تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : ۴۶۷۶۸۲
با ارسال متنی صورت پذیرفت
جوابیه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مطلب کبنانیوز: روسای شهرستانها و مناطق از همه ظرفیتها و امکانات برای پویایی و بالندگی آموزش و پرورش استفاده میکنند / ابلاغ همکاران فرهنگی بر اساس فرم امتیازبندی و رشته تخصصی انجام گرفته است / رسانهها و صاحبان قلم منصفانه قلم بزنند
۴
کبنا ؛مطلبی تحت عنوان «بیسر و سامانی در ادارهکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد / بلاتکلیفی و عدم ابلاغ برای معلمان بعد از دو هفته از آغاز سال تحصیلی / آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد را از این وضعیت نجات دهید» از پایگاه خبری - تحلیلی کبنا نیوز منتشر شد که اداره اطلاعرسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متن زیر به این مطلب واکنش نشان داد و نوشت:
مدیرمسئول محترم سایت کبنا نیوز
سلام علیکم
احتراماً، جوابیه اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به مطلب «بیسر و سامانی در آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد و عدم صدور ابلاغ معلمان» در آن سایت خبری را برپایه قانون مطبوعات منتشر کنید،
عطف به مطلب مندرج در آن سایت خبری در مورخه یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ با عنوان « بیسر و سامانی در ادارهکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد / بلاتکلیفی و عدم ابلاغ برای معلمان بعد از دو هفته از آغاز سال تحصیلی / آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد را از این وضعیت نجات دهید » به اطلاع میرساند، که آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در دولت سیزدهم با رویکرد عدالت محوری و تحول گرایی با هدف دسترسی آسان همه فرزندان این دیار به تحصیل و اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و منویات مقام معظم رهبری اقدامات ارزشمندی انجام داده است که در گزارشی عملکرد آموزش وپرورش در دولت مردمی ایران قوی جهت تنویر افکار عمومی ارائه خواهد شد.
در دولت مردمی ایران قوی مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و اعضای معاونین با نگاه جهادی و انقلابی و ارتباط چهره و چهره با فرهنگیان، اولیا و دانشآموزان و سفر به همه نقاط استان بدون مرزبندی جغرافیایی و نگاه قومی و قبیلهای در راستای مردمیسازی آموزش وپرورش تلاش نموده ودر هرشرایطی پاسخگوی مردم بوده و هستند.
رؤسای شهرستانها و مناطق نیز با اشراف کامل بر مسائل و مشکلات آموزش وپرورش از همه ظرفیتها و امکانات نیز برای تعالی، پویایی و بالندگی آموزش وپرورش تلاش مینمایند که با برنامهریزی خوب و عالمانه در سال تحصیلی جدیدشاهد بازگشایی باشکوه و نسبت به گذشته کمترین مشکلات را در اوایل سال تحصیلی داشتهایم.
در سال تحصیلی جدید نیز آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد همانند سایر نقاط کشور منتظر نتایج آزمون آموزگاری ماده ۲۸ بود که پس از انجام فرآیند اداری اسامی بر اساس ظرفیت پذیرفته شده شهرستانها و مناطق جهت صدور ابلاغ ارسال شدند که در همین هفته ابلاغ آنها صادر و مشغول به کار میشوند.
تعیین پست همکاران فرهنگی بر اساس فرم ساماندهی و امتیازات مکتسبه است. ومعمولاً معلمان عزیز بر اساس امتیاز پست انتخاب میکنند و بعضی از عزیزان با سنوات خدمت بالا معمولاً روستاهای اطراف را به خاطر شرایط خویش انتخاب میکنند و اسناد آن موجود است.
بعضی مطالب منتشر شده خالی از واقعیت است. خوب است نویسنده محترم تفاوت تعیین رشته با تغییر رشته را بداند. معمولاً دانشآموزانی که برابر با فرم هدایت تحصیلی نمره رشته مورد علاقه خویش را کسب نکردهاند طبق قانون میتوانند در آزمون تعیین رشته برای ورود به دوره متوسطه دوم شرکت کنند که این آزمون باید بعد از امتحانات شهریور ماه باشد. لذا این مهم در زمان قانونی خودش با شرکت ۶۰۰ نفر برگزار گردید. مضافا تأکید میشود که هیچ اجباری برای تعیین رشته وجود ندارد جز اجرای قانون و بر اساس فرم هدایت تحصیلی.
هیچ مشکلی در زمینه صدور ابلاغ همکاران فرهنگی نبوده و اگر دبیری تقاضای جابجایی ساعت کاری در مدرسه دیگری داشته، جهت رفاه حال همکاران فرهنگی این همکاری و تعامل وجود دارد. در ضمن تأکید اداره کل آموزش و پرورش استان بر این بوده که دبیران باید در رشتههای تخصصی تدریس نمایند و در موارد کمبود نیرو در رشتههای همسو میتوانند تدریس داشته باشند. اما. تدریس در رشتههای غیر تخصصی و غیر همسو ممنوع بوده و تاکنون در این مورد گزارش مستندی وجود ندارد
بیش از یک میلیون و پانصد هزار جلد کتاب وارد استان شده که در اختیار دانشآموزان قرار گرفته است. کمبود کتاب در استان وجود ندارد. تنها دانشآموزانی که در سامانه سیدا ثبت نام نکردهاند ممکن است هنوز کتاب دریافت نکرده باشند.
مشکلات کمبود فضاهای آموزشی و مسائل زیرساختی در نقاط مختلف استان مربوط به عدم برنامهریزی در سالیان گذشته است که انتظار میرود رسانهها و صاحبان قلم در این زمینه منصفانه قلم بزنند و قضاوت نمایند تا خواننده نیز به انصاف نگارنده نیز پی ببرد.
شهرستان بویراحمد نیز طی سالیان گذشته به دلیل مهاجرپذیر بودن و عدم نیازسنجی مناسب، با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه بوده که رفع مشکلات فضای آموزشی آن نیازمند حمایت مسئولان استانی و مشارکت خیرین است که در این زمینه با پیگیری فرماندار خدوم وجهادی این شهرستان اقداماتی در حال انجام است.
اگر رسانهها در گذشته همچون امروز مسائل آموزش و پرورش را گوشزد میکردند و واقعیتها را بیان میکردند امروز شاهد مشکلات زیرساختی و فضاهای آموزشی نبودیم که این خود جای بسی تامل است.
آموزش و پرورش با داشتن ۱۷۲ هزار دانشآموز و قریب به ۱۴ هزار معلم دریایی از ظرفیت است که جهت تحقق اهداف و ماموریتهای آن که همانا تربیت دانشآموزان در تراز انقلاب اسلامی است نیازمند مشارکت اولیا و دانشآموزان و حمایت مسئولان است.
و اما در پایان به اولیاء و دانشآموزان اطمینان میدهیم که در سال تحصیلی جاری با حمایت همه جانبه استاندار محترم و دیگر مسئولان استانی از همه ظرفیتها برای حل مشکلات و مسائل آموزش وپرورش استفاده خواهیم کرد تا دانشآموزان در اقصی نقاط استان بدون دغدغه به آموزش و تحصیل بپردازند.
مدیرمسئول محترم سایت کبنا نیوز
سلام علیکم
احتراماً، جوابیه اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به مطلب «بیسر و سامانی در آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد و عدم صدور ابلاغ معلمان» در آن سایت خبری را برپایه قانون مطبوعات منتشر کنید،
عطف به مطلب مندرج در آن سایت خبری در مورخه یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ با عنوان « بیسر و سامانی در ادارهکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد / بلاتکلیفی و عدم ابلاغ برای معلمان بعد از دو هفته از آغاز سال تحصیلی / آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد را از این وضعیت نجات دهید » به اطلاع میرساند، که آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در دولت سیزدهم با رویکرد عدالت محوری و تحول گرایی با هدف دسترسی آسان همه فرزندان این دیار به تحصیل و اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و منویات مقام معظم رهبری اقدامات ارزشمندی انجام داده است که در گزارشی عملکرد آموزش وپرورش در دولت مردمی ایران قوی جهت تنویر افکار عمومی ارائه خواهد شد.
در دولت مردمی ایران قوی مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و اعضای معاونین با نگاه جهادی و انقلابی و ارتباط چهره و چهره با فرهنگیان، اولیا و دانشآموزان و سفر به همه نقاط استان بدون مرزبندی جغرافیایی و نگاه قومی و قبیلهای در راستای مردمیسازی آموزش وپرورش تلاش نموده ودر هرشرایطی پاسخگوی مردم بوده و هستند.
رؤسای شهرستانها و مناطق نیز با اشراف کامل بر مسائل و مشکلات آموزش وپرورش از همه ظرفیتها و امکانات نیز برای تعالی، پویایی و بالندگی آموزش وپرورش تلاش مینمایند که با برنامهریزی خوب و عالمانه در سال تحصیلی جدیدشاهد بازگشایی باشکوه و نسبت به گذشته کمترین مشکلات را در اوایل سال تحصیلی داشتهایم.
در سال تحصیلی جدید نیز آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد همانند سایر نقاط کشور منتظر نتایج آزمون آموزگاری ماده ۲۸ بود که پس از انجام فرآیند اداری اسامی بر اساس ظرفیت پذیرفته شده شهرستانها و مناطق جهت صدور ابلاغ ارسال شدند که در همین هفته ابلاغ آنها صادر و مشغول به کار میشوند.
تعیین پست همکاران فرهنگی بر اساس فرم ساماندهی و امتیازات مکتسبه است. ومعمولاً معلمان عزیز بر اساس امتیاز پست انتخاب میکنند و بعضی از عزیزان با سنوات خدمت بالا معمولاً روستاهای اطراف را به خاطر شرایط خویش انتخاب میکنند و اسناد آن موجود است.
بعضی مطالب منتشر شده خالی از واقعیت است. خوب است نویسنده محترم تفاوت تعیین رشته با تغییر رشته را بداند. معمولاً دانشآموزانی که برابر با فرم هدایت تحصیلی نمره رشته مورد علاقه خویش را کسب نکردهاند طبق قانون میتوانند در آزمون تعیین رشته برای ورود به دوره متوسطه دوم شرکت کنند که این آزمون باید بعد از امتحانات شهریور ماه باشد. لذا این مهم در زمان قانونی خودش با شرکت ۶۰۰ نفر برگزار گردید. مضافا تأکید میشود که هیچ اجباری برای تعیین رشته وجود ندارد جز اجرای قانون و بر اساس فرم هدایت تحصیلی.
هیچ مشکلی در زمینه صدور ابلاغ همکاران فرهنگی نبوده و اگر دبیری تقاضای جابجایی ساعت کاری در مدرسه دیگری داشته، جهت رفاه حال همکاران فرهنگی این همکاری و تعامل وجود دارد. در ضمن تأکید اداره کل آموزش و پرورش استان بر این بوده که دبیران باید در رشتههای تخصصی تدریس نمایند و در موارد کمبود نیرو در رشتههای همسو میتوانند تدریس داشته باشند. اما. تدریس در رشتههای غیر تخصصی و غیر همسو ممنوع بوده و تاکنون در این مورد گزارش مستندی وجود ندارد
بیش از یک میلیون و پانصد هزار جلد کتاب وارد استان شده که در اختیار دانشآموزان قرار گرفته است. کمبود کتاب در استان وجود ندارد. تنها دانشآموزانی که در سامانه سیدا ثبت نام نکردهاند ممکن است هنوز کتاب دریافت نکرده باشند.
مشکلات کمبود فضاهای آموزشی و مسائل زیرساختی در نقاط مختلف استان مربوط به عدم برنامهریزی در سالیان گذشته است که انتظار میرود رسانهها و صاحبان قلم در این زمینه منصفانه قلم بزنند و قضاوت نمایند تا خواننده نیز به انصاف نگارنده نیز پی ببرد.
شهرستان بویراحمد نیز طی سالیان گذشته به دلیل مهاجرپذیر بودن و عدم نیازسنجی مناسب، با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه بوده که رفع مشکلات فضای آموزشی آن نیازمند حمایت مسئولان استانی و مشارکت خیرین است که در این زمینه با پیگیری فرماندار خدوم وجهادی این شهرستان اقداماتی در حال انجام است.
اگر رسانهها در گذشته همچون امروز مسائل آموزش و پرورش را گوشزد میکردند و واقعیتها را بیان میکردند امروز شاهد مشکلات زیرساختی و فضاهای آموزشی نبودیم که این خود جای بسی تامل است.
آموزش و پرورش با داشتن ۱۷۲ هزار دانشآموز و قریب به ۱۴ هزار معلم دریایی از ظرفیت است که جهت تحقق اهداف و ماموریتهای آن که همانا تربیت دانشآموزان در تراز انقلاب اسلامی است نیازمند مشارکت اولیا و دانشآموزان و حمایت مسئولان است.
و اما در پایان به اولیاء و دانشآموزان اطمینان میدهیم که در سال تحصیلی جاری با حمایت همه جانبه استاندار محترم و دیگر مسئولان استانی از همه ظرفیتها برای حل مشکلات و مسائل آموزش وپرورش استفاده خواهیم کرد تا دانشآموزان در اقصی نقاط استان بدون دغدغه به آموزش و تحصیل بپردازند.
این ظلمی آشکار است به چند دلیل:
۱) کسی که در این حوزه تخصص ندارد چطور می تواند موفق شود که نتیجه اش می شود آسیب های اجتماعی در مدارس و به دنبال آن در جامعه و....
۲) چند وقت دیگه قرار است آزمون استخدامی (معلم پرورشی) برگزار شود ، مناطق استان با سیاسی کاری و راضی نگهداشتن افراد با پر کردن این سمت با معلم های غیر تخصصی ، مانع استخدام دیگر جوانان تحصیل کرده و متخصص در این حوزه می شوند نتیجه اش میشود فلان استان با آمار دانش آموزی برابر اما چندین برابر استان ما در آزمون استخدامی ظرفیت پذیرش دارد
در حوزه آموزگاری آزمون برگزار می شود، اما آموزگاران و دیگر دبیران را بدون هیچ دوره ی را در حوزه پرورشی بکار گرفته تا اندکی بعد تبدیل وضعیت گردند و کمبود نیروی در دیگر حوزه از طریق انتقال برون استانی تکمیل گردد ، بعد ظرفیت استان ما در آزمون استخدامی ناچیز می شود
این ظلمی آشکار است
برادران و خواهران گرامی، مسولانی که وجدان بیدار دارید و کسانی که در حوزه پرورشی در آموزش و پرورش به مردم ظلم می کنند را به اشد مجازات برسانید
آمار خودکشی در استان ما نتیجه ضعف در حوزه ی پرورشی است
چرا استانداری، چرا سازمان ها و نهادهای مرتبط، چرا روانشناسان و مشاوران و منتقدان استانی این مهم را نادیده می گیرند و دراین مورد مهم آگاهی نمی دهند؟
متاسفانه بازرسی آموزش و پرورش استان اینها را نادیده گرفته و در ظاهر مخالف این تخلفات آشکار است