تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : ۴۶۶۸۸۶
کبنا گزارش می دهد؛

تغییر اساسی کیفیت نان در یاسوج؟ / اجرای طرح آزمایشی تولید و عرضه نان کامل

۴
۲
تغییر اساسی کیفیت نان در یاسوج؟ / اجرای طرح آزمایشی تولید و عرضه نان کامل
کبنا ؛
پایین بودن کیفیت نان در سالهای اخیر همواره مورد اعتراض و گلایه شهروندان یاسوجی قرار داشته است، خشک یا خمیر شدن نان ها و دورریز زیاد نان موجبات نارضایتی مردم را ایجاد کرده است. دلایل مختلفی برای پایین بودن کیفیت نان عنوان می شود، از جمله اینکه صنف نانوایی یاسوج آرد نامرغوب را دلیل اصلی کیفیت پایین نان می دانند.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس صنف نانوایی‌های شهرستان بویراحمد گفت: کیفیت پایین نان در یاسوج دلایلی دارد، ما آرد یاسوج را آزمایش کردیم، در دو نانوایی با دو سبک متفاوت پخت شد، و به این نتیجه رسیدیم که بیشترین مشکلات ما از آرد کارخانجات یاسوج است.
آقایی اظهار کرد: قیمت پایین نان از جمله مواردی است که باعث بی‌انگیزگی نانوایان می‌شود و قیمت از دغدغه‌های آنان است. اگر این دو مورد همزمان اصلاح شود، یعنی اینکه هم آرد با کیفیتی داشته باشیم و هم قیمت نان منصفانه باشد، وضعیت بهتری از نظر کیفیتی را شاهد خواهیم بود.
آقایی با بیان اینکه مردم هم حق دارند که ناراضی باشند، افزود: در چند هفته آینده کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای نانوایان برگزار می‌شود.
آقایی به مشکل دیگر نانوایی ها اشاره کرد و گفت: یک نانوایی میانگین از ۵ تا ۷ کیسه آرد، نان تولید می‌کند، وقتی نانوایان آرد کم می‌آوردند برای اینکه جوابگوی مشتری‌ها باشند، مجبور می‌شوند از وزن نان کم کنند.
وی با اشاره به پایین بودن کیفیت نان در یاسوج گفت: ۵۰ درصد سهمیه آرد یاسوج را از شیراز تأمین کنید، تا مردم ببینند که مشکل اصلی چه چیزی است؟ انتقاد مردم را می‌پذیریم، کیفیت نان به آرد برمی گردد، سبوس بیشتر کیفیت نان را بالا می‌برد. چرا تولید آرد در کارخانه آرد یاسوج با کیفیت آرد شیراز که ۱۵۰ کیلومتری ما است اینقدر تفاوت دارد؟
وی در خصوص استفاده از جوش شیرین و کاهش کیفیت نان گفت: در نانوایی‌ها جوش شیرین استفاده نمی‌شود، هیچ کدام از نانوایی‌ها علناً از جوش شیرین استفاده نمی‌کنند و هر هفته نیز نان نانوایی‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

اجرای طرح آزمایشی تولید و عرضه نان کامل
مدیرکل اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح آزمایشی تولید و عرضه نان با سبوس و جوانه کامل در برخی مجتمع های نان سطح شهر یاسوج خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز، حسن رضاپور روز سه شنبه در نشست کارگروه آرد، نان و گندم از اجرای طرح آزمایشی تولید و عرضه نان کامل خبر داد و گفت: در راستای کیفی سازی بحث نان این طرح از هفته آینده در سه مجتمع تولید نان در یاسوج اجرا می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری گفت : مردم همواره گلایه هایی نسبت به کیفیت نان دارند که نیاز بود برنامه ای جهت تغییر در کیفیت نان استان تهیه شود.
وی افزود: حدود چهار ماه است که درگیر تغییر اساسی در بحث نان هستیم و مواردی هم مصوب شد که باید عملیاتی شوند بنابراین طرح آزمایشی تولید و عرضه نان کامل با سبوس و جوانه کامل در سطح مرکز استان اجرا می شود.
رضاپور با اشاره به اینکه طرح پس از اجرا در یاسوج، در شهرهای گچساران و کهگیلویه عملیاتی و به مرور در اغلب نقاط استان اجرا می شود ، گفت: کارخانه آرد و نشاسته استان جهت اجرای این طرح در هر میزانی که لازم باشد آرد کامل تولید و در اختیار نانوایی ها قرار  می دهد تا به مرور به سمت کیفی سازی نان پیش برویم.
مدیرکل اقتصادی یادآور شد: این طرح از آرد به دست آمده از گندم کامل تولید می شود و دارای خواص سلامت بخش زیادی است و متخصصین تغذیه و پزشکان مصرف این نان را به همه همشهریان توصیه می کنند.
وی گفت: نان کامل سرشار از ویتامین های گروه ب است و در پیشگیری از سکته قلبی و مغزی، جلوگیری از سرطان روده و کنترل قند چربی و کلسترول مفید است.
رضاپور با اشاره به اینکه ممکن است کار در اوایل با مشکلات و نواقصی همراه باشد، خاطرنشان کرد: بعد از اجرای آزمایشی طرح، نواقص ها احصاء و برطرف خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
آقای مسئول بروید شهر ضا یا اصفهان یه یه دوره آرد ببینید،خخخ وبیایید،بلکه ازشراین نان های بی مزه وبی کیفیت خلاص شدیم.
Iran, Islamic Republic of
امان از بی کیفیتی نان در یاسوج
تورابخدا فکری به حال مروم کنید
مخض رضای خدا یک نانوایی پیدا کنید که نانش کیفیت داشته باشه، ما که گشتیم نیافتیم شما نگرد که نخواهی یافت
Iran, Islamic Republic of
مسولین هیچی ندون
اسد
Iran, Islamic Republic of
سلام الان هم وزن نان ها رو کم میکنن وکوچک وهم کیفیت نان کمه ‌ و هرچه وزن نان کمتر میشه حداقل روزی یه کیسه آرد نانوا اضافه میمونه براش که در بازاز آزاد ۶۰۰ هزار تومن شب ها میفروشن و درآمد نانوایی با اینکه خیلی بالاس باز هم الکی ناله میکنن ‌ و تاوانش رو بیچاره مردم میدهد الان یک نانوایی بالای ۷ کیسه پخت روزانه به اندازه حقوق ۳تا کارمند در آمد دارند خودم کارگر نونوایی بودم
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1