تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : ۴۶۷۲۰۳
کبنا از آخرین وضعیت کارخانه آرد یاسوج گزارش می‌دهد

کارخانه آرد یاسوج پا برجا می‌ماند

۱
۰
کارخانه آرد یاسوج پا برجا می‌ماند
کبنا ؛همزمان با سفر رئیس جمهور ایران به استان کهگیلویه و بویراحمد و افتتاح کارخانه قند یاسوج، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان که نقش اساسی در راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج داشت از کارخانه آرد این شهر هم بازدیدی کرد و خطاب به مسوولان سازمان اقتصادی کوثر و کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج ضرب‌الاجل تعیین کرد و گفت: تا دو ماه به سازمان اقتصادی کوثر فرصت داده می‌شود که کارخانه آرد را با تمام ظرفیت افتتاح کند. در غیر این صورت، کارخانه آرد به سازمان دیگری واگذار می‌شود که بتواند این کارخانه را احیا کند. بعد از صحبت‌های رئیس جمهور مسوولان کشوری کارخانه آرد یاسوج برای احیا و راه‌اندازی تمام ظرفیت‌های این کارخانه آستین بالا زده‌اند و اینگونه به نظر می‌رسد که این سرمایه عظیم کهگیلویه و بویراحمد به زودی روی مدار تولید قرار بگیرد و شتاب بردارد.
به گزارش کبنا، ابراهیم غلامی_ مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر_ صبح امروز به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود و در جمع مسوولان استانی این کارخانه گفت: دستور رئیس جمهور در رابطه با احیای کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج قبل از موعد مقرر اجرایی و محقق شد.
غلامی افزود: به عنوان بنگاه اقتصادی فعالیت می‌کنیم و خروجی این بنگاه باید منجر به سودآوری شود.
وی اظهار کرد: قبل از سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پیش زمینه‌های و جلساتی با مسئولان استانی داشته‌ایم که همکاری با سازمان اقتصادی کوثر داشته‌اند تا به صورت ۱۰۰ از ظرفیت موجود استان استفاده کنیم.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر خاطرنشان کرد: پس از دستور رئیس جمهور برای احیای کامل کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج، منابع لازم را تأمین کردیم، کارگروه‌های مختلف را تشکیل داده‌ایم و منابع مورد نیاز سهم سازمان اقتصادی کوثر را از منابع داخلی تأمین کرده‌ایم.
غلامی تصریح کرد: خیلی منتظر تخصیص سهم برنامه بودجه و وزارت نفت نمانده‌ایم و برای احیا کامل کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج از محل منابع داخلی کار مطالعاتی را شروع کردیم و از تجربیات و کمک کارخانجات فعال در این حوزه استفاده کرده‌ایم.
وی ادامه داد: برای احیا کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج طی نشستی با معاون اول رئیس جمهور رئیس بنیاد شهید و مسئولان استانی سهم سازمان اقتصادی کوثر از منابع مالی و سهم دولت برای احیای این واحد صنعتی بزرگ استان مشخص شد که قرار شد ۱۲۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد اقتصادی کوثر تأمین شود که تأمین شد و تخصیص یافت.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر عنوان کرد: مابقی اعتبارات لازم برای احیای کارخانه آرد، گلوکز، نشاسته و دکستروز یاسوج مقرر شد که ۶۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و ۵۰ می‌آورد تومان از سوی وزارت نفت از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی تأمین شود البته ما کار احیای این واحد صنعتی را شروع کرده‌ایم و منتظر سایر دستگاه‌ها و دولت نمانده‌ایم البته پای کار هستند و آماده همکاری می‌باشند.
غلامی تأکید کرد: نشست‌هایی با مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت تا مسئولان استانی نیز دنبال و پیگیری این اعتبارات باشند تا تخصیص این اعتبارات تسریع یابد.
وی اظهار کرد:‌ امیدواریم ماحصل این تخصیص‌ها و پیگیری‌ها این است که ما بتوانیم مجموعه زنجیره کامل را در کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج را به زودی احیا و راه‌اندازی کنیم.
ایراهیم غلامی سازمان اقتصادی کوثر
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر با بیان اینکه کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج در چهار فاز احیا خواهد شد، عنوان کرد: در فاز اول کارخانه آرد با ظرفیت ۱۰۰درصد طرف دو ماه آینده احیا می‌شود، در فاز دوم کارخانه نشاسته و تصفیه خانه، در فاز سوم کارخانه گلوکز و دکستروز و در فاز چهارم کارخانه کنستانتره و خوراک دام طی ۱۸ ماه احیا خواهد شد.
غلامی افزود: دستور رئیس جمهور محترم در رابطه با احیای کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج قبل از موعد مقرر اجرایی و محقق شد. اراده مجموعه دولت برای کمک به مجموعه اقتصادی کوثر، هلدینگ کشاورزی و شرکت کارخانه آرد یاسوج وجود دارد.
به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: در کنار منابع مالی و حمایت و پیگیر‌ها، مدیریت پیگیر، متخصص و توانمند کارخانه یکی از دغدغه‌های ما در مجموعه کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج است که با حضور مدیر جدید کار‌ها خوب پیگیری می‌شود و هم سهم این کارخانه در استان افزایش پیدا کرده است که کارخانه طی ۶ ماهه امسال بودجه خود را محقق کرده و وارد سودآوری شد.
همچنین «رضا حسینیان»، مدیرعامل کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج در ادامه گفت: برای اولین بار طی مرداد و شهریورماه امسال خرید گندم در این واحد صنعتی از ۸۰۰ تن که شروع کرده بودیم به دو هزار تن افزایش یافت.
وی افزود: ۱۱۶۵ تن سبوس تولید کرده‌ایم که این میزان ۲۶۲ تن معادل ۱۰ درصد افزایش داشته است. همچنین طی ۵ ماهه امسال ۴۷۰ تن سبوس به شرکت‌های هم گروه داده‌ایم.
حسینیان اظهار کرد: ۶۲۰۰تن پارسال فروش آرد داشته‌ایم که این میزان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۷۱۰۰ تن رسیده است.
مدیرعامل کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج تصریح کرد: دنبال و در تلاش هستیم که این واحد صنعتی پابرجا بماند و رشد کند.
 حسینیان بیان کرد: در خواست داریم که مجموعه اقتصادی کوثر کمک و حمایت کنند چراکه بخشی به تجهیزات، بخشی به تعمیرات و بخشی نیز به نقدینگی نیاز داریم.
درگذشته این کارخانه با سوء مدیریت روبرو بوده و کسانی که سکان آن را دست داشتند بر اساس مستنداتی بر تن رنجور این کارخانه ضربه‌ای زدند و رفتند. این امید می‌رود که هر چه سریعتر این کارخانه بزرگ به روزهای پرفروغ خود برگردد و از حواشی دور بماند تا به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نفعی برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باور نکنید
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1