تاریخ انتشار
شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۴۶۷۳۲۵
در گفت و گوی اختصاصی با کبنانیوز؛

فرماندار باشت: افزایش بیش از 100 درصدی اعتبارات تملک دارایی باشت / ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبارات مسئولیت های اجتماعی نفت به باشت تعلق گرفت / افتتاح ۹ مدرسه در دولت سیزدهم / برگزاری نشستی با حضور 80 نفر از فعالان سیاسی باشت / 50 روستای باشت تنش آبی دارد

۰
فرماندار باشت: افزایش بیش از 100 درصدی اعتبارات تملک دارایی باشت / ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبارات مسئولیت های اجتماعی نفت به باشت تعلق گرفت / افتتاح ۹ مدرسه در دولت سیزدهم / برگزاری نشستی با حضور 80 نفر از فعالان سیاسی باشت / 50 روستای باشت تنش آبی دارد
کبنا ؛
فرماندار باشت گفت: مجموع اعتبارات تملک دارایی شهرستان باشت 106 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته بیشتر از ۱۰۰ درصد افزایش اعتبار را داریم.
فرماندار باشت روز شنبه (1 مهرماه 1402) در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز با اشاره به پروژه‌های راهسازی شهرستان گفت: تعریض، ابنیه و زیرسازی جاده چاه تلخ با اعتبار اولیه ۲۲ میلیارد در حال اجرا است، اجرای روکش آسفالت جاده چاه تلخ تا ده بزرگ، ابنیه و زیرسازی و روکش آسفالت ۱۲۰۰ متر جاده روستای تکیه با اعتبار اولیه ۱۲ میلیارد تومان، زیرسازی و آسفالت سر زرد روستای ده‌بزرگ تا پای کل، اجرای زیرسازی و آسفالت جاده دم تنگ میان‌تنگان به ملیتم، اجرای ۵ کیلومتر و ۵۰۰ متر جاده لار به شاه بهرام توسط دو پیمانکار در حال کار است که خاک‌برداری، ابنیه، زیرسازی، آسفالت، نصب علائم ایمنی و نصب نیوجرسی جزء تعهدات پیمانکار است.
نادر گرامی اظهار کرد: قطعه اول جاده باشت به طول ۵ کیلومتر در مرحله اجرا است که بهمن ماه ۱۴۰۱ کلنگ زنی شده، در دهه فجر امسال این ۵ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد و قطعه دوم این جاده به مناقصه می‌رود.
گرامی اظهار کرد: سالن آمفی تئاتر یکی از نیاز‌های شهرستان باشت است که ظرفیت ۵۰۰ نفری دارد، این پروژه در بهمن ماه کلنگ زنی شده و پیشرفت بیشتر از ۴۰ درصدی دارد.
وی گفت: پروژه ساختمان ادارات که در سال ۱۳۸۹ شروع شده و تعطیل بود، الان مراحل نهایی خود را طی می‌کند و پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی دارد.
افتتاح ۹ مدرسه در دولت سیزدهم
فرماندار باشت اظهار کرد: در این دولت ۹ مدرسه با ۵۵ کلاس درس شهری و روستایی تعریف شد، ۷ مدرسه اجرایی و افتتاح شد، ۲ مدرسه نیز در تیرماه سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی و در مهرماه افتتاح شد.
گرامی با اشاره به پروژه‌های مخابراتی در شهرستان باشت گفت: چند سایت همراه اول و ایرانسل افتتاح شد، احداث یک سایت در بهره عنا، توسعه سایت شاه‌زینعلی، توسعه و جانمایی سایت حاج‌قلندر، مله برفی امام‌ضامن، جزو طرح‌های مخابراتی شهرستان بوده است.
گرامی خاطرنشان کرد: پروژه فیبر نوری از چم بلبل تا سرتنگ بیدک که در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ کلنگ‌زنی شد، بالغ بر ۴۰ کیلومتر طول دارد، و در حال حاضر فعال است.
تنش آبی در ۵۰ روستای باشت
فرماندار شهرستان باشت با اشاره به تنش آبی در ۵۰ روستای این شهرستان گفت: برای بهبود آبرسانی به ۲۱ روستا تصمیماتی گرفته شده و باید عملیاتی شود.
گرامی اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در حوزه آبرسانی است، یک چاه در کلگه‌امیرشیخی ۲۰ روستای منطقه را آبرسانی می‌کند، سرابیز، شاه زینعلی، نارگ موسی، تلچگاه، گرس، کلگه‌امیرشیخی، آبدهگاه علیا و سفلی، دم تنگ میانتنگان، پنبه‌زار، نازنگون علیا و سفلی، کزنگون علیا و سفلی، سلطان آباد، تلخاب میرعلی بخش، چشمه دره، چهل متری همگون، لار، برک، بوسنگان، موری کش، همگی به کمک یک چاه آبرسانی می‌شوند.
فرماندار باشت تصریح کرد: سال گذشته نیز مسئولان از جمله استاندار، معاون عمرانی ایشان، مدیرعامل آب منطقه ای از این منطقه بازدید کردند، امکان حفر چاه در این مسیر وجود ندارد.
گرانی اظهار کرد: سال گذشته وزیر نیرو در سفر به منطقه باشت دستور داد دو حلقه چاه حفر شود، آب یک چاه به شهر باشت و یک چاه برای حوزه کمربندی برود. تلخاب میرعلی بخش، سلطان آباد، ملیتم، بوسنگان، دم تنگ از این چاه استفاده خواهند کرد.
گرامی افزود: در کمیته بحران نیز مصوب شد چاه‌های منطقه گردشگری منصور آباد و شلالدون که استفاده آنچنانی از آن‌ها نمی‌شود بخشی از آب روستا‌های سرابیز و اطراف آن از طریق این چاه‌ها تأمین شود.
گرامی با اشاره به اینکه آبرسانی برخی روستا‌ها از طریق چاه است و چند روستا از چشمه آبرسانی می‌شوند افزود: آب منطقه پیچاب از چشمه سار تأمین می‌شود و هزینه آب بها نمی‌دهند ولی اگر مشکلی برای شبکه آب پیش بیاید آب و فاضلاب به این منطقه خدمات‌رسانی می‌کند.
گرامی گفت: روستای کوه دهک آب آشامیدنی ندارد ولی در سفر اخیر هیئت دولت یک چاه پدافند غیرعامل در منطقه مورد بررسی قرار گرفت، کار‌های مطالعاتی آن انجام گرفته، و مقرر شده از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت سهم نماینده ۳ میلیارد تومان و از محل اعتبارات محرومیت زدایی ۴ میلیارد تومان برای اجرای آن در نظر گرفته شد، که بتوانیم آب شرب این روستا را تا سال ۱۴۰۳ حل کنیم.
افزایش بیش از 100 درصدی اعتبارات تملک دارایی باشت
فرماندار باشت افزود: مجموع اعتبارات تملک دارایی شهرستان باشت 106 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته بیشتر از ۱۰۰ درصد افزایش اعتبار را داریم.
وی اظهار کرد: شهرستان باشت از نظر زیرساخت‌های آموزشی شرایط خوبی دارد، خیلی از مدارس نوسازی شده‌اند، با توجه به صحبت‌هایی که با آقای حسینی نیک داشتیم چندین مدرسه شهری و روستایی توسط خیرین کلنگ زنی شد.
گرامی ادامه داد: آقای حسینی نماینده نیز در تماسی که با مدیرعامل بانک ملی کشور داشت قول یک مدرسه ۶ کلاسه برای یکی از روستا‌های پرجمعیت را داده اند که بانک ملی احداث آن را انجام دهد.
وی گفت: اخیرا ۱۲۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت پروژه به آقای حسینی دادیم و این پروژه‌ها به شرکت نفت ابلاغ می‌شود. به غیر از پروژه هایی که از محل اعتبارات تملک دارایی در نظر گرفته شده، در حوزه ورزش و جوانان اجرای چمن‌های مصنوعی روستایی، در حوزه جهاد کشاورزی احداث جاده بین مزارع و احداث کانال‌های آبیاری را داریم.
فرماندار باشت با اشاره به سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات سفر ریاست جمهوری را داریم که تخصیص بخشی از اعتبارات در نیمه دوم سال انجام می گیرد.
نشستی با حضور 80 نفر از فعالان سیاسی باشت
گرامی در خصوص برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه گفت: با توجه به اینکه شهرستان باشت سیاسی و سیاست‌زده است، در هفته دولت با حضور معاون سیاسی استاندار و اعضای شورای تأمین جلسه‌ای با حضور ۸۰ نفر از فعالان سیاسی شهرستان برگزار کردیم و قریب ۳ ساعت نشست صمیمی داشتیم، و سخنانشان شنیده شد و انتقادات و پیشنهاداتی نیز عنوان شد.
وی تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری و ۴ اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت برای ما ملاک است، علارغم اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد، باید مردم را به مشارکت بیشتر دعوت کنیم و امنیت انتخابات توسط نیرو‌های امنیتی تأمین شود.
فرماندار باشت اظهار کرد: در دو حوزه اجرایی و نظارت نیز با مهره چینی خوب اعتماد و اطمینان در میان مردم ایجاد شود و مشارکت بیشتری را داشته باشیم.
گرامی گفت: در حوزه عمران و زیرساخت با توجه به اعتبارات تملک دارایی و هم مسئولیت‌های اجتماعی نفت و تخصیص اعتبار سفر هیئت دولت به استان، درصد پیشنهادی شاهد یک گارکاه توسعه عمرانی باشیم.
گرامی اظهار کرد: در حوزه گازرسانی به مناطق روستایی، به زودی پروژه مناطق شاه بهرام، فتح، گوهرگان و ده بزرگ انعقاد قرار داد می‌شود و بعد از این تبدیل به شهرستان سبز می‌شویم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1