تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : ۴۶۶۹۵۳
در نشست شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد؛

مشکلات مالی دلیل ترک تحصیل دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
مشکلات مالی دلیل ترک تحصیل دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترک تحصیل در بین دانش آموزان در سطح استان بالاست که بیشتر بدلیل بحث مالی و نداشتن اقلام زندگی است.
حسنعلی عزت‌خواه در نشست شورای آموزش و پرورش استان از آمادگی کامل آموزش و پرورش استان برای استقبال خوب و باشکوه از دانش آموزان ۱۳ منطقه کهگیلویه و بویراحمد در اول مهر خبر داد.
وی اظهار کرد: تمام تلاش‌مان را با کمک نوسازی مدارس بکار بستیم تا فضاهای آموزشی جدید اضافه شود، تجهیزات تکمیل و یا نوسازی و یا بازسازی شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مشکلات تراکم دانش آموزی در شهرها بخصوص در بویراحمد جدی بوده چرا که ۶۷ درصد دانش آموزان استان در شهرها هستند  و ۳۲ درصد فضای آموزشی در شهرها می باشد.
عزت‌خواه تصریح کرد: ۳۳ درصد دانش آموزان استان در روستاها هستند و ۶۸ درصد فضای آموزشی استان در روستاها قرار دارد و این نابرابری مشکلات عدیده ای را برای آموزش و پرورش استان ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: اول مهر سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ تعداد ۱۷۲ هزار دانش آموز در بیش از سه هزار فضای آموزشی سال تحصیلی را آغاز می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۷ هزار دانش آموز کلاس اولی با شعار «مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی» در جشن شکوفه ها ۲۹ شهریور سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.
عزت‌خواه تاکید کرد: سال تحصیلی و زنگ مدارس در روز اول مهر نواخته می شود.
وی اظهار کرد: ۶ کمیته ستاد بازگشایی مدارس استان تشکیل شده و تا پایان سال تحصیلی این کمیته‌ها فعالیت خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترک تحصیل در بین دانش آموزان در سطح استان بالاست که بیشتر بدلیل بحث مالی و نداشتن اقلام زندگی است و در آینده نزدیک آمار و وضعیت استان در این خصوص را جمع بندی و در اختیار استاندار قرار خواهیم داد.
عزت‌خواه اظهار کرد: تاکنون ۱۵۲ هزار و ۷۷۲ دانش آموز در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۴۹ هزار دانش آموز کتاب درخواست دادند و این مسئله و اختلاف آمار به این معناست که دانش آموزانی در استان وجود دارد که خانواده های آنها توان خرید کتاب برای فرزندان خود ندارند.
وی ادامه داد: سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان معلول و مدارس استثنایی طبق قانون باید رایگان باشد که در این زمینه انتظار همکاری بخصوص از شهرداری‌ها داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم از شرکت‌های خدمات رسان آب، برق و گاز استان برای شرکت در نشست شورای آموزش و پرورش دعوت شد که هیچ کدام حضور نیافتند.
عزت‌خواه همچنین این را گفت که 130 دانش‌آموز استان کهگیلویه و بویراحمد با درایت آقای استاندار در پیاده‌روی اربعین حسینی حضور داشتند که کار مبارکی بود که امیدواریم در سال‌های آینده این سفرها ادامه پیدا کنند.
وی برگزاری مسابقات کشوری هندبال و طناب‌زنی پسران و دختران دانش آموز سراسر کشور را در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام بزرگی دانست و گفت: وزارت آموزش و پرورش به ما اعتماد پیدا کرده‌اند که سایر مسابقات کشوری در این استان برگزار شود که این موفقیت را مدیون عنایت آقای استانداری و همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم.حسنعلی عزت‌خواه_ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ در ادامه با بیان اینکه 20 آموزشگاه کانکسی در ابتدای مهر ماه جمع‌آوری خواهند شد، گفت: سه هزار میز و صندلی تعمیر و بازسازی شدند که در اختیار هنرستان‌ها قرار می‌گیرند.
عزت‌خواه در ادامه به آماری در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان و در خواست کتاب درسی اشاره کرد و گفت: 152 هزار و 700 نفر برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند که 149 هزار نفر آنها درخواست کتاب داده‌اند که این تفاوت آمار دلایلی دارد. احتمالاً فرد یا والدین به سامانه خرید کتاب مراجعه نکرده باشند. شاید بعضی از والدین هم توانایی خرید کتاب ندارند که ما به مدیران مدارس گفته‌ایم که به هر شیوه‌ای که شده کتاب این دانش آموزان را تهیه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سجاد
Iran, Islamic Republic of
مدارس عادی از مدارس غیر انتفاعی دارن سبقت میگیرند در گرفتن شهریه
شفافیت ناکام

شفافیت ناکام

طرح شفافیت، از‌جمله طرح‌های بازمانده از مجلس دهم است که قصه پرغصه‌ای دارد. برای بررسی ...
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
1