کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از سید شکرالله امامی؛

احمدزاده استانداری در تراز انقلاب اسلامی ( به قلم شکرالله امامی)

سید شکرالله امامی

16 شهريور 1402 ساعت 9:22

آنچه می‌نگارم نه از باب تملق است نه ازباب طمع ورزی و امتیازخواهی، بلکه برخود فرض می‌دانم که در هجمه عقده گشایانه و بی رحمانه برمدیری صادق از حریم صداقت شجاعت و صراحت دفاع کنم البته به این معنا نیست که‌ ایشان را مبرا از اشتباه در انتصابات یا در برخی موارد مدیریتی ندانم. همه در معرض خطا و اشتباه بوده و هستیم اما بنده از تجارب گذشته استانداران که براین استان در عرصه مدیریت قرار گرفتند‌ ایشان را در ردیف استانداران مردمی و خادم و دلسوز مردم می‌دانم. بنابه دلایلی اولا‌ ایشان ازنظر مبانی اعتقادی فردی معتقد و اهل تقوا و خداترسی است. ثانیاً از متن جامعه و از اقشار درد کشیده است و از رانت خاصی برخوردار نبوده است. ثالثاً اهل تواضع و مردمدار و مردم مدار است.


یادداشتی از سید شکرالله امامی ( مدیرکل اسبق سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار اسبق چرام)، آنچه می‌نگارم نه از باب تملق است نه ازباب طمع ورزی و امتیازخواهی، بلکه برخود فرض می‌دانم که در هجمه عقده گشایانه و بی رحمانه برمدیری صادق از حریم صداقت شجاعت و صراحت دفاع کنم البته به این معنا نیست که‌ ایشان را مبرا از اشتباه در انتصابات یا در برخی موارد مدیریتی ندانم. همه در معرض خطا و اشتباه بوده و هستیم اما بنده از تجارب گذشته استانداران که براین استان در عرصه مدیریت قرار گرفتند‌ ایشان را در ردیف استانداران مردمی و خادم و دلسوز مردم می‌دانم. بنابه دلایلی اولا‌ ایشان ازنظر مبانی اعتقادی فردی معتقد و اهل تقوا و خداترسی است. ثانیاً از متن جامعه و از اقشار درد کشیده است و از رانت خاصی برخوردار نبوده است. ثالثاً اهل تواضع و مردمدار و مردم مدار است.
رابعاً قیم مآبانه و ارباب گونه مثل برخی از استانداران رانتی گذشته با مردم برخورد نمی‌کند بلکه در برخورد‌ها نهایت تواضع و تکریم را درقبال کرامت انسانی بکار می‌برند و خودرا خادم مردم می‌دانند.
خامساً با نهایت تلاش پیگیر رفع مشکلات و تنگنا‌های استان و بازکردن گره‌های مشکلات است
سادسا انسانی خداترس و پاکدست است بنده بر این اعتقادم که عده‌ای برای رسیدن به منافع خاص خویش و عقده گشایی بی‌رحمانه‌ ایشان را مورد تاخت وتاز قرارداده و با فرمان گرفتن از قدرت طلبان پشت پرده درصدد و در راستای منافع باندی و حزبی و جریانی آن‌ها اینگونه بی‌رحمانه می‌تازند و با نادیده گرفتن خدمات و شرایط خاص کشور‌ ایشان را مورد هجوم قرار داده‌اند. بر خود به‌عنوان یک فرد آگاه به امور و تجارب تاریخی سه دهه خدمت و محاوره با استانداران متعدد از ایشان دفاع کنم چون عمق کینه ورزی‌ها و عدم رعایت انصاف را شاهد هستم گرچه معتقدم جناب احمدزاده اگر فراغ بال داشت تحت فشار‌های جانبی نبود از این بهتر عمل می‌کرد ولی دوستانی که بی‌رحمانه می‌تازید بدانید که مدیریت در این شرایط با این هجم مشکلات بسیار سخت و طاقت‌فرسا است. جانب انصاف را رعایت کنیم و در نقد‌ها همه جوانب امر را ببینید و نقد فرمایید. شما این را بدانید بخشی از مشکلات جامعه مشکلات اخلاق ادب است. برخی از مشکلات از زیاده خواهی هاست، برخی از مشکلات ناشی از عدم ایفای نقش مدیریت‌های گذشته است، برخی ازمشکلات ساختاری و زیر ساختی است.
استاندار به‌عنوان مدیر عالی استان گرچه متولی امورکلی استان است ولی اینکه بنده با طمع ورزی و فزون خواهی و عدم رعایت اخلاقی در منازعه قرار می‌گیرم و از رعایت حدود و ثغور انسانی خارج می‌شوم و مرتکب قتل یا خیانت دیگری می‌شوم چه ارتباطی با استاندار دارد. اینکه هر ناهنجاری شخصی و قبیله‌ای را متصل کنیم به مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد و حرف خود را بزنیم و در لوای آن عقده گشایی کنیم دون شأن حرمت قلم و بیان است.
لذا بنده ضمن نقد به برخی کار‌ها و انتصابات جناب دکتر احمدزاده را در زمره استانداران برتر استان بویژه در استانداران بومی می‌دانم و بر صداقت و خیرخواهی و دلسوزی‌ ایشان صحه می‌گذارم و بر این اعتقادم بجای تخریب باید‌ ایشان را در حل مشکلات و ناهنجاری‌ها مورد حمایت و عنایت قرار دهیم اینکه عده‌ای در کاروان استانداران آینده معرفی کنیم که کی می‌خواهد بیاید کی می‌خواهد برود، دردی را درمان نخواهد کرد، باید به واقعیت امر برگردیم و بدور از عقده و امتیازخواهی در رفع نقص‌ها بکوشیم و فرصت‌های خدمت‌رسانی به استان را فدای بازی‌های سیاسی نکنیم. این دفاع‌های آبکی از برخی مدیران عزل شده با هدف خاص دون اخلاق رسانه‌ای است هاتم بخشی نبوده، لازم بوده که برخی که در همه حکومت‌ها هستند کنار گذاشته شوند، چون مدیری که با چپ کار می کند، در راست هم جایگاه می‌گیرد خود عین عدم رعایت اخلاق مدیریتی و انسانی است بنده بر این اعتقادم باید چنین مدیران و مشاوران چند حکومتی حذف شوند. کسی که مدیر استاندار روحانی یا مشاور دولت روحانی است نباید در این دولت باشد چون رویکرد‌ها و روش‌ها تغییر کرده است آن رسانه‌ای که دچار پارادوکس شده یکی به نعل می‌زند یکی به تخته به حرمت قلم احترام بگذارند و بیش از این این قداست را فدای اغراض زود گذر نکنند.
 


کد مطلب: 466689

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/466689/احمدزاده-استانداری-تراز-انقلاب-اسلامی-قلم-شکرالله-امامی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1