تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۶۷۴۰۶
آخرین جزئیات از مدارس تخریب شده در زلزله سال ۹۹ سی سخت؛

وضعیت مدارس زلزله‌زده شهرستان دنا چه شد؟ / اقدام جالب خانواده‌های قربانیان سانحه هوایی پرواز تهران به یاسوج در شهر سی‌سخت

۱
۰
وضعیت مدارس زلزله‌زده شهرستان دنا چه شد؟ / اقدام جالب خانواده‌های قربانیان سانحه هوایی پرواز تهران به یاسوج در شهر سی‌سخت
کبنا ؛زمین لرزه ۵.۶ ریشتری بهمن ماه ۱۳۹۹ در سی سخت خسارت زیادی به ابنیه، زیرساخت‌ها، مدارس و منازل مسکونی این شهر وارد کرد و از ۱۰۷ فضای آموزشی که در کانون زلزله بود ۴۵ مورد دچار آسیب و تخریب جدی شد، برای اینکه این مدارس به مسیر آموزش برگردند، اقدامات و برنامه‌ریزی متعددی انجام گرفت. 45 مدرسه شهر سی‌سخت دچار خسارت و آسیب شده بود و برگشت آنها به آموزش و پرورش کار ساده و آسانی نبود. 12 مدرسه شهر سی‌سخت باید از ابتدا ساخته می‌شدند، استان‌های آذربایجان شرقی، فارس و خوزستان برای کمک به استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند اما این استان‌ها در وسط راه به دلیل تغییر دولت و تغییر مدیران کل کار را رها کردند. سید رضا حسینی‌نیک که فن و اصول مدیریتی خاص خود، توانست همه پروژه‌های آموزشی شهرستان دنا را تحویل بدهد. در ادامه گفت‌وگوی سید رضا حسینی‌نیک_ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد_ را در باره آخرین وضعیت مدارس زلزله‌زده شهر سی‌سخت می‌خوانید.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۱۰۷ فضای آموزشی در کانون زلزله بیست و نهم بهمن ماه ۱۳۹۹ سی سخت بود و یکی از دستگاه‌های اجرایی که از صبح وقوع زلزله وارد عمل شد، سازمان نوسازی مدارس استان بود و حتی معاون سازمان مرکزی در سی سخت حضور یافت.
"سید رضا حسینی نیک" افزود: تمامی مدارس ۱۰۷‌ گانه‌ای که در کانون زلزله بود بازدید و ارزیابی شد و کار از تعمیرات ضعیف، تعمیرات اساسی، مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی‌ها آغاز شد.
وی تأکید کرد: خیران وارد کار شدند و سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هم حمایت کرد و در مجموع ۴۵ مدرسه آسیب دیده برای بازسازی در نظر گرفته شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این ۴۵ مدرسه ۱۲ مدرسه در رده‌ای بود که نیاز به مقاوم‌سازی و تخریب داشتند و با تعمیرات جزئی و اساسی نمی‌شد مورد استفاده مجدد قرار گیرند.
حسینی نیک عنوان کرد: تعمیرات مابقی مدارس در منطقه زلزله‌زده سی سخت آغاز شد و در مهرماه ۱۴۰۰ تکمیل و تحویل آموزش و پرورش داده شدند.
سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ۱۲ مدرسه‌ای که دچار بحران شده بودند تصمصم بر این گرفت که از ظرفیت استان‌های معین استفاده کند. استان‌های آذربایجان شرقی(تبریز)، فارس(شیراز) و خوزستان (اهواز) ساخت ۱۰ مدرسه و کهگیلویه و بویراحمد هم احداث ۲ مدرسه را تقبل کردند.
حسینی نیک ابراز کرد: با تغییر دولت و جابه جایی مدیران کل متأسفانه چند استان مدارس را ر‌ها کردند و پیشنهاد دادیم و از استان‌های معین تحویل گرفته شدند. هزینه‌های بالایی هم این مدارس برای بازسازی نیاز داشتند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: خانواده چهار تن از جانباختگان سانحه هوایی سال ۱۳۹۶ پرواز تهران به یاسوج تقبل کردند که دیه فرزندان خود را در فصل آموزش سی سخت هزینه کنند.
وی تصریح کرد: دیه این جانباختگان برای تکمیل و نوسازی مدرسه ۱۲ کلاسه شهید مطهری سی سخت هزینه شد و اکنون این مدرسه آماده تحویل شده است. در هفته پیش رو این مدرسه تجهیز و در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخت مجتمع هنرستانی حضرت امام خمینی (ره) را قبول کردند و قرار است با حضور مسئولان کشوری افتتاح رسمی شود.
وی تأکید کرد: مابقی پروژه‌ها تحویل موقت شده‌اند و اعلام می‌شود هیچ پروژه آموزشی نیمه کاره در شهرستان دنا وجود ندارد.
ایرنا در پایان این گزارش نوشت، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی سخت را لرزاند. عمق خسارات وارده به فضا‌های آموزشی در شهر زلزله‌زده سی سخت بالا بود و این زلزله آسیب‌های فراوانی به اماکن آموزشی، منازل فرهنگیان شاغل و بازنشستگان وارد کرد. ۲ هزار و ۳۰۰ دانش آموزش در فضا‌های آموزشی تخریب شده و یا نیازمند تعمیر شهر زلزله‌زده سی سخت و روستا‌های اطراف آن مشغول تحصیل بوده‌اند. بیش از ۱۷۲ هزار دانش‌آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کمال
Iran, Islamic Republic of
ضمن قدردانی توضیح بفرمایندالان تراکم نزدیک به ۴۰ نفردرمدرسه قلم چی فعلی ودانش سابق راکی بایدجوابگوباشه؟چرابجای اون نقشه قدیمی وتعمیریک طرح ونقشه جدیدی پیاده نکردند؟اون همه اعتباروکمک های خیرخواهنه کجا رفت؟🤔
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
تحلیل عباس عبدی از استقبال از رونالدو

تحلیل عباس عبدی از استقبال از رونالدو

عباس عبدی نوشت: هویت امری تزریقی از طریق آموزش نیست، بلکه امری اکتسابی در عرصه جامعه ...
1