تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۴۶۸۰۳۷
در سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست

تجلیل از تشکل زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد

۱
تجلیل از تشکل زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: تشکل نهضت سبز زاگرس استان در بخش سازمان های مردم نهاد و کنشگران محیط زیست برنده جایزه ملی شده و مورد تجلیل قرار گرفت.
به گزارش کبنا نیوز، همزمان با مهرماه ۱۴۰۲ همایش سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست، پس از وقفه ای چند ساله با حضور علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سالن شهدای محیط زیست برگزار شد.
براساس این گزارش در ابتدای این نشست، نورلله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد:
 آخرین دوره جایزه ملی محیط زیست در سال 1396 برگزار شده بود. پس از استقرار دولت مردمی سیزدهم و حسب دستور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، بنده به عنوان دبیر جایزه ملی به همراهی همکارانم در سازمان جایزه را احیا کردیم و در آذرماه سال گذشته فراخوان آن در رسانه‌ها منتشر شده و با استقبال خوبی مواجه شد.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این دوره نسبت به آخرین دوره، آثار 35 درصد ارتقا پیدا کرده و 393 مؤسسه و شرکت و سازمان مردم‌نهاد در این دوره شرکت کردند که 21 درصد افزایش داشته است.
مرادی تاکید کرد: یکی از وظایف سازمان محیط زیست تقدیر و قدردانی از بزرگان و فعالانی است که در این حوزه فعالیت دارند و به حفط محیط زیست کمک می‌کنند‌؛ مبتنی بر آن، هیئتی از دانشمندان تحت کمیته جایزه ملی محیط زیست شکل گرفت و در 16 جلسه 393 اثر بررسی شد که 62 اثر را در 6 گروه انتخاب کردند و  این آثار به مرحله نهایی راه پیدا کردند.
وی ادامه داد: پس از آن، از بزرگان حوزه محیط زیست دعوت کردیم تا داوران جایزه ملی باشند و جلسات متعددی شکل گرفت و پس از داوری و نظارت مجموعا 36نفر به عنوان نفرات برگزیده در گروه‌های 6گانه انتخاب شدند که ان‌شاءالله در این مراسم از این عزیزان تقدیر خواهد شد.
اسلام جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه این نشست گفت : در بخش سازمان های مردم نهاد و کنشگران محیط زیست، تشکل نهضت سبز زاگرس استان برنده جایزه ملی و شایسته تقدیر برگزیده شد.
وی گفت : تشکل نهضت سبز زاگرس کهگیلویه وبویراحمد با تکیه بر دانش ، تخصص و استفاده از نیروهای جوان و پای کار ، یکی از تشکل های زیست محیطی موفق در سطح کشور است که بارها مورد تجلیل مسئولان کشوری قرار گرفته است .
امید سجادیان دبیر تشکل نهضت سبز زاگرس در مورد فعالیت تشکل نهضت سبز زاگرس اظهار کرد: ما در نهضت سبز زاگرس تلاش کردیم، در حوزه های در حوزه های مختلف با مشارکت مردم و ذینفعان در حوزه اموزش و توان افزایی جوامع محلی، زنان، کودکان کارهای موثری انجام داده است.
نهضت سبز زاگرس در حال تدوین یکی از موثرترین برنامه های اطفا حریق مردمی است، با کمک های مردمی، دفتر کمک های کوچک، خیرین، ۲۱ تیم در استان تجهیز کرده است. و اقدامات این گروه در مناطق مختلف استان در بحث پیشگیری، تیم سازی، باعث کاهش ۸۰ درصی اتش سوزی منطقه کبگیان و مناطق محتلف شده است.
نهضت سبز زاگرس سال ۱۳۷۸ توسط غریب سجادیان پیش کسوت و فعال محیط زیست کشوری در حوزه محیط زیست ثبت شد،تشکل نهضت سبز زاگرس کهگیلویه وبویراحمد با تکیه بر دانش ، تخصص و استفاده از نیروهای جوان و پای کار ، است که به صورت تخصصی و داوطلبانه در حوزه‌هاي فرهنگی،اجتماعی، زیست محیطی وخیریه در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند.
نهضت سبز زاگرس یکی از تشکل های زیست محیطی موفق در سطح کشور است که بارها مورد تجلیل مسئولان کشوری قرار گرفته همچنین در سال ۹۹ از طرف مرکز صلح محیط زیست، شایسته کسب عنوان انجمن برتر محیط زیستی کشور شد و لوح تجلیل و جایزه‌ سال صلح و محیط زیست «جایزه‌ دکتر تقی ابتکار» را دریافت کرد. این تشکل بارها مورد تقدیر قرار گرفته است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
1