تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۴۶۷۶۹۰
گفت و گوی کبنانیوز با محمدباقر شریفی؛

محرومیت در کهگیلویه وبویراحمد طوری است که باید دسترسی مردم به نماینده راحت‌تر صورت گیرد / همیشه پای کار بوده‌ام و فراجناحی عمل کرده‌ام / نماینده باید برای تمام مردم کار کند نه فقط عده‌ای خاص / نمایندگی بار سنگینی است / حل مشکلات ما با انتخاب فرد درست انجام می‌گیرد

۱۶
۰
محرومیت در کهگیلویه وبویراحمد طوری است که باید دسترسی مردم به نماینده راحت‌تر صورت گیرد / همیشه پای کار بوده‌ام و فراجناحی عمل کرده‌ام / نماینده باید برای تمام مردم کار کند نه فقط عده‌ای خاص / نمایندگی بار سنگینی است / حل مشکلات ما با انتخاب فرد درست انجام می‌گیرد
کبنا ؛
محمد باقر شریفی یکی از نیرو‌های جوان، انقلابی و با سابقه مدیریتی در عرصه انتخابات گچساران و باشت یک نیروی بالقوه در این زمینه است. نگاهی به رزومه شریفی گواه آن است که اولاً وی از یک رزومه مدیریتی و کارنامه‌ پرباری برخوردار است که این رزومه نتیجه توانمندی و اعتماد به‌ایشان در طول دوره‌های مختلف در نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف است. نکته مهم‌تر عملکرد قابل قبول و موفقیت‌آمیز شریفی در این مناصب و دستگاه‌ها بوده است که در آخرین مورد در دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، دفتر وی یکی از پرمراجعه‌ترین دفاتر در استانداری بود و خود نیز پیگیر کار مردم و دغدغه‌مند بود که این موضوع نشانگر توانمندی شریفی و اعتماد مردم به این مدیر جوان انقلابی می‌باشد.
در کنار سابقه و عملکرد اداری و مدیریتی شریفی باید به سابقه انقلابی و مردمی وی نیز اشاره شود. مواردی که پشتوانه محکم شریفی در مسیر کار و حضور در عرصه انتخابات بوده است و نه تنها شریفی که هیچ نامزد دیگری بدون چنین پشتوانه‌هایی قادر به حضور در عرصه انتخابات و قرار گرفتن در معرض محک مردمی نیست.
گفت و گوی کبنا نیوز با محمدباقر شریفی را در ادامه می خوانید:
نماینده در مناطق محرومی مثل گچساران و باشت نقش های متفاوت از مناطق دیگر دارد، نظر شما در این باره چیست؟
به نظر من محرومیت در مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد طوری است که باید دسترسی مردم به نماینده خیلی راحتتر صورت گیرد، مردم بتوانند مشکلات خود را با نماینده در میان بگذارند. الان که مردم در وضعیت اقتصادی خوبی به سر نمی‌برند، می‌توان بیشتر برای حل مشکلات مردم و گره گشایی از کار آن‌ها انرژی گذاشت، باید کسی باشد و بتواند مشکل مردم را حل کند. از سال ۷۸ تا الان که کارمند بوده‌ام، بیشتر از ۹۰ درصد وقتم را برای مردم کار و تلاش کردم و اگر زمانی نماینده شوم ‌به گونه ای رفتار خواهم کرد که همیشه در دسترس مردم باشم.
دغدغه شما برای شهرستان‌های گچساران و باشت چه چیزی است؟
یکی از مسائلی که حق و حقوق مردم در آن رعایت نشد، شرکت‌هایی است که با آلودگی محیط زیستی سلامت مردم گچساران را تحت تأثیر قرار می‌دهند ولی پاسخگوی نیاز‌های آنان نیستند. چرا باید افراد غیربومی در پتروشیمی گچساران مشغول باشند ولی فرزندان این خطه بیکار! در پتروشیمی دهدشت بررسی کنید، آیا غیر از کهگیلویه‌ای و دهدشتی یک نفر می‌بینید؟ ولی به پتروشیمی گچساران سری بزنید و ببینید که چند نفر غیربومی در این پتروشیمی مشغول به کار هستند و جوانان گچسارانی و باشتی باید با یک پژو شوتی شوند و بعد هم معلوم نیست در جاده‌ها چه اتفاقی برایشان بیفتد. نمی‌گویم دهدشتی‌ها سر کار نرود، آن‌ها هم هم استانی و هم ولایتی ما هستند، ولی چرا در پتروشیمی گچساران نباید اولویت استخدام با بچه‌های باشت و گچساران باشد؟ خیلی از نیرو‌های این پتروشیمی غیربومی است. آلودگی این شرکت برای مردم شهرستان است ولی از بهبهان و چهارمحال و بختیاری و دهدشت در این پتروشیمی مشغول به کار شده‌اند. باید جلوی تبعیض گرفته شود و دسترسی به نماینده هم آسان شود.
یکی از پارامتر‌هایی که بتواند منطقه را توسعه دهد نیروی انسانی است، اما بعضا مشاهده می‌کنیم که توزیع عادلانه‌ای برای گرفتن مسئولیت‌ها وجود ندارد، چه نظری دارید و برای استفاده از ظرفیت نیروی انسانی در گچساران و باشت چه برنامه‌ای دارید؟
عدم توجه به نیروی انسانی شهرستان‌های گچساران و باشت مشکل بزرگ این دو شهرستان و از موانع اصلی توسعه است، توجه به نیروی انسانی صادق و پر انرژی و دارای برنامه در مسیر خدمت به مردم یک اولویت اساسی و مهم است و در این مسیر حاضرم فارغ از نگاه‌های مرسوم جریان‌های سیاسی در کشور دست هر نیروی انسانی صادقی را ببوسم و از او کمک و یاری طلب نمایم و در همین راستا یکی از شعار‌های اصلی بنده این است؛ انتصاب یک مدیر و نیروی انسانی قوی از هر منطقه و دیاری بزرگترین احترام و توجه به مردم آن دیار است.

هدف شما از ورود به انتخابات در گچساران و باشت چیست؟
 هدف من از ورود به صحنه انتخابات ایجاد یک نگاه فراگیر در سطح نمایندگی مجلس است یعنی نماینده‌ای که نگاهی برابر به همه مردم داشته باشد، چه کسانی که به او رای داده‌اند و چه کسانی که رای نداده‌اند. همه مردم نماینده و دفتر نماینده را باید ملجأ و پناه گاه خود بدانند.
نماینده فراگیر نماینده‌ای است که دسترسی همه مردم باید به آن راحت صورت گیرد و مردم چه موافق و چه مخالف برای نماینده هیچ تفاوتی در پیگیری مطالباتشان وجود نداشته باشد و مردم راحت و برای دادخواهی هر زمان که بخواهند و اراده کنند به وی مراجعه نمایند.
بنده تمام جوانب کشاورزی منطقه را بررسی و ارزیابی کرده‌ام و می دانم که منطقه چه ظرفیت بالایی در حوزه دامداری، گلخانه، کشاورزی و صنعت دارد، یا حتی در همان بحث ورزش و جوانان با وجود برخی موفقیت‌ها اما ظرفیت های شهرستان بسیار بالاست و بر این باورم که با وجود کثرت استعداد‌ها در حوزه انتخابیه اما در حوزه ورزش و جوانان به جوانان ظلم شده است و آن گونه که شایسته است حق و نیازمندی جوانان حوزه انتخابیه ادا نشده است.
با توجه به قهرمانان ورزشی که گچساران دارد، اگر رسیدگی بیشتری شود می‌توانند خود را بیشتر از این نشان دهند.
نماینده مردم بودن و مطالبه‌گری دو روی یک سکه اند، نماینده مطالبه‌گر است و حالت دیگری ندارد. با نماینده مطالبه‌گر است که امکان پیگیری مطالبات مردم و حوزه انتخابیه ممکن است. متأسفانه ساختار و سیستم اداری ما از سطح وزارتخانه‌ها به پایین به گونه‌ای است که بدون مطالبه‌گری امکان انجام کار و احقاق حق وجود ندارد.  سیستم به گونه‌ای است که نماینده اگر مطالبه‌گر نباشد مردم به حق خودشان نمی‌رسند.
با وجود اینکه می‌گویند گچساران پروژه‌های خوبی دارد، به نظر می‌رسد که هنوز به نقطه‌ایده‌آلی نرسیده است، نظر شما چیست؟
مردم نسبت به تبعیض و برخی بی‌عدالتی‌ها در نحوه بکارگیری نیرو و یا تسهیلات و خدمات‌رسانی معترض و گلایه‌مند هستند که همه‌ی این موارد درست است و ما نیز بر این باوریم باید جلوی این تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها گرفته شود و گام اول در این مسیر چینش درست نیروهاست که در این صورت نیروی توانمند خود بهترین عامل برای دوری از تبعیض و فساد و بی‌عدالتی است، چنین مدیری که هم نخبه است و هم وامدار کسی نیست امکانات را نیز عادلانه توزیع خواهد کرد.
چرا نماینده‌های مجلس در این منطقه معمولا فقط به قوم و خویش و اطرافیان خود جایگاه داده و  نخبه ای که آشنا و پارتی ندارد جایگاهی پیدا نمی‌کند؟
در وهله اول مشاور نماینده باید فرد خداترسی باشد، باید فردی باشد که به دنبال باج‌گیری نباشد، دنبال امتیازگیری نباشد، تا مشکلات مردم مرتفع شود.
مردم می‌بینند که افراد نزدیک به نماینده راحت جایگاه پیدا می‌کند، وام خود را به موقع می‌گیرند، اشتغال برایشان به موقع فراهم است، ولی مردمی که اولویت واقعی کار و شغل هستند، اولویت واقعی وام گرفتن هستند، چون دسترسی به نماینده ندارند، از حق مسلم خود محروم می‌شوند. نماینده باید مدیران خود را چینش درستی کند، افرادی که متولی انجام کارهای نماینده هستند، باید افراد سالم و خیرخواهی باشند، نماینده باید فضا را رصد کند، زیردست خود را رصد کند و ببیند آیا واقعاً درست عمل می‌کند یا خیر. اگر مردم در فضای مجازی نقدی می‌زنند، بررسی کند و اگر واقعاً ایرادی وجود داشت رفع کند.
چقدر مسیر‌های وزارت خانه را می‌شناسید؟
من از روز اول خدمتم در صداوسیما و بعد از آن در بخشداری لوداب یا دفاتر فرهنگی و امور اجتماعی استانداری، در بازرسی و امور حقوقی استانداری فرد مطالبه‌گر و پیگیری بوده‌ام و از حضور در ادارات و وزارتخانه ها نه تنها خسته نیستم بلکه جدی‌تر هم هستم، هر کسی تلاش کرد، متبحر می‌شود و خداوند هم کمک می‌کند. راه پیگیری از وزارتخانه های تهران تا امور در یاسوج مرکز استان را بخوبی می‌دانم و می دانم که نماینده از ظرفیت نظارت و توان برای پیگیری حق مردم و حوزه‌ی انتخابیه چگونه استفاده کند که این ظرفیت تاکنون به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است.
در صورتی که خداوند بخواهد و مردم بپذیرند، مطمئن باشید که هیچ جایی نمی‌شنوید که شریفی ضعیف است. معتقدن وزیری که خوب عمل نکرد باید با او برخورد شود، نماینده نباید با وزیر رودرواسی کند، نماینده نباید به وزیر باج بدهد، بلکه ارتباط داشته باشد و مطالبه کند.
گذشته من مشخص است، مسئولیت‌های متعددی داشته‌ام، رزومه دارم، همیشه پای کار بوده‌ام، با همه مردم یکسان رفتار کرده ام، فراجناحی عمل می‌کنم و از افرادی به عنوان مسئول استفاده می‌کنم که واقعاً اهل کار باشد. اگر کسی بگوید پشتیبانت بودم من را مسئول کن قبول نمی‌کنم. فردی که اهل کار است و کار مردم را انجام می‌دهد باید مسئولیت بگیرد.
راه نجات گچساران و باشت را در چه می‌بینید؟
تغییر برای تغییر؛ نماینده روش برخورد با مردم را تغییر دهد، رغبت و انرژی داشته باشد، در میان مردم باشد و کار کند، خود به خود تغییر ایجاد می‌شود. در حوزه ورزش، کشاورزی، دامداری، صنعت، تغییر ایجاد می‌شود. نماینده باید مطالبه‌گر باشد، چون مردم حق و حقوقی دارند. اگر گروهی به نماینده رای دادند، بعد از انتخابات این فرد نماینده کل مردم است، نماینده باید این درک را داشته باشد که وکالت تمام مردم را قبول کرده است، باید برای تمام مردم کار کند نه فقط عده ای خاص.
گچساران و باشت نیازمند بهبود فضای فرهنگی است در این خصوص چه نظری دارید؟
گچساران و باشت در خصوص زیرساخت‌های فرهنگی خیلی عقب است، نه تنها در بحث پارک و سینما، حتی پروژه‌های عمرانی هم پیوست فرهنگ می‌خواهند. فرهنگ ایجاد‌کننده امنیت و نشاط اجتماعی است، چیزی که از آسیب‌های فرهنگی جلوگیری می‌کند ایجاد نشاط اجتماعی است. رهبر معظم انقلاب روی کار فرهنگی تأکید زیادی کرده‌اند و نماینده مطالبه‌گر باید از مدیران دولت برنامه فرهنگی بخواهد. با فعالیت فرهنگی ما می‌توانیم یک جامعه سالم داشته باشیم.
بعضا نخبگان بخاطر زد و بند‌های سیاسی در مسند ریاست گوشه نشین شده اند نظر شما در این باره چیست؟
نخبگان ما آسیب زیادی دیده‌اند. این را بیان می‌کنم که در صورت راهیابی به مجلس، اگر تشخیص بدهم نخبه‌ای وجود دارد و حتی اگر برادرم رقیب او باشد اجازه نمی‌دهم حق این نخبه ضایع شود. اگر نخبه ورزشی مسئولیت ورزشی را بپذیرد، راه و روش قهرمانی ورزش را بهتر یاد می‌دهد. نخبگان باید شناسایی شوند و به حق خود برسند، تا خدمتی به کل جامعه شود.
چه توصیه‌ای به مردم دارید؟
با توجه به نظرات متفاوت مردم و عملکرد متفاوت نمایندگان ادوار گذشته، ممکن است رغبت مردم برای انتخابات کم شده باشد. اما این کشور وطن ما است، اگر نماینده‌ای کم گذاشته است، نباید این را به پای نظام بگذاریم، مردم در انتخابات شرکت کنند، حل مشکلات ما با انتخاب فرد درست انجام می‌گیرد. از همین جا قول می‌دهم که تمام توان و تلاش خود را برای گرفتن حق و حقوق مردم با در نظر گرفتن ارزش‌های ایران اسلامی مطالبه کنم، این قول را می دهم که دسترسی مردم به شریفی به عنوان نماینده خیلی راحت خواهد بود.
نمایندگی بار سنگینی است، برای کسانی که می‌خواهند این بار را با انرژی زیاد و تلاش زیاد به سرانجام برسانند زحمت زیادی نیاز است. من نمی‌توانم دنبال کار مردم نباشم، مسئولیت سنگین است و توکل من هم به خدا است.
واقعیت این است که اگر کار را بدون مسائل حاشیه‌ای و با جدیت شروع کنیم، مردم رضایت خواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چگونه میخوای نماینده بشی
حیدر
Iran, Islamic Republic of
شک نکن ظرفیت بالایی دارید وبعد از تاچگردون تنها کسی میتواند نماینده خوبی برای شهرستان گچساران وباشت باشد به امید خدا شما خواهید بود.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آقای شریفی در دوران مدیریتهای قبلی اش حقیقتا مردم دار و پیگیر مطالبه به حق مردم بودند فردی توانمند هستند ونسبت به مسولینی که فقط دنبال گذران دوران مسولیتشان هستند ودنبال گره گشایی از مشکلات مردم نیستند حساس هستند.انشالله مردم گچساران این دفعه به خادم خودشان که متواضع و مردمی و خستگی ناپذیرند جناب دکتر شریفی رای دهند
واقع ببن دنا
Iran, Islamic Republic of
نماینده باید فردی توسعه یافته چهره ملی دارای سابقه در مسئولیتهای بالا باشد از یه بخشدار در مجلس چه ساخته است تمامی مشکلات مملکت ما از همین جا شروع میشود که هرکسی می تواند برای مجلی ثبت نام کند اولا باید احزاب فعال شوند دوما باید قویتربن نیروها امثال دکتر هدایتخواه دکتر تاجگردون دکتر مندنی پور و... با هم رقابت کنند با رفتن امثال شریفی به مجلس دردی از مشکلات مردم دوا نخواهد شد آنچه را امروز در بویراحمد کهگیلویه و گچساران بدلیل ضعف نمایندگان مشاهده می کنیم
د-و باشت
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
جناب دکتر شریفی خدا پشت و پناهت باشد البته با این عقیده و تفکری که جنابعالی داری انشااله به یاری خداوند موفق میشوید وآرزوی سلامتی و موفقیت برای حضرت عالی دارم
رضا
شما باشتی ها هم از یاسوج بزنیدبیرون چون غیربومی هستید
Iran, Islamic Republic of
یاسوج که تاریخی نداره
حامد
اقای شریفی چندماهه سرکارنرفتیدولی حقوق واضافه کار میگیرید.بنظرت میتونی نماینده باشی
Iran, Islamic Republic of
الان داری اینجوری میگی هروقت کارتون بامردم تمام شد دیگه پشت سرتون رو هم نگاه نمیکنید اگه بر فرض مثال جنابعالی هم راست بگی کسی باورتون نمیکنه پس قول وعده الکی نده
Iran, Islamic Republic of
خاک برسرما چقدرمابدبختیم چرامردم رامسخره میکنید؟اصلاایشون چه کاراجرایی کرده؟کی راتواین مملکت میشناسه ؟چراکسی که هیچ پتانسیلی نداره میخواین بلندش کنید؟ازسایت معتبرکبنابایدتعجب کرد 😡😡😡😡😡😡😡
حمید
Iran, Islamic Republic of
بدون تردید دکتر حاج محمد باقر شریفی شخصیتی مومن و پاکدست و کار بلد گزینه اصلح می باشد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
2500رأی
محقلی
Iran, Islamic Republic of
چه خبره ؟! خیلی دست و دلبازی عزیزم یه صفرشو کم کن
United States
حرف های کلیشه ای
نماینده نمیتونه برای همه کار کنه الان حرف زدن راحته
اگر و تنها اگر شما نماینده شوید و بعد از پیروزی در انتخابات این حرفهای اتو کشیده تمام میشه بهارستان ، صندلی سبز،قدرت طلبی ، تامین خواسته های اطرافیان و طوایف و خانواده های زور مدار اجازه نمیدن که شما به فکر کار برای همه مردم باشید
خدایی در خودت چه دیدی که اومدی؟؟؟؟؟؟
Romania
واقعا آقای شریفی نیروی پرتلاش باحوصله ان شاالله که پیروز میشود
نارک
Iran, Islamic Republic of
مه یو هم ایخو کاندید وابو؟!!!!
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
عشق صندلی یا عشق خدمت

عشق صندلی یا عشق خدمت

مشخص نیست که آیا شائبه حمایت‌های بیرونی از محمدرضا داورزنی این‌قدر اثرگذار است یا اینکه ...
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
1