کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در طرح نهضت احیاء؛

۵۲ واحد راکد در کهگیلویه و بویر احمد احیا می شود

8 مهر 1402 ساعت 18:07

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح نهضت احیاء واحدهای اشتغالزا و تولیدی راکد در استان اجرا می شود.


مدیرکل سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح نهضت احیاء واحدهای اشتغالزا و تولیدی راکد در استان اجرا می شود.
به گزارش کبنانیوز، محسن ضامن‌فر روز پنجشنبه در نشست احیاء واحدهای راکد استان گفت: طرح نهضت احیاء برای واحدهای راکدی که به بهره برداری رسیدند اما بنا به هر دلیلی دچار رکود شدند اجرا می شود.
وی اظهار داشت در این طرح ۵۲ واحد راکد معرفی شدند و مبلغی معادل ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح نهضت احیای واحدهای راکد به واحدهایی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد به بالا یا واحدهای فعالی که راکده هستند اختصاص داده شد.
ضامن فر عنوان کرد که این اعتبار به طرح ها در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت توزیع می‌شود.
به گفته مدیرکل سرمایه گذاری استانداری، طرح هایی که دارای قابلیت احیاء می باشند مشخص و به اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان دبیر نهضت احیاء معرفی می شوند با اختصاص اعتبارات طرح نهضت احیا از رکود خارج خواهند شد.
ضامن فر با بیان اینکه، همچنین تفاهم نامه‌ای میان جهاد کشاورزی و بنیاد برکت منعقد شده است و طی چهار مرحله مبالغی به طرح های جهاد کشاورزی اختصاص داده خواهد شد، گفت: بنیاد با همکاری جهاد کشاورزی طرح های این حوزه را که بیشتر در بخش شیلات است، به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات معرفی می کند.
مدیرکل سرمایه گذاری استانداری بیان کرد: روزانه حجم زیادی از مراجعین به حوزه اقتصادی استانداری در بخش های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن بوده و خواستار دریافت تسهیلات هفت تا هشت میلیارد تومانی هستند که توصیه می کنیم در روند جذب تسهیلات نهضت احیاء سرعت به خرج داده شود.
وی با اشاره به اینکه منابع بانکی محدود و متقاضیان زیاد هستند گفت: اختصاص اعتبارات نهضت احیاء به واحدهای که در این طرح قرار دارند مشروط به این است که با دریافت این مبالغ احیاء و به چرخه بازگردند.
ضامن‌فرعنوان کرد: طرح هایی که تسهیلات اولیه را از صندوق کارآفرینی امید دریافت کردند در اولویت دریافت تسهیلات طرح نهضت احیاء هستند.
وی بر جذب اعتبارات طرح نهضت احیاء به مانند اعتبارات تبصره ۱۶ تاکید کرد و گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۶ سال گذشته بود که جذب شد.
 


کد مطلب: 467582

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/467582/۵۲-واحد-راکد-کهگیلویه-بویر-احمد-احیا-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1