تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۳۴
کد مطلب : ۴۶۷۱۵۴
کبنا گزارش می دهد؛

ترک تحصیل دانش آموزان بخاطر نبود جاده های دسترسی / روستای پای پره دیشموک جاده و پل ارتباطی ندارد / انتقاد شدید از راهداری شهرستان کهگیلویه

۰
ترک تحصیل دانش آموزان بخاطر نبود جاده های دسترسی / روستای پای پره دیشموک جاده و پل ارتباطی ندارد / انتقاد شدید از راهداری شهرستان کهگیلویه
کبنا ؛
هر ساله تعدادی از دانش آموزان به دلایل مختلف ترک تحصیل می کنند، طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در سال 1402، بیش از ۹۱۱ هزار نفر در گروه سنی ۶ تا ۱۷ سال از تحصیل بازمانده‌اند و ۲۷۹ هزار دانش‌آموز نیز ترک تحصیل کرده‌اند! مشکلات مالی، نبود زیرساخت های مناسب در روستاها و نااگاهی والدین از عمده دلایل ترک تحصیل دانش آموزان است.
به گزارش کبنا نیوز، در برخی روستاهای  منطقه دیشموک  به دلیل نبود راه دسترسی دانش آموزان و معلم ها با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند و زمینه های ترک تحصیل دانش آموزان را ایجاد می کند.
امام جمعه شهر دیشموک گفت: طی یک سال و نیم اخیر 17 مدرسه روستایی در دیشموک به بهره برداری رسید که انقلابی در حوزه مدرسه سازی محسوب می شود.
حجت الاسلام علی اکبر راوند در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز با بیان اینکه یک خوابگاه سطح شهر در حال ساخت است، افزود: تجهیزات خوبی از جمله کامپیوتر و میز و صندلی در بین مدارس توزیع شده است
حجت الاسلام راوند با اشاره به توجه ویژه نوسازی مدارس به دیشموک اظهار کرد: بهره برداری از این تعداد مدرسه در یک سال و نیم بی سابقه بوده است.
امام جمعه دیشموک در خصوص ترک تحصیل دختران گفت: روستای پای پره پل و جاده ارتباطی ندارد، متأسفانه زمستان ها هم با وجود بارش‌ها راه بسته می شود، در سالهای قبل دانش آموزان ترک تحصیلی زیاد بود، مسئولان وعده هایی دادند که راه ارتباطی روستایی پای پره را درست می‌کنند ولی رئیس اداره راهداری شهرستان به وعده هایشان عمل نکردند.
وی ضمن انتقاد از عملکرد راهداری شهرستان کهگیلویه تأکید کرد: متأسفانه وظیفه شان را درست انجام نمی دهند، من در شورای اداری شهرستان به این موضوع اشاره کردم که اجازه ندهند بخاطر نبود راه ارتباطی ترک تحصیل صورت بگیرد.
حجت الاسلام راوند خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت مدارس تحول عظیمی به وجود آمده ولی در حوزه راه های روستایی بعضی جاده ها زیرسازی شده اند ولی آسفالت نشده است.
وی گفت: برخی از این جاده ها سه بار و چهار بار زیرسازی شده اند ولی آسفالت نشده اند، قیرریزی انجام شده ولی کار را انجام نداده اند.
حجت الاسلام راوند با بیان اینکه عملی نشدن وعده ها موجب بدبینی مردم می شود، تصریح کرد: در روستای سرحد دیشموک قیر پاشیده اند ولی آسفالت نکرده اند، خاک روی این قیر نشسته و آسفالت با مشکل مواجه شده است. در برخی جاها ماسه ریزی می کنند، آسفالت نمی شود، پیمانکار کار را انجام نمی دهد و خلع ید هم نمی شود.
امام جمعه دیشموک گفت: نگرانی ها از این بابت است که وقتی بارندگی شروع می شود تا چند روز حتی معلم نمی تواند وارد روستا شود، راه ارتباطی مسدود می شود.
وی تأکید کرد: عدم توجه مسئولین در حوزه راهداری موجب از بین رفتن راه دانش آموزان و معلمان شده است.
حجت الاسلام راوند با بیان اینکه بحران فضای آموزشی در حوزه شهری دیشموک وجود دارد، افزود: در حوزه شهری فضای آموزشی کم است، به همین دلیل دو مدرسه وجود دارد که در دو تایم 700 دانش آموز را در خود جای داده، جمعیت خیلی متراکم است و فضای آموزشی خیلی پایین است.
رئیس آموزش و پرورش دیشموک گفت: زیرساخت های حوزه راه بسیار ضعیف هستند و تردد برای دانش آموزان مدرسه متوسطه با مشکل مواجه است.
جهانگیر اژدر اظهار کرد: در زمستان وسیله نقلیه وجود ندارد و راه های روستایی حوزه دلی، چندار، سرحد اوضاع نابسامانی دارند.
رئیس آموزش و پرورش دیشموک بیان کرد: ترک تحصیل در همه مناطق کشور وجود دارد، متأسفانه ترک تحصیل به خاطر ازدواج زودهنگام و ناآگاهی والدین اتفاق می افتد.
اژدر اظهار کرد: ساخت خوابگاه مدتی متوقف شد، بعد از آن پیمانکار عوض شد و الان سرعت عمل پیمانکار خوب است، آخرین اخبار این است که احتمال دارد تا دهه فجر تحویل یا نهایتا در مهرماه سال آینده تحویل داده می شود.
وی گفت: خوابگاه کمیته امداد خوابگاه پسرانه بوده، استقبال پسران از خوابگاه کم است، بنابراین خوابگاه را موقتی تبدیل به خوابگاه دخترانه کردیم، ، وقتی احداث خوابگاه دختران افتتاح شود دوباره خوابگاه کمیته امداد به پسران اختصاص داده می شود.












 
نام شما

آدرس ايميل شما

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1