودجه گرفتن می‌دانند دچار حیرت و سردرگمی شده بودند که مگر امکان دارد در یک سال چنین مصوبات بودجه و چنین رشدی داشته باشیم.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد دنا و مارگون گفت: بودجه مصوب طرح‌های عمرانی سال ۱۴۰۱ استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۲ اعتبارات عمرانی مصوب مجلس برای استان دو هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بوده‌است.
وی بیان کرد: در سفر اول ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد مبلغ سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون اختصاص یافت.
نماینده مرکز استان در مجلس شورای اسلامی، اذعان داشت: در سفر دوم ریاست جمهوری مبلغ ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت که باز یک مبلغ نحومی محسوب می‌شود و از این میزان تقریباً شش هزار ۹۴۲ میلیارد تومان سهم سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون بود. که اگر بتوانیم بخش قابل توجهی از این میزان را تأمین اعتبار کنیم رتبه استان در بودجه کشور صعود خواهد داشت.
وی به تلاش خود برای در دستور کار قرار دادن سد‌های سادات لوداب، عزیزی لوداب، سرگچینه، شبلیز، سیوکی جلیل، پراشکفت، برای مطالعات فاز اول و دوم تکمیلی، اشاره کرد و گفت: مطالعات و اخذ مجوز‌های نهایی و کلنگ زنی سد مخزنی سقاوه با حجم ۹ میلیون متر مکعب با اعتبار ۴۷۵ میلیارد تومان نیز انجام شد.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: از شروع احداث سد تنگ سرخ تا سال ۹۹ کل اعتبار اختصاص داده شده ۲۴ میلیارد تومان بوده و پیشرفت فیزیکی پیشرفت فیزیکی سد طی ۱۰ سال ۱۰ درصد بوده و از سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۲ پیشرفت فیزیکی سد به بالای ۴۰ درصد رسیده‌است و در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ۱۱۵ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ اختصاص داده شد.
وی افزود: در سال‌جاری ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سد تنگ سرخ و احداث شبکه پایین‌دست و سامانه انتقال آب از سد به شهر یاسوج اختصاص داده شد. احداث این سد از این جهت که در اینده با یک بحران آب در دنیا و به تبع ان در یاسوج، رشد جمعیت در یاسوج، کاهش سطح سفره‌های اب زیر زمینی، بالا بودن یاسوج از سطح دریا مواجه‌ایم یک اولویت می‌باشد و در ساخت دیگر سد‌ها در دوره اینجانب تلاش کردیم آب این سد‌ها تنها در خدمت توسعه و رفاه مردم استان قرار بگیرد.
روشنفکر گفت: در سفر دوم ریاست جمهوری ۴۷۵ میلیارد تومان به شرکت آب منطقه‌ای شهرستان بویراحمد اختصاص داده شد.
وی افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح جامع ساماندهی رودخانه بشار، ۲۵ میلیارد برای انتقال آب زمستانی از دشت روم به سد شاه قاسم اختصاص داده شد.
روشنفکر تصریح کرد: ۹۶ پروژه به ارزش ۲۹ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت ارتباطی و فیبر نور روستایی در سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون اجرا شده و ۸۶۸ پروژه پروژه در حوزه فناوری و ارتباطات با اعتباری قریب به ۵۸۰ میلیارد تومان در حال اجرا می‌باشد.
وی افزود: ۲۴ پروژه مربوط به کشاورزی درسه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون در حال اجرا است که از مهم‌ترین آن می‌توان به فاز اول پمپاژ آب اراضی سمرون و پمپاژ آب اراضی بن‌زرد و چیتاب و توت‌نده و گرفتن مجوز ماده ۲۳ برای افزایش سطح ابرسانی کشاورزی بخش کبگیان به ۱۰۰۰هکتار اشاره کرد.
نماینده مرکز استان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در دو سفر ریاست جمهوری به استان ۳۰۰ میلیارد تومان به جهاد کشاورزی ۳ شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون اختصاص داده شد و ۲۰۰ میلیارد تومان به کل استان جهت صیانت از جنگل‌ها و عملیات آبخیزداری و ۱۵۰ میلیارد تومان به کل استان جهت خدمات عشایری اختصاص یافت.
در سفر دوم ریاست جمهوری مبلغ ۴۴ میلیارد تومان به جهاد کشاورزی شهرستان مارگون ۱۷ میلیارد تومان به شهرستان بویراحمد ۵۸ میلیارد تومان به شهرستان دنا برای انجام پروژه‌های مختلف اختصاص داده شد.
وی به خدمات آب و فاضلاب در سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون پرداخت و گفت: تعداد ۳۲ پروژه شهری و ۳۰ پروژه روستایی در شهرستان بویراحمد و پنج پروژه شهری و ۱۳ پروژه روستایی در شهرستان مارگون و دو پروژه شهری و هفت پروژه روستایی در شهرستان دنا در حال اجرا است.
روشنفکر گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان ۲۹ میلیارد تومان اعتبار به آب و فاضلاب شهرستان مارگون، ۲۰۰ میلیارد تومان به اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب یاسوج، ۶۶ میلیارد تومان جهت آبرسانی روستایی شهرستان بویراحمد، ۵۰ میلیارد تومان جهت تکمیل خط انتقال آب شهری یاسوج، ۵۷ میلیارد تومان جهت تکمیل، توسعه آب‌رسانی روستایی و اصلاح شبکه آب آشامیدنی روستایی اختصاص یافت.
وی بیان کرد: در زمینه احداث مدارس در شهرستان بویراحمد ۳۷ مدرسه در شهرستان دنا، ۱۷ مدرسه در شهرستان مارگون احداث یا در حال اجرا است.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: در سه شهرستان ۲۴ مدرسه کلنگ‌زنی شده و تمام مدارس کلنگ زنی شده در دست احداث تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و در سال گذشته ۱۸ مدرسه در شهرستان بویراحمد به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: متأسفاه بیش از ۴۸۵ مدرسه سنگی و ناایمن در استان داریم که یکی از دلایل ترک تحصیل دانش اموزان محسوب می‌شود و امسال بعد از سفر ریاست جمهوری و توجه ویژه به این موضوع ۱۱۵۰ میلیارد تومان برای این حوزه مصوب شد که ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش و ۹۵۰ میلیارد تومان در اختیار نوسازی و مدارس قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: ۳۳ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد از طرح محرومیت زدایی شروع شد که تا پایان سال ۳۰ مدرسه تحویل موقت می‌شود.
روشنفکر خاطرنشان کرد: در طی این مدت تعداد ۳۳ زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای ساخته و تحویل شده و ۳۶ زمین چمن مصنوعی دیگر نیز در دست اقدام است.
همانگونه که می‌دانید زیرساخت‌های ورزشی قابل قبول در مدارس و ورزش نه تنها یکی از عوامل س


 
نام شما

آدرس ايميل شما

تنگ‌نار
Iran, Islamic Republic of
فشاری هم که دراین مدت به مردم شریف حوزه وارد آمد بی سابقه بود
Iran, Islamic Republic of
چ فشاری؟حتماً انتظار داری در تنگیار که جدیداً ماهواره کشفش کرده،همه امکانات فراهم بشه!!ساکت باشی بهتره تا اینکه حرف بزنی.
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر سلام بنظر من علت این فشارها خودت بودی چرا ؟بعلت اینکه مبنائ راضی کردن مردم در دور اول قول هایی دادی که هیچ پشتوانه عملی نداشته اند مردم حق دارنند برای انها انتظار و امید ایجادشد اگر می تونستی و قول های قابل انجام می دادی حالا مردم ازت ناراحت نبودند بدی زندگی همینه که دنده عقب ندارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!
احسان
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر، خیلی از بستگان یا دیپلم ندارن یا هم اگه دارن قبلا از حضور شما در مجلس اکثرا سربازی نمی‌رفتند. چطوری شد که بعد از نماینده شدن شما همگی برگه اعزام به خدمت گرفتن؟ با کدوم رزومه افرادی رو در جاهایی مشغول به کار کردین که به به گفته اکثر مردم شریف شهرستانهای بویراحمد و دنا مگه قحط الرجاله؟ آقای روشنفکر بجای ارائه آمار و بازی با شعور این مر م شریف کمی صداقت داشتن بد نبود.
ذهن کثیف
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر شفافیت است.
Iran, Islamic Republic of
آمار و عملکرد کی بیاد ثابت کنه که این عملکردها واقعیت داره
Iran, Islamic Republic of
در بخش مدارس 37 تا مدرسه در حال ساخته ای کاش کسی بود پیگیر میشد که این مدارس چند کلاسه هستند متاسفانه 80 درصد اونها یک کلاسه هستند اخه به مدرسه یک کلاسه هم میشه گفت پروژه ......
نوسازی
Iran, Islamic Republic of
نوسازی حاضره میتونی بیایی بپرسی و به یقین برسی تعصبات قومی و قبیله ای چشمای بعضی ها را کور کرده که حتی واقعیت ها را انکار می کنند
کا مهزکی
Iran, Islamic Republic of
تازه فهمیدی نمایندگی یعنی چه
Iran, Islamic Republic of
خدمات نظام رو به اسم خودشون بیان می کنند
Iran, Islamic Republic of
این بحث افزایش اعتبار چیه که هر مسئولی اونو میزنه، طبیعیه با توجه به نرخ تورم باید هرساله حداقل ۵۰ درصد افزایش اعتبار اداری و دولتی داشته باشیم.
مثلأ اگر در دو سال پیش هر کیلومتر راه یا لوله یا کابل حدود یک میلیارد تومن هزینه داشت الان با نرخ تورم حداقل دو برابر شده است و نیاز به تزریق بودجه بیشتری دارد که اون رو هم دولت پرداخت میکنه و ناچاره افزایش بودجه و اعتبار بده.
نماینده هر روز توی بوق و کرنا میکنه مه بودجه و اعتبارات افزایش داشته! آقا جان این طبیعیه و هنر نیست!
صمد ی
Iran, Islamic Republic of
دقیقآ حرفای حاج زارع رو میزنه؟
حاج زارعی هم یه زمانی میگفت بدترین دوران اقتصادی اومدم....
یا بیشترین مراجعه کننده نسبت به بقیه کشور رو دارم و اکثرا بخاطر بیکاری است....
در عوض حاج زارع کمی عملکرد مثبت داشت و کارهایی میکرد
Iran, Islamic Republic of
میگه قبلأ نگاه‌ها به سمت حواشی و منطقه ای بود ولی الان نه !!!
شاخ در نیاریم خوبه !!!
به گواه غالب افراد و تاریخ در هیچ برهه و زمانی بویراحمد این چنین درگیر مسائل قومی و قبیله ای نبوده و ظلمی مه در حق بویراحمد بزرگ و استعدادهای سایر نواحی اش روا رفته و انشقاقی که رخ داده در تقسیم بویراحمد به علیا و سفلی را تاکنون نداشته ایم.
میرغضب
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد از تنگ سرخ شروع میشه تا لردگان و سوق و بهبهان و زیدون جنابعالی میگی باید از اقوامت مسئول باشه و بقیه جاها کشک
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چون ضعیفی عمو ضعیف
بلوط
Iran, Islamic Republic of
به جدت مبارکت منتظریان من سیلارسون هم جلسه برگزار کرده ،
اوسو جنابعالی بفرما که " من " چه گفتم و چه نگفتوم !!
کارت تمومه ، وعده و وعید صدمن یه قاز قوت منش نی !! تمام !
Iran, Islamic Republic of
چقد سوزش داری؟که با این حجم از ناراحتی و عصبانیت قسم می خوری!باهات حاضرم شرط ببندم باز هم خودشه.
Iran, Islamic Republic of
عملکردش در این حده که از وزیر میراث فرهنگی در سی سخت تقاضا میکنه دو چشمه سرویس بهداشتی بسازه!
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
Iran, Islamic Republic of
جفا کردی و این از ذهن مردم نخواهد رفت
Germany
عملکرد_ماندگار
Germany
رکوردهای تاریخی ماندگار
Germany
بسیار عالی
Germany
واقعا در عملکرد چند برار تاجگردون عمل کرده
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ
Germany
این که یک نماینده گزارش عملکرد میده در نوع خودش جالبه
Iran, Islamic Republic of
سلام اینم مثل سید قدرت حسینی نماینده ادوار گذشته گچسارانه که داره از خودش تعریف تمجید میکنه
Iran, Islamic Republic of
عملکرد دکتر روشنفکر در اذهان باقی خواهد ماند
Iran, Islamic Republic of
راز پیروزی دکتر روشنفکر همین عملکرد درخشان ایشان هست
Iran, Islamic Republic of
به امید موفقیت دکتر عزیز
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود به شرافتت مرد روزهای سخت خسته نباشید.
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
باز هم خودت در صدر هستی.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بی نظیری
این دوره ۸۰ هزار رای دارید.
Iran, Islamic Republic of
برق فشار قوی
عدالت
Iran, Islamic Republic of
سلام ، هر کی نماینده میشه میگه من اعتبارات استان افزایش دادم اما مردم نه لمس میکنن و نه توسعه ای در استان می‌بینیم، آقای روشنفکر اگر هم اعتباری گرفته باشه با توجه به عملکرد ضعیف نیروهای انسانی به کار گرفته شده در مناصب مدیریتی توسط ایشان هیچ نمودی در سطح استان نداشته و ضعیف بودن مدیران که اکثر مردم در محافل به آن اذعان دارند مهمترین نقطه ضعف دوره نمایندگی ایشان می باشد، کسانی که حتی در خواب فکر نمی‌کردند مدیر کل بشن به راحتی و به بهانه عدم تایید نیروهای توانمند به این مناصب رسیدند و در حال حاضر حتی در زیر مجموعه خود هیچ حرمتی ندارند و ضعف آنها باعث از بین رفتن زحمات نماینده و ضعیف شدن ایشان شده است، طایفه و قومی گری به ویژه در آموزش و پرورش به وضوح مشخص و غیر قابل انکار هست. انشاالله که خداوند هر آن چیزی که خیر است برای مردم استان مقرر گرداند.
بلیط ریشه دار
Iran, Islamic Republic of
په بلیط ریشه دار ایلم چه کردی؟ اخی و بختم که عاقبت بلیط ریشه دار در رسانه رفته من دست محمدحسن و رحیم!!!!!!!!! فاتحه مع صلوات.

از طرف معاونت فاتحه خونی و امور اموات زنده
Iran, Islamic Republic of
جون خودتون چه کار اجرایی برای این مردم می کنید شما نمایندگان فقط کرتان اینکه فلانی رو از آبدارخونه بزار معاون یا فلان مدیر کل روبزارید نگهبان بدون اینکه جابجایی بر اساس شخصیت و سواد باشه طرف توی اداره فقط کارش خلاف یا فقط دنبال حاشیه برای کارمنداس بعد تو پست رئسی یا معاونی روسفارش می کنی ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اخ سی دکتر دکتر کوچنه اباد کردی
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر تو این چهارسال تورم حداقل ۳۶۰ درصد افزایش پیدا کرده در بخش عمرانی بیش از ۸۰۰ درصد میزان اعتبارات چند درصد افزایش پیدا کرده؟ بعدش مهم تخصیص هست نه اعتبار. خیلی از این اعتبارات مربوط به سفر ریاست جمهوری هست نه اعتبارات مربوط به شما. اعتبارات سفر رییس جمهور را کناربذار مابقی را اعلام کنید میبینید که چقد وضعیت بده. سد تنگ سرخ تو این ۴ سال چقد پیشرفت داشته؟ جاده یاسوج . بامیدون چقد؟ جاده شیراز؟ و ...
مهمترین عامل صداقت با مردم هست نه اعلام خبر
Iran, Islamic Republic of
خدایی خودتون و انصاف تون،دکتر روشنفکر
چند برابر موحد کار نکرد از لحاظ هم عمرانی وهم نیروی انسانی.؟
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
سنتور علی سنتوری را دزدیدند

سنتور علی سنتوری را دزدیدند

قریب چند سالی است که هر از گاهی این موضوع اتفاق می‌افتد که یک بازیگر یا ورزشکار مورد ...
روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

زنان کارگر خانگی که با روزنامه "گاردین" صحبت کرده اند اشاره می کنند که در امارات به آنان ...
1