تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۴۶۸۰۳۲
استاندار؛

عملکرد بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در طرح نهضت ملی مسکن رضایت بخش نیست / دستگاه های آب و برق فقط یک ماه فرصت دارند

۹
۲
عملکرد بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در طرح نهضت ملی مسکن رضایت بخش نیست / دستگاه های آب و برق فقط یک ماه فرصت دارند
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح نهضت ملی مسکن اولویت مهم دولت، این استان و مردم بوده و مجموعه دستگاه های اجرایی، خدمات رسان و سیستم بانکی با جدیت پای کار باشند.
به گزارش کبنا نیوز، سیدعلی احمدزاده روز پنجشنبه در نشست شورای مسکن استان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم ساخت مسکن طرح نهضت ملی را اولویت قرار داده است گفت: تعدادی از مردم مستاجر بوده و در این شرایط سخت چشم انتظار تحقق وعده دولت در طرح نهضت ملی مسکن هستند لذا همه دستگاه های متولی و بانک های عامل در این خصوص پای کار باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عملکرد سسیتم بانکی در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن گفت: عملکرد برخی بانک ها در این زمینه رضایت بخش نیست و روز شنبه آمار به روز پرداخت تسهیلات را گزارش دهند.
وی با اشاره به اینکه در میان بانک های استان، بانک مسکن عملکرد بهتری داشته است افزود: البته پرداختی بانک مسکن نسبت به بانک استان های همجوار کم تر است که باید خود را به این استان ها برساند.
احمدزاده با تاکید بر اینکه، بانک های عامل استان تا پایان مهر ماه  گزارش عملکرد ۱۴۰۲ را اعلام کنند گفت: بانک ملی ناظر بر همه بانک ها است اما پرداختی این بانک در طرح نهضت ملی مسکن قانع کننده نبوده ضمن اینکه از بانک ملی مطالبه دارم و این سوال مطرح است که چرا در پرداخت تهسیلات عملکرد خوبی نداشت.
وی با بیان اینکه، پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی اولویت بانک های استان باشد تاکید کرد: راه و شهرسازی هر لیستی به بانک‌ها ارسال کرد موارد پرداختی را پیگیری و اعلام  کند و برای هر متقاضی که مشکل داشت جلسه گرفته و مورد رفع شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برخی از بانک ها سهمی برای پرداخت تسهیلات مسکن شهری از مرکز برای آنها در نظر گرفته نشده اما در پرداخت تسهیلات روستایی خوب عمل کردند.
احمدزاده ادامه داد: برخی دیگر از بانک ها در جدول پرداخت تسهیلات آمار و ارقام پایینی را ثبت کردند که تا آخر آبان ماه زمان دارند نسبت به پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی اهتمام لازم را داشته باشند در غیر اینصورت لیست این بانک ها در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.
وی همچنین خواستار توجه به زیرساخت های گاز، آب و برق در طرح نهضت ملی مسکن شد و گفت: دستگاه های عضو وزارت نیرو، راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه موظف شدند به صورت یک سوم برای زیرساخت ها آورده داشته باشند که راه و شهرسازی به عنوان متولی طرح نهضت ملی به تعهدات خود عمل نکرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دستگاه ها کم کاری خود را گردن سایر دستگاه ها نیاندازند، گفت: دستگاه های آب و برق پای کار باشند و یک ماه فرصت دارند عقب ماندگی در طرح نهضت ملی مسکن را جبران کنند.
وی با بیان اینکه اولین تخصیص ها در حوزه سازمان برنامه و بودجه استان در طرح نهضت ملی مسکن انجام شود، گفت: این سازمان گزارشی از موافقنامه های مبادله شده در این خصوص ارائه دهد تا اگر در جایی مشکل و موانع ای باشد برطرف شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: دغدغه ها ومشکلات دستگاه های اجرایی، خدمات رسان و بانکی را برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن استان برطرف می کنیم.
همچنین علی محمد روستا در این نشست با اشاره به اینکه بر حسب نیاز هر دو هفته جلسه شورای مسکن در سطح استان برگزار می شود، گفت: در قالب مسکن حمایتی، جوانی جمعیت، خود مالکی و پیمانکاری واحدهایی در استان در دست احداث است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان کرد: در شهر دهدشت طرح نهضت ملی با یک هزار و ۱۰ واحد و گچساران با ۲۸۸ واحد در حال احداث بوده و پیشرفت خوبی دارد اما این واحدها مشکل آب و برق دارند که در جلسه قبل دستگاه‌های مربوطه مکلف به رفع این مشکل شدند.
وی عنوان کرد: هم اکنون مشکل آب و برق ۲۸۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن رفع شده اما این مشکل در یک هزار و ۱۰ واحدی دهدشت همچنان وجود دارد که راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه ها مربوطه سهم یک سوم خود را در این زمینه پرداخت کرده و تعهدات خود را با برآورد هزینه انجام دهند.
روستا بیان کرد: برخی از بانک ها اعلام کردند که شعب مرکزی آنها هیچ تعهدی در طرح نهضت ملی مسکن برای آنها ایجاد نکرده و نمی توانند در این حوزه ورود کنند و در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و بخش کشاورزی به تعهدات خود عمل می کنند.
 روستا با بیان اینکه توجیه کننده نیست چرا که بانک ها باید ۲۰ درصد تسهیلات خود را به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهند، افزود: این موارد را به دستگاه های بالاتر آنها گزارش می دهیم چرا که نمی توانیم آنچه را که معیشت مردم به آن گره خورده را به قوانین و بخشنامه و قوانین بانک ها گره بزنیم.
معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه مصوب شد راه و شهرسازی به عنوان کارفرما هر صورت وضعیتی را چه در قالب تعدیل یا هر موارد دیگری به بانک ها ارسال کند گفت: بانک ها بدون درنگ تسهیلات پرداخت کنند و بار حقوقی آن بر عهده اداره کل راه و شهرسازی می باشد.
وی با بیان اینکه برخی از متقاضیان طرح نهضت ملی هنوز تعیین تکلیف نشدند گفت: نباید این روند طولانی شود و باید بانک ها پای کار بوده و نسبت به پرداخت تسهیلات نهضت ملی اقدام کنند.
روستا عنوان کرد: برخی از بانک ها ارزیابی پیمانکاران را منوط به قوانین بانکی می دانند این در حالی است که در تمام کشور بنیه مالی پیمانکاران و نداشتن چک برگشتی معیار ارزیابی آنها است.
وی ادامه داد: برهمین اساس به استعلامات پاسخ مثبت می دهند که مصوب کردیم ملاک ارزیابی پیمانکاران توسط سیستم بانکی در استان هم همین موارد باشد.
روستا اظهار داشت از عملکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات نهضت ملی راضی هستیم اما عملکرد سایر بانک ها راضی کننده نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
مسکن ملی دهدشت راکدهست
بنیاد مسکن خیابان کوچه آب راه جدول گاز برق نمیکشه
تا الان 6.000.000 و 1.700.000 وجدیدا گفتن 9.700.000 واریزکنید
احمد باقری
Romania
باز رئیس جمهور با هیئت دولت اومدن بازدید از استان همسایه و باز استاندار ضعیف ما دستپاچه شد و صحبت نهضت مسکن استان رو که ایشون با عدم درایت و مدیریت هنوز که هنوزه نتونسته در استان و خاصه بویراحمد حتی به نزدیکی پله های آغازینش هم برسه رو با ترس و لرز پیش کشید!!!
بله اقای استاندار..... دولت به استان همجوار ما اومده و هر آن ممکنه یه نیم نگاهی هم به اجرای مصوبات این استات بندازه و اگر خدای نکرده بندازه میبینه که شما هنوز بعد از این همه مدت حتی استارت بدیهیات این نهضت رو هم نزده اید.. جناب استاندار؟ وقتی توان مدیریت ندارید مدیون خون شهدا هستید که این گست رو غصب کرده اید..
واگذار شما به خون همان شهدا

کبنا جان شما هم واگذار و مدیون خون شهدا و حق الناس هستید اگر کامنتهارو گزینشی نمایش بدید.
یا حق
سید جواد
Iran, Islamic Republic of
در هیچ ضمینه ای راضی کننده نبـــــــــود
کارمند راه و شهرسازی
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم با این معاون عمرانی به جایی نمیرسی. طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج شکست میخورد.
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرتان دهد.
بانک‌ها وام‌ها را آزاد نمی کنند تخلف آنها را اعلام کنید
متقاضی مسکن یاسوج
Iran, Islamic Republic of
راه و شهرسازی متولی نهضت ملی مسکن‌است نه استانداری. متاسفانه من الان‌۴ ماه است معطل وام‌هستم.
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار جوابگو باشید که یاسوج چی شد ؟؟؟!؟؟!
واقعا که نشان از ضعف شماست .‌‌
بانکی
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار تمام بانکها ورشکسته کردید دست بردار نیستید؟
چقد منابع در این استان اوردید؟اصلا میدانی منابع ومصارف چی هست؟
Iran, Islamic Republic of
تو همه زمینه ها عقبیم شما برید بپرسید وام مسکن طرح جوانی کجا رفته _وام مسکن ملی _زمین در یاسوج _و سایر وامهای حمایتی چی شد؟ ما فقط اخبار سایر استانها را می خوانیم و بی تفاوتی مسولین استان را درک میکنیم
کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

این کابینه داخلی که تصمیمات اصلی مربوط به جنگ را اتخاذ خواهد کرد شامل هیچ یک از وزرای ...
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
1