تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۴۶۶۴۷۲
استاندار:

1402 سال جهش پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد است

۰
1402 سال جهش پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد است
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت استان را ویژه دیده است لذا امسال سال جهش پروژه‌های عمرانی استان می باشد.
به گزارش کبنا نیوز، سید علی احمدزاده در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر جذب اعتبارات توسط مدیران تاکید کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اقتصاد و دارایی استان جلسه‌ای برگزار و مشخص شود هر دستگاهی چه میزان اعتبار جذب نشده دارد و اعلام کنند که تا ۱۵ شهریور جذب کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته همه اعتبارات دستگاه‌ها جذب و یک ریال اعتبار برگشتی نداشتیم، امسال هم از مدیران انتظار می‌رود نسبت به جذب به موقع اعتبارات باقی مانده اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی اعتبارات خوبی در اختیار دارند، گفت: شتاب بخشی به پروژه‌های عمرانی مورد توجه همه مدیران و فرمانداران است و نباید در روند احداث پروژه‌ای که اعتبار دارد خللی ایجاد شود و کم‌کاری صورت گیرد.
احمدزاده بیان کرد: در دور دوم سفر دولت برای دو سال مبلغ ۱۳ هزار میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد که قرادادهایی در این زمینه منعقد شده و باید ۴۰ درصد این مبلغ معادل ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امسال اختصاص داده شود.
وی بیان کرد: با اختصاص این میزان اعتبار برای ۶ ماهه دوم سال اعتبار خوبی در اختیار استان است ضمن اینکه بخش دیگری از اعتبارات سفر در سال ۱۴۰۳ اختصاص خواهد یافت.
وی بیان بیان اینکه، هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر دور دوم بر عهده وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه است اظهار داشت: ۱۰۰ درصد این مبلغ تخصیص داده می‌شود.
استاندار خاطرنشان کرد: حتی بسیاری از پروژه‌های بویراحمد و کهگیلویه توسط وزارت نفت پذیرفته شدند و دکتر اوجی شخصا پیگیر این پروژه‌ها است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در برخی از مناطق استان روستا وجود ندارد و عشایر هم ساکن نیستند گفت: وقتی در این مناطق کسی ساکن نیست دلیلی ندارد جاده‌ احداث شود و بیت‌المال هدر رود، دستگاه‌های نظارتی بر چنین مواردی نظارت داشته و ورود می کنند.
وی در خصوص ایجاد طرح ها و پروژها در مناطق روستایی و عشایری با آینده نگری و تراکم جمعیتی تاکید کرد و گفت به جای احداث جاده در مناطق خالی از سکنه در مناطقی که ۴۰ هزار عشایر دارند و بیشتر ایام سال حتی در تابستان راه دسترسی ندارند خدمات ارائه و یا جاده احداث کنند.
استاندار از ایجاد زنجیره ارزش در پایین دست پلیمرها خبر داد و عنوان کرد: در ایجاد زنجیره ارزش پتروشیمی پایین دست گچساران و دهدشت باید حداقل ۳۰ پتروشیمی کوچک یا واحدهای تولیدی وابسته ایجاد شود.
وی بیان کرد: با احداث صنایع بزرگ پتروشیمی و پلیمر تحولات مهمی در استان ایجاد خواهد شد و هزاران شغل تضمینی و ثابت توسط این واحدها ایجاد می‌شود لذا نباید این فرصت مهم را از دست بدهیم.
احمدزاده عنوان کرد: در همین خصوص نشست‌هایی با سرمایه‌گذار کویتی که قصد سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی و پلیمر استان دارد برگزار شده است‌.
وی در پایان بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل های استان تاکید کرد و گفت: بر روند واگذاری اراضی ملی به طرح‌های کشت و توسعه گیاهان دارویی نظارت شود.
احمدزاده خاطرنشان کرد: مبادا به بهانه کشت و توسعه گیاهان دارویی شاهد لطمه زدن به منابع ملی باشیم.
در این نشست تعداد ۱۱ پرونده مربوط به کارگروه امور زیربنایی در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری، بررسی شد که تعدادی تصویب و تعدادی برای بررسی بیشتر برگشت داده شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیدار جنجالی نمایندگان عضو جبهه پایداری با طالبان

دیدار جنجالی نمایندگان عضو جبهه پایداری با طالبان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شیوه جدیدی از تطهیر طالبان در حال رایج شدن در کشورمان از ...
طرح شفافیت قوای سه‌گانه بار دیگر توسط مجمع تشخیص رد شد

طرح شفافیت قوای سه‌گانه بار دیگر توسط مجمع تشخیص رد شد

طرح شفافیت قوای سه گانه که چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل شده بود بار دیگر ...
(تصاویر) بزرگترین گردهمایی مو قرمزها

(تصاویر) بزرگترین گردهمایی مو قرمزها

هزاران نفر این هفته در شهر تیلبورگ هلند گرد هم آمدند و در مراسم جشنی سه روزه ویژه مو ...
1