تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۴۶۷۹۳۱
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد

راهی هموار برای روستانشینان دنا در سایه دومین خیر راهساز استان

۷
۲
راهی هموار برای روستانشینان دنا در سایه دومین خیر راهساز استان
کبنا ؛با همت انجمن خیرین راهسازی کشور، روکش و آسفالت حد فاصل توت نده و پاتاوه، واقع در محدوده روستای کره (شامل سه روستا و امام‌زاده بی‌بی زهرا خاتون) تفاهمنامه توسط یکی دیگر از خیرین راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اقدام و در مراحل تفاهم نامه با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد است.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، عابد محمدی گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی کوهستانی است که هزینه راهسازی در آن به دلیل کوهستانی بودن، از بسیاری از استان‌های دیگر بالاتر است و با وجود تلاش‌های دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی، نیاز‌ها در حوزه راهسازی همچنان زیاد است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش زیادی از نیاز‌های راهسازی استان در حوزه روستایی است و ۴۴ درصد از جمعیت ۷۳۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستا‌ها زندگی می‌کنند که بیش از ۳۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.
راهی هموار برای روستا نشینان دنا در سایه دومین خیر راهساز استان
محمدی افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم در فعالیت‌های اقتصادی، استفاده از ظرفیت خیرین است. هر چند در کهگیلویه و بویراحمد، تاکنون استفاده چندانی از این ظرفیت نشده است اما برای دومین بار یکی دیگر از نیکوکاران راهساز کهگیلویه و بویراحمدی کلید این کار را در پروژه‌های راهسازی استان مجدداً آغاز کرد که جای‌امیدواری است.
آقای اسماعیل آریایی از نیکوکاران استان هم اکنون کلید دومین همکاری با راهسازی کهگیلویه و بویراحمد بعد از فرهاد آرامش نیا، در راستای استفاده از ظرفیت خیرین‌زده است که ما استقبال و حمایت می‌کنیم.
با همت انجمن خیرین راهسازی کشور، روکش و آسفالت حد فاصل توت نده و پاتاوه، واقع در محدوده روستای کره (شامل سه روستا و امام‌زاده بی‌بی زهرا خاتون) تفاهمنامه توسط یکی دیگر از خیرین راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اقدام و در مراحل تفاهم نامه با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد است.
سهم مشارکت خیر ۷۰ درصد و میزان مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز ۳۰ درصد است و برآورد اولیه پروژه بر اساس فهرست بها ۱۴۰۲ بالغ بر ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان بوده است.
عابد محمدی گفت: پروژه‌های مشارکتی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بنیاد علوی، شرکت نفت و گاز گچساران، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد برکت وپیمانکاران خیر راهساز را نیز در اداره ایجاد کرده‌ایم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: تعهدات خیر، اجرای لکه‌گیری و آسفالت، اجرای محدودی لایه زیرسازی و اساس و اجرای آسفالت به عرض ۶ متر است.
عابد محمدی تعهدات راهداری را نیز تأمین قیر مورد نیاز پروژه و رفع معارضات محلی عنوان کرد.
وی ادامه داد: این طرح بیش ازسه میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه داشته است؛ حجم پروژه ۳ کیلومتر شامل اجرای ۳۰۰۰ هزار متر مربع لکه‌گیری و روکش آسفالت است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در روستای کره دو پیمانکار خیر مشارکت داشته‌اند که بخش اول به اتمام و ادامه‌ی مسیر در حال تفاهم نامه و انعقاد قرارداد هستیم.
وی با اذعان به اینکه آسفالت کنونی جاده دچار آسیب جدی است افزود: نا ایمن بودن این معبر برای اهالی یک دغدغه بود که با لکه‌گیری و روکش جدید و کاهش تصادفات شاهد رضایتمندی مردم در ادامه راه خواهیم بود.
پیمانکار خیر راهساز گفت: در این دنیا کار و تلاش خدا پسندانه برای هر انسانی یک باقیات و صالحات است و من هم تلاش می‌کنم توشه‌ای برای آخرت داشته باشم.
آریایی افزود:‌امیدوارم که این سبک راهسازی ایجاد شده تحت عنوان خیرین راهساز، باعث تعمیم و تشویق در بین سایر همکارانم گردد.
شهرستان دنا ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۱۰۰ کیلومتر آن نیاز به زیرسازی و آسفالت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آفرین بر مهندس اسماعیل خیر واقعی است
دنا
Iran, Islamic Republic of
حوزه وزادگاه خشه اسفالت کرده..یعنی دجانبی مهمتر که اسفالت وابو؟🤔
United States
بهتر از فرهاد کار ایکنه
United States
ایشون خیر واقعی و با صداقته
کیوان بدیعی
Iran, Islamic Republic of
واقعا خداوند پشت و پناه خیرین عزیز باشه انشالله که خداوند حامی شما و خانوادتون باشد دستتون طلا
پورمجیدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب آقای مهندس آریایی و جناب آقای مهندس ارامش نیا
ان شاالله که عمل شما باقیات صالحات و ذخیره ای باشد برای روزهای سخت
خداوند به شما جزای خیر دهد.
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس آریایی
ان شا ٕ الله خیر دنیا و آخرت برای شما و خانواده تون باشه
درود بر این روستا که این همه خیر پیمانکار در اون وجود داره
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
1